دانلود کتاب صوتی قصه های مثنوی مولوی با صدای شاهین علایی‌نژاد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی قصه های مثنوی مولوی

کتاب صوتی قصه های مثنوی مولوی نوشتهٔ مهدی آذریزدی است. گویندگی این کتاب صوتی را شاهین علایی نژاد انجام داده و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی یک مجموعه داستان کوتاه برای کودکان و نوجوانان.

درباره کتاب صوتی قصه های مثنوی مولوی

کتاب صوتی قصه های مثنوی مولوی جلد چهارم از مجموعهٔ مشهور «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» است. این کتاب تعدادی از داستان‌های مثنوی معنوی مولوی را به زبان شیرین و ساده برای کودکان و نوجوانان بازنویسی کرده است. در این داستان‌ها اصل روایت مثنوی بدون هیچ‌گونه تغییر و فقط برای خوانش ساده‌تر متن برای نوجوانان بازنویسی شده است. مهدی آذر‌یزدی در این بازنویسی، سعی کرده با تسلط خود بر ادبیات و واژگان پارسی معیار، روایتی امروزی از این داستان‌ها را به نسل نوجوان و نیز تمامی افرادی که با این اثر ادبی ارتباط بسیاری ندارند، ارائه دهد.

مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مولوی در تاریخ ۶ ربیع‌الاول ۶۰۴ (۱۵ مهر ۵۸۶) به دنیا آمد و در تاریخ ۵ جمادی‌الثانی ۶۷۲ هجری قمری (۴ دی ۶۵۲ هجری شمسی) درگذشت. او معروف به مولانا، مولوی، رومی و نام کاملش «محمد بن محمد بن حسین حسینی خطیبی بکری بلخی» بوده است. او شاعر پارسی‌گوی ایرانی است. اثرگذاری آثار مولوی فراتر از مرزهای ملی و تقسیمات قومی است. ایرانیان، افغان‌ها، تاجیک‌ها، ترک‌ها، یونانیان، دیگر مسلمانان آسیای میانه و مسلمانان جنوب شرق آسیا همواره از میراث معنوی رومی تأثیر گرفته‌اند. اشعار او به‌طور گسترده و به بسیاری از زبان‌های جهان ترجمه و خوانده شده است. بیشتر آثار مولوی به زبان فارسی سروده شده است، اما او در اشعارش به‌ندرت از ترکی، عربی و کاپادوسیه‌ای یونانی نیز استفاده کرده است. مثنوی معنوی اثر او که در قونیه تصنیف شده یکی از عالی‌ترین اشعار زبان فارسی به‌شمار می‌رود که در شش دفتر مجزا سروده شده است. این کتاب به زبان شعر نوشته شده و در آن می‌توان حکایت‌های مختلفی را در بستری مشترک خواند و از نکات مهم و پندهای موردنظر شاعر آگاه شد. از دیگر آثار این شاعر و عارف ایرانی می‌توان به این موارد اشاره کرد: «فیه ما فیه» (مجموعهٔ تقریرات ۷۱‌گانهٔ مولانا)، «مجالس سبعه» (مجموعهٔ مواعظ و مجالس مولانا)، «دیوان شمس تبریزی» (غزلیات مولانا) و رباعیات.

شنیدن کتاب صوتی قصه های مثنوی مولوی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به همهٔ کودکان و نوجوانان پارسی‌زبان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مهدی آذریزدی

مهدی آذریزدی ۲۷ اسفند ۱۳۰۰ در یزد به دنیا آمد. او نویسندهٔ کودک و نوجوان و اهل محلهٔ خرمشاه در یزد بود. او هرگز ازدواج نکرد و هیچ‌گاه به کار دولتی مشغول نشد. تنها لذت زندگی این نویسندهٔ ایرانی خواندن کتاب بود. او اولین نویسنده‌ای است که در ایران به فکر نوشتن داستان برای کودکان و نوجوانان افتاد؛ به‌همین‌دلیل است که عنوان «پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران» را به او داده‌اند؛‌ همچنین به‌خاطر آثار ارزشمند او در حوزهٔ کتاب کودک، روز درگذشت او به نام «روز ملی ادبیات کودک و نوجوان» نام‌گذاری شده است. او جایزهٔ یونسکو و نیز جایزهٔ سلطنتی کتاب سال را پیش از انقلاب ۱۳۵۷ دریافت کرده بود و ۳ کتاب او توسط شورای کتاب کودک به‌عنوان کتاب برگزیدهٔ سال انتخاب شد. معروف‌ترین اثر مهدی آذریزدی مجموعهٔ «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» نام دارد. «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» حاوی داستان‌های کهن برای کودکان است که نویسنده آن‌ها را به زبان کودکانه بازنویسی و تدوین کرده است. مجموعهٔ «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» ۸ جلد است. عناوین این ۸ جلد عبارت‌اند از: جلد اول «قصه‌های کلیله و دمنه»، جلد دوم «قصه‌های مرزبان‌نامه»، جلد سوم «قصه‌های سندبادنامه و قابوسنامه»، جلد چهارم «قصه‌های مثنوی مولوی»، جلد پنجم «قصه‌های قرآن»، جلد ششم «قصه‌های شیخ عطار»، جلد هفتم «قصه‌های گلستان و ملستان» و جلد هشتم «قصه‌های چهارده معصوم». این مجموعه کتاب به چندین زبان مختلف جهان از قبیل اسپانیایی، ارمنی، چینی و روسی ترجمه شده ‌و در ایران بیش از ۴۰ بار تجدیدچاپ شده است. مهدی آذریزدی ۱۸ تیر ۱۳۸۸ درگذشت.

معرفی نویسنده
عکس مهدی آذریزدی
مهدی آذریزدی

در بیست‌وهفتم اسفندماه سال ۱۳۰۰، جایی تقریباً خارج از شهر یزد، به نام «خرمشاه» پسری به نام مهدی متولد شد. پدرش اعتقادی به مدرسه و درس نداشت. به فرزندش الفبا یاد داد و پای منبرهای مذهبی بزرگش کرد. در آن روزگار، رسم بر این بود که فرزندان کمک‌حال پدران باشند. مهدی هم از هشت سالگی به کمک پدر رفت و در مزرعه رعیتی کار کرد. اما روزگار دلش نیامد تنها رهایش کند و استعدادش را نادیده بگیرد و او مهدی آذریزدی شد؛ پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران.

نظرات کاربران

فاطمه
۱۳۹۹/۰۱/۱۳

شیرین بود وآموزنده

shokofeh
۱۳۹۹/۰۷/۲۳

بینظیر ۱۰۰درصد پیشنهاد میکنم

کاربر ۱۶۵۱۶۱۵
۱۳۹۹/۰۷/۰۶

مگه بهتر از مولوی هم داریم؟؟؟گنجینه ی تمام نشدنی عرفان ومعرفت وشعوراست در این دوران گسیختگی ها.اب حیات است بر روح مرده مان.

Taha
۱۳۹۷/۰۹/۱۶

عالس

پری شاد miraceuleus7
۱۳۹۹/۰۷/۱۶

من عاشق کتاب های مهدی آذریزدی هستم چون خودمم یزدی هستم‌😊😃❤💖

123456789
۱۳۹۷/۱۲/۲۳

خوب

وحید
۱۴۰۰/۰۷/۱۷

به نظرم از هر جهت خوب‌ه:)

پندار نقوی
۱۴۰۰/۰۴/۲۱

خوب بود ولی کاش متنی بود

پسرك‌کتابخون📖
۱۴۰۳/۰۲/۰۴

بسیار عالی و جذاب و با آهنگ پس زمینه و گویندگی قشنگ👌🏻

کاربر 7288853
۱۴۰۲/۱۱/۲۶

بسسسسسسسسیار عالی بود خیلی خوشم اومد

زمان

۴ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۲۶۰٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۲۶۰٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۱,۰۰۰
۲۱,۷۰۰
۳۰%
تومان