دانلود کتاب صوتی کار با صدای سید میثاق ابطحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی کار

کتاب صوتی کار اثری از لارس اسوندسن فیلسوف مشهور اهل نروژ است که با ترجمه فرزانه سالمی و صدای سید میثاق ابطحی می‌شنوید. این کتاب با گذری بر تاریخ، فلسفه و ادبیات، در تلاش است تا ابعاد مختلف و متنوع آنچه را به اسم کار می‌شناسیم، برایمان واضح و روشن کند.

درباره کتاب صوتی کار

حتما برای شما هم لحظاتی پیش آمده است که دلتان خواسته دیگر هرگز کار نکنید. اما واقعیت این است که زندگی که در آن، خبری از کار نباشد، زندگی ملال آوری است. ما به کمک کاری که انجام می‌دهیم، هویت پیدا می‌کنیم و به زندگیمان معنا می‌بخشیم. اگر کاری که به آن مشغول هستیم، مورد علاقه‌مان باشد این احساس حتی بیش از پیش در ما تقویت می‌شود. اما گاهی نیز چنین نیست. 

هرچند کار در زندگی ما نقش مهمی دارد، به ما حس زنده بودن و مفید بودن می‌بخشد و همچنین کمکمان می‌کند تا چرخ اقتصاد زندگی خود را بچرخانیم، اما شاید تداعی‌گر چیز دیگری هم باشد. خستگی، ملال و فرسودگی. آیا می‌توان با استناد به اینکه فرد باید کارش را دوست داشته باشد، همه را به یک چوب زد؟ یا باید ریشه‌های این تفکر را در بخش‌های عمیق‌تر و حتی لایه‌های تاریخی‌تر جستجو کرد؟

لارس اسوندسن، فیلسوف نروژی در کتاب کار در ۹ فصل به این پدیده پرداخته است و جنبه‌های مختلف آن را بررسی کرده است. این فصل‌ها عبارتند از: از نفرین تا تکلیف تاریخچه مختصر فلسفه کار، کار و معنا، توزیع کار، کار و تفریح، مدیریت شدن، دستمزد، کار در عصر وفور، پایان کار؟ و زندگی و کار. 

در هر بخش، این موضوعات بررسی می‌شوند. سر و کله کار از کجا پیدا شد؟ آیا کار کردن باید به وجود ما معنا بدهد؟ نحوه توزیع کار باید به چه شکل باشد؟ آیا باید مرزی میان کار و تفریح قائل شد؟ یا می‌توان آن‌ها را یکی دانست؟ دستمزد گرفتن چگونه بر ما و کاری که انجام می‌دهیم و دیدگاهی که نسبت به آن داریم، تاثیر می‌گذارد؟ آیا در عصر حاضر که همه چیز به وسیله تکنولوژی پیش می‌رود، لازم است کار خود را حفظ کنیم؟ اصلا جایگاه کار در عصر ارتباطات کجا است؟

نویسنده کتاب را با مقدمه‌ای آغاز می‌کند و در آن از زندگی شخصی و خاطراتش و مسائلی حرف می‌زند که او را واداشته تا به تعمق در این موضوع بپردازد و نتیجه کنکاش‌هایش را در این کتاب منتشر کند. او تلاش کرده تا تمام زوایای پدیده کار کردن را بررسی کند. علاوه بر این، در هر بخش، پاسخ‌هایی برای بسیاری از دغدغه‌های ذهنی آماده کرده است که افراد مختلف درباره این مقوله مهم دارند.

کتاب صوتی کار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی کار را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات فلسفی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره لارس اسونسن

لارس اسونسن (Lars Svendsen) در سال۱۹۷۰ در نروژ چشم به جهان گشود. او فیلسوف و استاد دپارتمان فلسفه در دانشگاه برگن (University of Bergen) است. کتاب‌ها و مقاله فلسفی که او تالیف کرده است تا به حال به ۲۲ زبان دنیا ترجمه شده‌اند. 

از میان کتاب‌های لارس اسونسن می‌توان به کتاب‌های فلسفه تنهایی، فلسفه ترس، فلسفه ملال و کار اشاره کرد. 

نظرات کاربران

سهيل قهرمانی
۱۴۰۱/۰۷/۲۲

کتاب به نوعی تاریخ کار و فلسفه کار هست و خوندنش برای درک بهتر ماهیت کار تا اکنون و شاید پیشبینی ترند ها بهتون کمک کنه

Mo
۱۴۰۰/۰۵/۲۸

بد نبود. خوانش هم خیلی رسمی بود. در مجموع متوسط اینا.

زمان

۵ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۲۹۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۲۹۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان