دانلود کتاب صوتی مردان مریخی زنان ونوسی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مردان مریخی زنان ونوسی اثر ج‍ان‌ گ‍ری‌

دانلود و خرید کتاب صوتی مردان مریخی زنان ونوسی

معرفی کتاب صوتی مردان مریخی زنان ونوسی

کتاب صوتی مردان مریخی زنان ونوسی اثر جان گری رنگ تازه‌ای به ازدواج شما می‌بخشد! جان گری، مشاور و روانشناس آمریکایی، به شما می‌آموزد که چگونه از همسر خود شناخت بهتری پیدا کنید و پیوند زناشویی خود را استحکام ببخشید.

این کتاب یکی از کامل‌ترین کتاب‌های راهنما در خصوص روابط عاطفی و زناشویی است و با آموزش راهکارها و شیوه‌های جدید، تعبیر‌های اشتباه و تنش‌های بین همسران را کاهش می‌دهد.

این کتاب خلاصه‌ای از کتاب اصلی و ترجمه‌ی فریبا سبزچمنی است. گویندگی این کتاب صوتی را مهبد قناعت‌پیشه انجام داده و شادن پژواک آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی مردان مریخی زنان ونوسی

کتاب صوتی مردان مریخی زنان ونوسی یکی از محبوب‌ترین آثار روانشناسی عامه‌پسند است. جان گری در این کتاب، تفاوت‌های بنیادین بین زن و مرد را بررسی می‌کند؛ او عقیده دارد همین تفاوت‌ها هستند که موجب بروز انتظارات بی‌جای شما از همسرتان می‌شوند.

گری در این اثر توضیح می‌دهد که چگونه زنان و مردان می‌توانند با آگاهی از این اختلاف‌های ذاتی، به رابطه‌ای گرم و صمیمی دست یابند. این نویسنده در کتاب، تفاوت‌های اساسی بین زنان و مردان را معرفی کند و راه‌حل‌های آسانی برای درک آن‌ها ارائه می‌دهد.

جان گری در این کتاب مسئله ازدواج و تنش‌هایش را، هم از دیدگاه زن و هم از دیدگاه مرد، بررسی می‌کند. او عقده دارد دلیل دعواها و درگیری‌های زناشویی، عدم درک تفاوت‌ها است. پس از مشخص شدن علت کشمکش‌ها نیز چند روش اثبات‌‌شده و کاربردی برای رفع این مشکل آموزش می‌دهد.

به بیانی دیگر، گری در این اثر به یکی از مهم‌ترین مشکلات روابط زناشویی می‌پردازد و این نکته را یادآور می‌شود که همه درگیری‌ها از عدم ارتباط موثر سرچشمه می‌گیرد.

کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ میلادی انتشار یافت. گری، پس از ۷ سال تحقیق و مطالعه، نوشتن این کتاب را در مدت ۱۲ هفته به پایان رساند و در همان سال اول، توانست بیش از ۵۰ هزار نسخه از آن را به فروش برساند. این اثر که به بررسی نیازهای عاطفی زنان و مردان می‌پردازد، یکی از تاثیرگذارترین کتاب‌های راهنما در زمینه ازدواج است.

جان گری الگوی جالب توجهی را برای نوشتن کتاب صوتی مردان مریخی زنان ونوسی در پیش گرفته و رفتارهای زنان و مردان را با دیدی عادلانه و بدون تعصب تحلیل کرده است. او باور دارد نیازهای عاطفی زن و مرد متفاوت هستند و عدم آگاهی از این تفاوت‌هاست که روابط آن‌ها را از هم می‌پاشد.

گری با انتخاب این نام برای اثر خود سعی داشته تا اختلاف‌های ذاتی بین زن و مرد را به تصویر بکشد؛ او این اختلافات را به تفاوت‌ بین سیاره‌های مریخ و زهره (ونوس) تشبیه کرده است. او در این باره این طور توضیح می‌دهد که سال‌ها پیش، زمانی که مریخی‌ها سیارات دیگر را رصد می‌کردند، ونوس را یافتند. آن‌ها با دیدن ونوسی‌ها احساس ناآشنایی پیدا کردند که تا به آن روز تجربه نکرده بودند. مریخی‌ها عاشق شده بودند! عاشق ونوسی‌ها...

جان گری سعی دارد به این نکته اشاره کند که زنان و مردان در شرایط یکسان، احساسات متفاوتی را تجربه می‌کنند. هیچ یک از این دو طرف، تجربیات گروه دیگر را درک نمی‌کند و همین عدم شناخت کافی از تفاوت های عاطفی است که رابطه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

لحن کتاب صوتی مردان مریخی، زنان ونوسی برخلاف نام آن، علمی و جدی است و مهارت‌های لازم برای زندگی مشترک را آموزش می‌دهد.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی مردان مریخی زنان ونوسی پیشنهاد مناسبی برای کسانی است که درک دقیقی از جنس مخالف خود ندارند و به دنبال کسب اطلاعات بیشتری از آن‌ها هستند.

افرادی که به تازگی ازدواج کرده‌اند می‌توانند به کمک این کتاب، رابطه خود را به درستی پیش ببرند و تنش‌های این دوران را کاهش دهد. همچنین زوج‌هایی که می‌خواهند نگاهی دوباره‌ به رابطه زناشویی خود داشته باشند و با آگاهی بیشتری به زندگی مشترک خود ادامه دهند، از این اثر اطلاعات مفیدی کسب خواهند کرد.

همسرانی که به مشکل برخورده‌اند و مدام کشمکش دارند، با مطالعه این کتاب می‌توانند به دلایل اختلافات خود پی ببرند و از راهکارهای ارائه شده در کتاب برای رفع آن‌ها استفاده کنند.

کسانی که به کتاب‌های روانشناسی علاقه دارند نیز از مطالعه این کتاب لذت خواهند برد.

چرا باید کتاب صوتی مردان مریخی زنان ونوسی (خلاصه کتاب) را بشنویم؟

بسیاری از ما شناخت درستی از جنس مخالف نداریم و ممکن است اطلاعاتمان در این باره قدیمی و اشتباه باشد. از همین رو باید مطالعه بیشتری در این حوزه داشته باشیم و مهارت‌های ارتباطی خود را ارتقاء بخشیم.

جان گری در کتاب صوتی مردان مریخی زنان ونوسی رفتارهای بشری را فارغ از کلیشه‌های جنسی تحلیل می‌کند و با ارائه راه‌حل‌های اثبات‌شده و کاربردی، سعی در بهبود روابط زناشویی دارد. این اثر، یکی از کتاب‌های راهنما در زمینه ازدواج است و با متنی آسان و روان آموزه‌های خود را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

این کتاب همه مهارت‌های لازم برای یک زندگی مشترک را در بر دارد و همه آن‌ها را با مثال‌های ساده و ملموس به مخاطب آموزش می‌دهد. جان گری عقیده دارد اگر ما خواسته‌های همسر خود را بشناسیم، او را بهتر درک می‌کنیم و همین موضوع سبب کاهش درگیری و دعواهای زن و شوهری می‌شود.

درباره جان گری

جان گری، در ۲۵ دسامبر ۱۹۵۱ میلادی و در تگزاس آمریکا متولد شد. او پنج برادر داشت و دوران کودکی خود را در یک خانواده‌ مذهبی و پر جمعیت گذراند.

گری در ابتدا یک کشیش بود، اما بعدها تصمیم به تغییر شغل خود گرفت و برای تحصیل در رشته روانشناسی وارد دانشگاه کلمبیا شد. او به دلیل فضای مذهبی و سنتی حاکم در خانواده، زنان را به خوبی نمی‌شناخت و در برخورد با آن‌ها، خود را متعلق به سیاره دیگری می‌دانست.

این نویسنده دو بار ازدواج کرده است. همسر اول او، باربارا دی‌آنجلس، نویسنده کتاب‌های روانشناسی بود که در سال ۱۹۸۴ میلادی از جان جدا شد. همسر دوم وی نیز بونی گری نام داشت که در سال ۲۰۱۸ درگذشت؛ جان از این ازدواج سه فرزند دارد.

کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی اثری بود که یک شهرت جهانی برای گری به ارمغان آورد. هرچند این کتاب تنها اثر این نویسنده نیست، اما پرفروش‌ترین آن‌هاست. «چرا مریخ و ونوس با هم برخورد می‌کنند؟»، «با هم برای همیشه»، «چگونه با مردان صحبت کنیم تا گوش دهند؟»، «بچه‌ها بهشتی‌اند»، «مغز مریخی، مغز ونوسی»، «زنان ونوسی در آتش خشم، مردان مریخی به سردی یخ» و «ارتباط همسران در دنیای پیچیده» تنها بخشی از دیگر آثار جان گری هستند و همه جنبه روانشناسی دارند.

گری نه تنها یک نویسنده، بلکه سردبیر مجله «خانواده» و عضو هیات مشاوران انجمن بین‌المللی «خانواده و ازدواج» هم هست. او به عنوان یکی از ۱۶ متخصص حوزه توریسم بهداشت و سلامت شناخته نیز می‌شود.

دغدغه اصلی جان گری کمک به همسران و ارائه راهکارهای مناسب برای مستحکم‌تر شدن رابطه آن‌هاست؛ او از همین رو موسسه مشاوره «مریخ و ونوس» را تاسیس کرد.

چه کسانی این کتاب را به فارسی ترجمه کرده‌اند؟

متن ساده و روان کتاب صوتی مردان مریخی زنان ونوسی توجه تعداد زیادی از مترجم‌ها را به خود جلب کرده است. در ایران نیز ترجمه‌های مختلفی از این کتاب وجود دارد و انتخاب یکی از آن‌ها به عنوان بهترین نمونه، کار آسانی نیست.

لوئیز عندلیب، مهدی قراچه‌داغی، اشرف عدیلی، بهمن ربیعی، محیا (مهیا) محمدی، سید رضا نیازی، نغمه علی‌قلی، مینا امیری و فریبا سبزچمنی از جمله مترجم‌هایی هستند که دست به ترجمه این اثر زده‌ و آن را به زبان فارسی برگردانده‌اند.

بخش‌هایی از کتاب صوتی مردان مریخی زنان ونوسی

«زن‌ها باید به‌ خاطر داشته باشند که انتقاد از مردها و یا دادن توصیه‌های ناخواسته به آن‌ها، به ویژه زمانی که آن‌ها کار اشتباهی انجام داده‌اند باعث می‌شود مرد احساس‌ کند موجودی دوست‌ نداشتنی است و تحت کنترل قرار گرفته‌ است. اگر قرار باشد مرد از اشتباهاتش پند بگیرد، به پذیرش زن بیش‌تر از توصیه‌های او احتیاج دارد. وقتی مرد احساس کند که زن نمی‌خواهد او را اصلاح کند، به احتمال زیاد متقاضی توصیه و راهنمایی او می‌شود.»

اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
خالی‌ شدن از احساسات منفی
جوئل اوستین
قورباغه ات را قورت بده
برایان تریسی
نیمه‌ی تاریک وجود (خلاصه کتاب)
دبی فورد
معجزه (شکرگزاری)
مسیحا برزگر
آداب معاشرت
برایان تریسی
کاریزما چیست و چگونه شخصیتی کاریزماتیک داشته باشیم
میلاد فتوحی
باشگاه ۵ صبحی‌ها (خلاصه کتاب)
رابین شارما
اعتماد به نفس (خلاصه کتاب)
باربارا دی آنجلیس
۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی (خلاصه کتاب)
اس. جی. اسکات
چهار اثر از فلورانس اسکاول شین
فلورانس اسکاول شین
۵۰ باید و نباید در زندگی زناشویی
فرهنگ هلاکویی
نحوه گفتگو و ارتباط کلامی با همسر
لورا دویل
چرا مردان عاشق زنان زیرک می شوند؟ (خلاصه کتاب)
شری آرگو
عادت های اتمی (خلاصه کتاب)
جیمز کلییِر
مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن (خلاصه کتاب)
استیو هاروی
مردان مریخی و زنان ونوسی
جان گری
بیشعوری (خلاصه کتاب)
خاویر کرمنت
ملت عشق (خلاصه کتاب)
الیف شافاک
جادوی عزت نفس
پری عبادی
زنان زیرک؛ چرا مردان عاشق زنان زیرک می‌شوند؟
شری آرگو
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
۵ زبان عشق
گری چاپمن
محکم در آغوشم بگیر
سمانه پرهیزکاری
نحوه گفتگو و ارتباط کلامی با همسر
لورا دویل
هنر ظریف بیخیالی
مارک منسون
۵۰ باید و نباید در زندگی زناشویی
فرهنگ هلاکویی
۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی (خلاصه کتاب)
اس. جی. اسکات
اشتباهات یک زن؛ جلد اول
ام. سوسا
مردان مریخی و زنان ونوسی
جان گری
رازهایی درباره مردان
باربارا دی‌آنجلیس
کلبه‌ی آرامش؛ دخترانه
امیر حسین بانکی‌پورفرد
راهنمای مردان برای شناخت زنان
جان گاتمن
روابط متکامل زن و مرد
علی صفایی حائری
ازدواج (کتاب اول)
حمید حبشی
آنچه در مدرسه یاد نگرفته‌اید
آلن دوباتن
کتابی که آرزو می‌‌‌‌کنید والدینتان خوانده بودند
فلیپا پری
زندگی مشترک
محسن عباسی ولدی
زنان زیرک
شری آرگو
آموزش جنسی برای زوج‌های جوان
چارلز ماهان

نظرات کاربران

حدیث سادات موسوی
۱۳۹۹/۰۱/۲۸

من از نوجوانی دلم میخواست این کتاب رو بخونم و هیچ وقت فرصت نشده بود اما این اولین کتاب صوتی ای بود که از شما خریدم فوق العاده بود و صدای گوینده و لحن ایشون به قدری دل نشین بود که انگار

- بیشتر
یلدا
۱۳۹۸/۰۷/۰۳

این خلاصه ی کتابه یا کاملشه؟

مهربانو
۱۳۹۹/۱۰/۰۵

من پیشنهاد میکنم حتما آقا پسرا و دختر خانوما قبل ازدواج یا دوران عقد مطالعه کنند فکر میکنم تنها کتابی که تونسته اخلاقیات و شخصیت زن و مرد رو بیان کنه این کتاب باشه و این روان شناس موفق بوده

- بیشتر
کاربر 865004
۱۳۹۷/۱۲/۲۴

سلام و ادب فعلا که تجربه اول من است بسبار عالیست ممنون خدا قوت

shortcut
۱۳۹۹/۰۴/۲۱

عالی بود.نکات مثبت و آموزنده ای در این کتاب برای هر مرد و زنی وجود داره که توصیه میکنم حتما گوش بدین.

Negin
۱۳۹۹/۱۲/۱۱

هم کتاب خیلی خوبه و هم گوینده اش خیلی عالیه

کاربر 2367513
۱۳۹۹/۰۷/۲۷

کتاب بسیار عالی و کاربردی است‌. تاثیر زیادی روی بهبود روابط زن و شوهری دارد

s.gh
۱۳۹۹/۰۵/۰۷

این کتاب حتی توی روابط من و برادرم هم تاثیر مثبت گذاشت و مادر و برادرم چه برسه به روابط همسری عالی هست

احمد
۱۳۹۸/۰۵/۱۷

عالی

shaghaayegh.9473
۱۴۰۰/۰۲/۰۴

امروز شروع کردم😍شروعش جذابه😉

زمان

۱ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۱۰۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۱۰۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان