بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چگونه از فاجعه اقلیمی پیشگیری کنیم؟ | طاقچه
کتاب چگونه از فاجعه اقلیمی پیشگیری کنیم؟ اثر بیل گیتس

بریده‌هایی از کتاب چگونه از فاجعه اقلیمی پیشگیری کنیم؟

نویسنده:بیل گیتس
ویراستار:شایان صولتی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۶از ۷ رأی
۲٫۶
(۷)
استفاده از برق هسته‌ای بهترین شانس ما است تا به کمک آن بتوانیم وضعیت اقلیمی را بهبود دهیم.
محمد جواد
انرژی هسته‌ای تنها منبع انرژی عاری‌ازکربن است که می‌تواند برق را به‌صورت دائمی، شبانه‌روزی، در تمام فصول، تقریباً در تمام نقاط دنیا و در مقیاس وسیع برای ما تأمین کند. هیچ‌یک از منابع دیگر انرژی پاک حتی به گرد پای انرژی هسته‌ای نمی‌رسند.
محمد جواد
حدود یک میلیارد نفر از جمعیت دنیا دسترسی دائمی به برق ندارند و نیمی از این تعداد در افریقای سیاه زندگی می‌کنند (البته اوضاع از آن دوران کمی بهبود پیدا کرده است؛ امروزه حدود ۸۶۰ میلیون نفر از نعمت برق محروم هستند).
محمد جواد
«وقتی ما جهان‌بینی‌ای مبتنی بر واقعیت داریم، می‌بینیم که دنیا آن‌قدرها که به‌نظر می‌آید جای بدی نیست و می‌بینیم که چه‌کارهایی می‌توانیم برای بهترکردن آن انجام دهیم.»
محمد جواد
بی‌عدالتیِ بی‌رحمانه این است که اگرچه جمعیت فقیر دنیا تقریباً هیچ نقشی در ایجاد تغییرات اقلیمی ندارند، بیشترین آسیب را از آن خواهند دید.
محمد جواد
در اروپا و بخش‌های توسعه‌یافتهٔ آسیا و آفریقای سیاه، بیش از ۲۰ درصد مواد غذایی به‌صورت دورریز، فساد مواد یا روش‌های دیگر به‌هدر می‌رود. این رقم در ایالات متحده به ۴۰ درصد می‌رسد.
محمد جواد
اگر بتوانیم برق عاری‌ازکربن تولید کنیم، می‌توانیم از همان برق برای کربن‌زداییِ بسیاری از فعالیت‌های دیگر نظیر حمل‌ونقل و تولید محصولات استفاده کنیم.
محمد جواد
آلودگی هوا هنوز هم جزو عوامل اصلی بیماری و مرگ افراد است (احتمالاً سالانه بیش از ۷ میلیون نفر را به‌کام مرگ می‌فرستد)،
محمد جواد
مقدار توان مصرفیِ مصرف‌کننده‌های مختلف (یعنی مقدار انرژی‌ای که در هر ثانیه مصرف می‌کنند): دنیا: ۵۰۰۰ گیگاوات ایالات متحده: ۱۰۰۰ گیگاوات یک شهر متوسط: ۱ گیگاوات یک شهر کوچک: ۱ مگاوات یک خانهٔ متوسط امریکایی: ۱ کیلووات
محمد جواد
چه‌مقدار گازهای گلخانه‌ای از فعالیت‌های مختلف ما تولید می‌شود؟ تولید محصولات (سیمان، فولاد و پلاستیک): ۳۱ درصد تولید برق: ۲۷ درصد کشاورزی و دام‌داری: ۱۹ درصد حمل‌ونقل (هواپیما، کامیون، کشتی باری): ۱۶ درصد گرمایش و سرمایش: ۷ درصد
محمد جواد

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد