دانلود کتاب صوتی زن بودن با صدای مژده شبان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی زن بودن اثر تونی گرنت

دانلود و خرید کتاب صوتی زن بودن

معرفی کتاب صوتی زن بودن

کتاب صوتی زن بودن اثری از تونی گرنت است که به زنان کمک می‌کند تا حق حیات خود را دریابند و آنچه را که برای یک زندگی سالم به آن احتیاج دارند، به دست بیاورند.

این کتاب صوتی را با ترجمه فروزان گنجی‌زاده و صدای مژده شبان می‌شنوید.

درباره کتاب صوتی زن بودن

زن بودن (Being a Woman) یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا است. در دنیای امروز، هنوز زنان بسیاری برای دستیابی به حقوق اولیه‌ خود می‌جنگند. تاریخ از هزاران سال پیش گواه است که زنان برای به دست آوردن حقوق عادی خود تلاش کردند و حتی در روزگاری که از این حقوق بی‌بهره بودند، باز هم دست به انجام فعالیت‌های بزرگی زدند. زنان سال‌هاست در تلاشند تا خودشان را به جامعه‌ مردسالار اثبات کنند.

تونی گرانت، نویسنده کتاب صوتی زن بودن؛ به زنانگی خود تحقق بخشید و عشق را بیابید، معتقد است نیازی به این کار نیست. برای اینکه زنان بتوانند به معنای واقعی چگونگی زن بودن را درک و تجربه کنند، تنها نیاز دارند تا زنانگی از دست رفته خودشان را دوباره بازپس یابند. این کتاب صوتی به ما راه و روش این کار را می‌گوید. او در این کتاب از زنان حرف می‌زند. تلاش‌هایی که می‌کنند و نیز جامعه که اکثرا در حال تخریب تلاش‌های زنان است. اما در این کتاب راه‌حلی نیز به مخاطبان داده شده است.

نویسنده زنان را در تیپ‌های مختلفی قرار می‌دهد: زنان مادونا، زنان آمازون، زنان مادر و زنان معشوقه. هر فصل از کتاب ویژگی‌های زنان را بیان می‌کند. اما در کنار بیان ویژگی هر گروه، به نقد آن نیز می‌پردازد. او به زنان کمک می‌کند تا ویژگی‌های تیپ و گروه شخصیتی خود را بشناسند. به این ترتیب این قدرت را دارند تا تغییرات مثبتی در خودشان ایجاد کنند.

او همچنین به زنان یادآوری می‌کند که قهرمان زندگی خودشان هستند. زیرا بسیاری از زنان با این باور زندگی می‌کنند که برای خوشبختی نیاز به مرد ایدئال دارند و زندگی و خوشبختی‌شان بعد از یافتن مرد ایدئال، ازدواج کردن و مادر شدن آغاز می‌شود. علاوه بر این، در این کتاب از چگونگی ایفای نقش مادری برای تربیت فرزندانی با اعتماد به نفس و مسئولیت‌پذیر، چگونگی حضور و زندگی در محیط کار و وجوه مختلف زندگی یک زن نیز سخن به میان می‌آید.

یکی دیگر از مباحثی که تونی گرنت در کتاب صوتی زن بودن به آن می‌پردازد، مسئله‌ی روابط با مردان و چگونگی درک کردن آنان است. این اثر به زنان کمک می‌کند تا در زمانی که زیر فشار زندگی و مسئولیت‌های مختلف قرار گرفته‌اند، حق و حقوقشان را به یاد آورند. بتوانند برای به دست آوردن حقوقشان مبارزه کنند و با وجود خود و نیازهایشان نیز ارتباط برقرار کنند. به این ترتیب می‌توانند به زنانگی خود تحقق ببخشند و زندگی خود را در مسیر تحولاتی قرار دهند که برای آن تلاش می‌کنند.

چرا باید این کتاب صوتی را بشنویم؟

کتاب صوتی زن بودن به ما کمک می‌کند تا جنبه‌های مختلف وجودمان را کشف کنیم. به کمک این کتاب می‌توانیم زنانگی از دست رفته‌مان را دوباره بازیابیم و دست یافتن به این زنانگی به ما کمک می‌کند زندگی سالمی را تجربه کنیم. زندگی که تمام ابعاد مختلف را دربردارد. این کتاب را می‌توان راهنمایی موثر برای تمام زنانی دید که می‌خواهند زندگی خود را سروسامان دهند.

شنیدن کتاب صوتی زن بودن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی زن بودن را به تمام زنانی که دوست دارند موفق، فعال و تاثیرگذار باشند، پیشنهاد می‌کنیم. این اثر برای علاقه‌مندان به مطالعات زنان نیز کتاب مفیدی است.

درباره تونی گرنت

تونی گرنت (Toni Grant)، روانشناس، مجری و میزبان برنامه‌های رادیویی، ۳ آپریل ۱۹۴۲ در نیویورک سیتی به دنیا آمد. او در کالج واسار و دانشگاه سیراکیوز در رشته‌ی روانشناسی تحصیل کرد. او از ازدواج اولش با پزشکی به نام نیل هولاند دو دختر به نام‌های کیمبرلی و کورتنی دارد. اما پس از چهارده‌ سال از همسرش جدا شد. در سال ۱۹۸۸ دوباره ازدواج کرد.

او برنامه‌های موفقی در رادیو داشت. اما پیش از اینکه به این کار مشغول شود، در مطبش با سربازان جنگ ویتنام و کودکان اوتیسم کار می‌کرد. او همچنین یکی از اعضای انجمن روانشناسی آمریکا بود. موفقیت او در برنامه‌ی رادیویی و محبوبیتش سبب شد تا درآمد بالایی هم داشته باشد. محبوبیت برنامه‌های رادیویی او بیشتر مربوط به زمانی است که همراه با خانواده‌اش در کالیفرنیا زندگی می‌کرد.

تونی گرنت کتاب زن بودن را در سال ۱۹۸۹ منتشر کرد. او ۲۷ مارس ۲۰۱۶ در سن هفتادوچهارسالگی بر اثر ابتلا به بیماری زوال عقل، از دنیا رفت.

بخشی از کتاب صوتی زن بودن

پیوند یکی از اصلی‌ترین غریزه‌های انسان است. ما نخست به مادرانمان پیوند می‌خوریم. در طول زمان حوزه این پیوندها به تدریج تغییر یافته و با اشخاص دیگر، دوستان جدید، همسر و فرزندان مجددا از سر گرفته می‌شوند. غالبا افراد حتی عامی‌ترین آن‌ها به این امر اذعان دارند که ما از لحظه‌ای که به دنیا می‌آییم رو به سوی مرگ داریم و تنها مردن وحشتناک است. پیوند از شدت این وحشت می‌کاهد و آن را آسان می‌کند. به راستی پیوند محوری‌ترین موضوع زندگی است. با وجود این انقلاب‌های فمنیستی و جنسی زنان را در راستای زیر پا نهادن آن تشویق و تشجیع کرده‌اند. جان دون می‌گوید «هیچ مردی جزیره نیست. زن امروزی پیامدهای خودکفایی تنش‌زا و پرکشمکشی را تجربه می‌کند. دروغ بزرگ شماره نه. هیچ‌کس حق ندارد درباره حق زن برای جست‌وجوی شغل و استقلال اقتصادی جروبحث کند. ولی آنچه را که هیچ‌کس پیش‌بینی نکرد پیامدهای عاطفی این رفتارها بود. خودکفایی در ذات زنان دارای دو خواستگاه است. یک، فردگرایی شدید و متعصبانه‌ی دهه‌های نوزده تا شصت. و دو، جنبش فمنیستی که هر دو زنان را بر آن داشت تا پیش از پاسخگویی به نیاز غریزی خود، خویشتن خود را پیدا کنند. باوری غلط مبنی بر اینکه چنانچه زنی این کار را بکند یار بهتری است. اما درواقع حقیقت خلاف آن است زیرا معمولا شخص هر چقدر مستقل‌تر باشد کمتر مایل است استقلالش را به خطر اندازد. عموما این امر به عنوان شیوه‌های برنامه‌ریزی‌شده‌ی مشخص فرد پذیرفته شده است. پیوند تجربه‌ای روشنفکرانه نیست بلکه تجربه‌ای عاطفی، معنوی و جنسی است. زنانی که فقط با قوه‌ی عقلانی خود زندگی می‌کنند زنانی هستند که بدون دستیابی به این تجربه پا به سن می‌گذارند و سعی می‌کنند این حقیقت را هرچند مناسبتی با کل زندگی‌شان ندارد انکار نمایند. این روزها بیشتر وقت من در رادیو صرف این می‌شود که به زنان آموزش دهم چگونه مجددا پیوند برقرار کرده و در قالب یک زن زندگی و احساس کنند.

تا چند سال پیش من هم خود را نمی‌شناختم. می‌گویند ما فقط چیزی را درس می‌دهیم که خود باید بیاموزیم و من برای اینکه زره سلحشوری‌ام را از تن بر کنم و با جنبه‌ی زنانه‌ی زندگی‌ام رودررو شوم در آتش اشتیاق شدیدی می‌سوختم. طی تحقیقاتم به طور تصادفی به مقاله‌ی چهارصفحه‌ای جذابی از یک تحلیلگر زوریخی به نام تونی ولف برخوردم که تحقیقاتش را زیر نظر یونگ انجام می‌داد. این مقاله‌ی تحقیقی با عنوان «اشکال ساختاری روان زنانه» کنجکاوی مرا برانگیخت. خانم ولف در تجزیه و تحلیل‌های مبسوط خود درمورد صدها زن چهار نمونه‌ی اصلی اولیه‌ی هویت زن را تعیین می‌کند. منظور از نمونه‌های کامل شیوه‌های جهانی اندیشیدن درباره‌ی چیزهایی است که معمولا به صورت تصاویری ذهنی در افکار ناخودآگاه نمایان می‌شوند. ولف این چهار نمونه‌ی اصلی را تحت عناوین زن آمازون، مادر، زن مدیال و هتایرا نامگذاری کرده است. جنگجو به خاطر هوشمندی و قوه‌ی ادراکش، مادر به خاطر قابلیت‌های پرورشی‌اش، زن مدیال به خاطر توانایی‌های الهام‌بخشش و هتایرا به خاطر رابطه‌ی ویژه‌اش با جفتش.

نظرات کاربران

کاربر ۲۱۴۲۴۷۴
۱۳۹۹/۰۵/۲۸

سلام ببخشید چرا این کتاب به صورت نوشتاری یا همون pdf در برنامه وجود نداره؟؟

لیلا فولادی
۱۳۹۹/۰۹/۱۶

کتاب فوق العاده هست برای کسی که مفهومش رو دریافت کنه . برای خانم هایی ک در اجتماع حضور فعال داشته اند و گاهی پیش خودشون گفتند کاش اوضاع ی جور دیگه بود....بعضی قسمت هاش انقدر دقیق درونم رو هدف گرفته

- بیشتر
کاربر ۲۹۰۶۷۰۳
۱۴۰۱/۰۲/۰۳

وقتی اولین بار این کتاب رو می‌خونید،مخصوصا فصل های اول انگار خیلی زن ستیز و علیه زن هاست اما بعد کم کم متوجه میشید که اصلا اینطوری نیست و رعایت خیلی چیز ها باعث ایجاد تعادل میشه .البته برای کسایی

- بیشتر
aida
۱۳۹۹/۰۴/۲۸

کتاب بسیار خوبی هست و کمک بسیاری به شروع و ادامه یک رابطه عاشقانه خوب می‌کنه خانمها حتما حتما بخونید

Marjan Nemati
۱۳۹۹/۰۶/۲۱

در بخش فهرست، اسم فصل‌ها نیامده و فقط با ذکر عدد به آنها ارجاع شده که جالب نیست.

F Soltani98
۱۴۰۱/۱۱/۲۲

سلام لطفا نسخه چاپیش رو تو بینهایت بزارین خیلی دوس دارم بخونمش

کاربر ۱۳۲۱۷۱۹
۱۳۹۹/۱۲/۱۸

عالی بود دوستش داشتم، کاش توی کارشناسی این کتاب را خونده بودم.

کاربر ۵۴۲۱۱۵۹
۱۴۰۱/۰۹/۰۳

اگه امکانش هست نحوه پرداخت برای خرید کتاب را به صورت درگاه داشته باشید و مستقیم نباشه چون بعضی افراد کد ملی ندارن

سمیرا علی غنی
۱۴۰۰/۱۲/۲۶

به نظرم با توجه و دقت خوندنش برای همه مفیده 👌😊🌱

Archaeology
۱۴۰۳/۰۱/۱۸

من همیشه در درون خودم و در رابطه‌م این حس‌ها و تجربیات رو زندگی کردم. اما دنیای مدرن و خیلی چیزهای دیگه مانع این حس درونی من بود. خوشحالم حس ها و نگاه ما اشتباه نبوده و یه کتاب به

- بیشتر

زمان

۷ ساعت و ۵۶ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۶۷٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۷ ساعت و ۵۶ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۶۷٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان