بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب در اسارت جغرافیا | طاقچه
کتاب در اسارت جغرافیا اثر تیم مارشال

بریده‌هایی از کتاب در اسارت جغرافیا

نویسنده:تیم مارشال
انتشارات:نشر مرکز
امتیاز:
۳.۸از ۲۱ رأی
۳٫۸
(۲۱)
روسیه به لحاظ جغرافیایی دچار کاستی است، و فقط به‌یمن داشتن نفت و گاز است که بسیار ضعیف‌تر از این‌ها نیست. تعجبی ندارد که پتر کبیر در سال ۱۷۲۵ در وصیت‌نامهٔ خود به بازماندگانش توصیه کرد: «تا جای ممکن به قسطنطنیه (استانبول) و هند نزدیک شوید. هرکس که بر آن‌جا حاکم شود حاکم واقعی جهان خواهد بود. بنابراین، پیوسته جنگ به‌راه بیندازید، نه‌تنها در ترکیه، بلکه در ایران هم... تا خلیج فارس نفوذ کنید، تا هند پیش بروید.»
محسن
برداشت فراوان محصول به معنای داشتن غذای مازاد است که می‌توان فروختش؛ و این به نوبهٔ خود مراکز تجاری‌ای را به وجود می‌آورد که تبدیل به شهر می‌شوند. همچنین سبب می‌شود مردم به چیزی بیش از تولید غذا فکر کنند و توجه‌شان به اندیشه‌های نو و فناوری جلب شود.
LAJ
اروپاییان به‌جد درگیر تجدید نظر در مخارج نظامی خود هستند، اما پول چندانی درکار نیست، و آن‌ها با تصمیمات دشواری روبه‌رویند. درحین آن‌که مشغول بحث دربارهٔ این تصمیمات هستند، دارند گردوخاک نقشه‌ها را هم می‌گیرند، و دیپلمات‌ها و استراتژیست‌های نظامی‌شان متوجه‌اند که اگرچه تهدید شارلمانی، ناپلئون، هیتلر و شوروی‌ها برچیده شده است، جلگهٔ اروپای شمالی، کوه‌های کارپات، دریای بالتیک و دریای شمال هنوز سرجایشان هستند.
LAJ

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۶۲,۰۰۰
۳۱,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد