دانلود کتاب صوتی فلسفه ترس با صدای سید میثاق ابطحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی فلسفه ترس اثر لارس اسوندسن

دانلود و خرید کتاب صوتی فلسفه ترس

معرفی کتاب صوتی فلسفه ترس

کتاب صوتی فلسفه ترس اثری از لارس اسونسن است که با ترجمه روان خشایار دیهیمی و صدای سید میثاق ابطحی می‌شنوید. این کتاب که از مجموعه تجربه و هنر زندگی انتخاب شده است، در تلاش است تا این احساس قوی را بکاود و با نگاهی همه جانبه به علوم، سياست، جامعه‌شناسی و ادبيات، ماهیت ترس را مشخص کند. 

این کتاب‌ها تلاشی است برای آشنایی انسان بر زوایای تاریک و پیچیدگی‌های مسائل زندگی‌اش و نیز دعوت از وی برای تفکر بیشتر و یافتن راه‌حل‌های مخصوص به خود در مورد مسائل زندگی با استفاده از تجربه دیگران.

درباره کتاب صوتی فلسفه ترس

لارس اسنوسن در کتاب فلسفه ترس، در تلاش است تا ماهیت این احساس قوی را بشناسد و آن را واکاوی کند. برای این کار با نگاهی همه‌جانبه که علوم مختلف مانند سیاست، جامعه‌شناسی و ادبیات را دربر می‌گیرد، به احساس ترس می‌پردازد.

او در بخشی از این کتاب، درباره ترس اینطور می‌گوید: «ترس یکی از مهم‌ترین عوامل قدرت است، و کسی که بتواند در جامعه سمت و سوی ترس را معین کند، قدرت زیادی بر آن جامعه پیدا می‌کند. شاید بتوان همصدا با آگامبن گفت که ما امروزه همیشه در یک حالت اضطرار زندگی می‌کنیم که در آن یادآوری خطرهای جدی تقریبا نقش ورق حکم یا برگ برنده را دارد و این ورق چیزی را که می‌برد، حقوق دموکراتیکِ به رسمیت شناخته شده است.»

کتاب فلسفه ترس هفت فصل دارد.  فصل اول کتاب گزارشی مختصر از فرهنگ ترس است. نویسنده به بیان این موضوع می‌پردازد که چطور ترس از نظر فرهنگی به عینکی بدل شده است و ما از پشت شیشه‌های آن به جهان نگاه می‌کنیم. در فصل دوم توصیفی از پدیده ترس به ما می‌دهد. چه رویکردهایی نسبت به ترس وجود دارد؟ چه نگرش‌های مختلفی درباره ترس وجود دارد؟ این رویکردها و نگرش‌ها از نوروبیولوژی تا پدیدارشناسی را دربر می‌گیرد. 

فصل سوم بررسی نقش ترس در جامعه خطرخیز است؛ آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید تلاش‌های ما برای به حداقل رساندن خطر حاوی چه جنبه‌‌های غیرعقلانی زیادی است؟ این فصل پاسخ این سوال است. فصل چهارم موضوعی دارد که کاملا در مقابل فصل سوم قرار می‌گیرد: ما داوطلبانه به دنبال چیزهای ترسناک می‌رویم! این تناقض در فراری بودن ما از تمام چیزهای ترسناک همینجا نمایان می‌شود. 

فصل پنجم کتاب درباره مفهوم اعتماد صحبت می‌کند. یعنی همان مفهومی که با تاثیر مخرب و تضعیف کننده ترس از بین می‌رود. فصل ششم ادامه مباحث فصل پنجم است و آن را در بستر سیاست بررسی می‌کند: بنیان برخی از فلسفه‌های سیاسی بر ترس است. اسونسن نشان می‌دهد که از ترس در همین سال‌های اخیر در پروژه «جنگ علیه تروریسم» چه بهره‌‌برداری‌های سیاسی شده است.

فصل آخر نیز به پرسشی می‌پردازد که شاید سوال همه ما باشد: آیا راهی برای برون‌‌رفت از ترس وجود دارد یا نه، و آیا ما می‌‌توانیم این جوّ ترسی را که امروزه ما را احاطه کرده است بشکنیم یا نه؟

کتاب صوتی فلسفه ترس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی فلسفه ترس را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات فلسفی پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره لارس اسونسن

لارس اسونسن (Lars Svendsen) در سال۱۹۷۰ در نروژ متولد شد. او فیلسوف و استاد دپارتمان فلسفه در دانشگاه برگن (University of Bergen) است. کتاب‌ها و مقاله فلسفی که او تالیف کرده است تا به حال به ۲۲ زبان دنیا ترجمه شده‌اند و از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های فلسفه تنهایی، فلسفه ترس، فلسفه ملال و کار اشاره کرد.

درباره خشایار دیهیمی

خشایار دیهیمی متولد ۲۰ آبان‌ ۱۳۳۴ در تبریز است. پدر او، نصرالله دیهیمی، دانش‌آموخته تعلیم و تربیت، استاد دانشگاه و مترجم بود و برادرش، ایرج دیهیمی، پزشک است. او با رویا رضوانی که مترجم است ازداوج کرد و دخترشان، نازنین دیهیمی، هم مترجم و ویراستار بود. نازنین دیهیمی در سال ۱۳۹۶ از دنیا رفت.

خشایار دیهیمی بیش از ‌صد و بیست ترجمه و ویراستاری انجام داده است. او به تدریس فلسفه سیاسی مشغول است و همکاری نزدیکی با نشریات و مجله‌ها  دارد. او همچنین عضو کانون نویسندگان ایران است و به فعالیت‌های مدنی و اجتماعی مشغول است. در چهارمین جشن ملی مترجمان، دیهیمی از سوی مخاطب‌های فلسفه و ادبیات به عنوان مترجم محبوب معرفی شد.

نظرات کاربران

کاربر ۱۹۸۴۰۵۶
۱۴۰۰/۰۲/۰۳

کتاب عال.و کسانی که میگن صوتی خوب نیست بدرد من کم بینا . روشندلان عزیز میخوره

امید اسفندیاری
۱۴۰۰/۱۲/۲۸

قیمتش گرونه هر وقت هفتاد در صد تخفیف زدین میخرمش یا حق

کاربر ۲۷۸۹۶۶۵
۱۴۰۲/۰۵/۲۳

کتاب راسطحی گوش ندهیم بلکه در۲یا۳بارواینکه اگرشده روزی ۱۵ دقیقه مطلبی رابخوانیم وباعمق وجودی درکش کنیم ازاینکه به فرض کتاب صوتی رابگذاریم ومثلا داریم گوش می‌دهیم وبه کارهایمان میرسیم این طریقه ۱مطالعه صحیح وخوب نیست

زمان

۶ ساعت و ۸ دقیقه

حجم

۳۳۷٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۸ دقیقه

حجم

۳۳۷٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان