دانلود کتاب صوتی دزدان تابستان با صدای امیر جلیلی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دزدان تابستان اثر ترومن کاپوتی

دانلود و خرید کتاب صوتی دزدان تابستان

گوینده:امیر جلیلی
انتشارات:واوخوان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی دزدان تابستان

کتاب صوتی دزدان تابستان نوشتهٔ ترومن کاپوتی و ترجمهٔ زهره زادسر است. امیر جلیلی گویندگی این رمان صوتی آمریکایی را انجام داده و واوخوان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی دزدان تابستان

کتاب صوتی دزدان تابستان رمانی نوشتهٔ ترومن کاپوتی است که سال‌ها پس از مرگ این نویسنده کشف شد. رمان، قصهٔ دختر جوانی از طبقهٔ بالای اجتماع را روایت می‌کند که شیفتهٔ کارگری یهودی می‌شود. «گریدی»، دختر ۱۷ سالهٔ پروتستان و مرفهی است که در پنت‌هاوسی بزرگ زندگی می‌کند. او همراه با خانواده‌اش به سفر تابستانی نمی‌رود تا در کنار معشوقش، «کلاید» بماند. در طول تابستان، عشق بین این دو پرشورتر می‌شود، اما اتفاقاتی غیرمنتظره در انتظارشان است. گریدی و کلاید به نیوجرسی می‌روند و با هم ازدواج می‌کنند، اما پس‌ از آنکه به ملاقات خانوادهٔ کلاید می‌روند، گریدی تازه متوجه تفاوت‌های فرهنگی، طبقاتی و مذهبی بین خودشان می‌شود. از اینجا داستان عشق این دو نفر به مسیری غیرمنتظره کشیده و به اتفاقاتی تراژیک منتهی می‌شود. این رمان در سال ۱۹۴۵ میلادی و در نیویورک در آمریکا می‌گذرد.

رمان صوتی «دزدان تابستان»، تناقض و خودویرانگری را روایت می‌کند. شخصیت بسیاری از داستان‌های ترومن کاپوتی همین وضعیت را دارند و پیوسته با خود و جامعه در کشمکش هستند و به‌سمت نابودی پیش می‌روند. او در آثارش تلاش می‌کند آن‌ها و انگیزه‌هایشان را تا حد امکان موشکافی کند. از دیگر ویژگی‌های کتاب حاضر ترسیم فضا، فرهنگ و زندگی مردم آمریکای پس از جنگ است. رمان دزدان تابستان اولین رمانی است که ترومن کاپوتی نوشت، اما در زمان حیات او تقریباً کسی از وجود آن آگاه نبود. کاپوتی نوشتن این رمان را در سال ۱۹۴۳ شروع کرد؛ زمانی که برای نشریهٔ نیویورکر کار می‌کرد و هنوز نویسندهٔ سرشناسی نشده بود. نوشتن این رمان سال‌ها طول کشید. کاپوتی نسبت به آن بسیار خوش‌بین بود، اما ناشر از آن استقبال نکرد. ویراستار انتشارات، محترمانه متن را رد کرد و گفت با اینکه اثر خوبی است، ردپای ترومن کاپوتی در آن دیده نمی‌شود. این رفتار باعث شد کاپوتی نسبت به نوشته‌اش احساس بدی پیدا کند و دوستش نداشته باشد؛ در نتیجه تصمیم گرفت آن را از بین ببرد. او این رمان و چند نوشتهٔ دیگرش را دور انداخت و فراموش کرد، اما سرایدار خانه‌‌اش، این نوشته‌ها را از میان زباله‌ها نجات داد و پیش خود نگه داشت. سال ۲۰۰۴ و پس از مرگ این سرایدار، یکی از اقوام کاپوتی این دست‌نوشته‌ها را کشف و برای چاپ آن‌ها اقدام کرد. کتاب دقیقاً ۲۰ سال پس از مرگ ترومن کاپوتی منتشر شد و نقدهای مثبت بسیاری دریافت کرد.

شنیدن کتاب صوتی دزدان تابستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر آمریکا و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ترومن کاپوتی

ترومن استرکفوس پرسونز، مشهور به ترومن کاپوتی، در سال ۱۹۲۴ در نیواورلئان به دنیا آمد. او نویسنده‌ای آمریکایی بود که نخستین داستان خود را با نام «میریام» در ۲۰سالگی منتشر کرد. مشهورترین کتاب این نویسنده اما کتاب غیرداستانیِ «در کمال خونسردی» است. ترومن کاپوتی بیش از ۶ سال را صرف نوشتن این کتاب کرد؛ البته این کتاب آن‌چنان شهرتی را برای این نویسنده رقم زد که ارزش صرف بیش از این ۶ سال را نیز داشت. در سال ۲۰۰۵، از زندگی نامۀ این نویسندهٔ آمریکایی، فیلمی با نام «ترومن کاپوتی» به‌کارگردانیِ بنت میلر ساخته شده است که به زندگی او در زمان نوشتن کتاب «در کمال خونسردی» می‌پردازد. این فیلم توانست، نامزد جوایز مختلفی شود. فیلیپ سیمور هافمن در این فیلم، نقش کاپوتی را بازی می‌کند. رمان «دزدان تابستان» یکی دیگر از آثار این نویسنده است. ترومن کاپوتی در ۲۵ اوت ۱۹۸۴ در لس‌آنجلس درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی دزدان تابستان

«این پیشنهاد گریدی بود که با هم برای ناهار به سلف سرویس کنار باغ وحش بروند. از آنجا که آپارتمان خانواده‌ی مک نیل در خیابان پنجم و تقریبا روبه‌روی باغ وحش بود، گریدی از مدت‌ها قبل این رستوران را در نظر داشت. اما امروز به شوق امکانی تازه یعنی در هوای آزاد ناهار خوردن برایش نوعی ضیافت بود. به‌خصوص که برای کلایت هم بسیار تازگی داشت. زیرا مناطق مشخصی از شهر روی نقشه‌ی شخصی او، لکه‌هایی سفید بودند. از جمله، کل منطقه‌ای که از پیرامون پلازا شروع می‌شد و تا شمال و شرق گسترش می‌یافت.

این دنیای واقع در شرق پارک، طبعا نیویورک بود که گریدی آن را خیلی خوب می‌شناخت. صرف‌نظر از برادوِی که اغلب جرات نمی‌کرد آن طرف‌ترش برود. بنابراین گفته‌ی کلایت که اصلا نمی‌دانسته باغ‌وحشی در پارک وجود دارد و حداقل چنین چیزی یادش نمی‌آمد، به‌نظرش جوک بود. کمی اطلاع درباره‌ی کلایت معمای پیچیده‌ی محیط زندگی او را بغرنج‌تر می‌کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳ ساعت و ۵۳ دقیقه

حجم

۲۱۳٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۵۳ دقیقه

حجم

۲۱۳٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۵,۵۰۰
تومان