بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ده باور بی اساس علم مدرن | طاقچه
کتاب ده باور بی اساس علم مدرن اثر روپرت شلدریک

بریده‌هایی از کتاب ده باور بی اساس علم مدرن

ویراستار:محمد مهدی پور
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۸از ۳۱ رأی
۲٫۸
(۳۱)
در غرب اروپا و آمریکای شمالی، افراد زیادی با استثمار طبیعت ثروتمند می‌شوند تا بتوانند خانه‌ای در روستا بخرند و «از همه‌چیز دور شوند».
امیرو
تمام ماتریالیست‌ها، اعم از کسانی که این ایمان به ترقی انسان را دارند و آن‌هایی که چنین ایمانی ندارند، چنین می‌پندارند که علم سرانجام صحت باورهایشان را اثبات خواهد کرد. اما این نیز مقوله‌ای است ایمانی.
KAMA
از ابتدای قرن بیست‌ویکم، آشکار شده که انواع شناخته‌شدهٔ ماده و انرژی تنها حدود ۴ درصد از جهان را تشکیل می‌دهند. مابقی آن از «مادهٔ تاریک» و «انرژی تاریک» تشکیل شده است. ماهیت ۹۶ درصد از واقعیت فیزیکی عملاً مبهم است (بنگرید به فصل ۲).
KAMA
اکثر کیهان‌شناسان برجسته، برای اجتناب از باور به یک خدای خالق در هیئتی جدید، این باور را ترجیح می‌دهند که دنیای ما یکی از بی‌شمار (و شاید بی‌نهایت) جهان‌های موازی است که، چنانچه نظریهٔ ام هم نشان می‌دهد، هریک دارای قوانین و ثابت‌های متفاوتی هستند. ما صرفاً در یکی از آن جهان‌ها به وجود آمده‌ایم، جهانی که شرایط مناسب برای وجودمان در آن وجود داشته است. اما نظریهٔ چندجهانی اوج تخطی از اصل «تیغ اُکام» است. تیغ اُکام اصلی فلسفی است مبنی بر اینکه «موجودات را نباید بیشتر از ضرورت تکثر بخشید». به بیان دیگر، باید مفروضاتمان تا حد ممکن کم باشد.
KAMA
در سرتاسر دنیا، دانشمندان می‌دانند که رهنامه‌های ماتریالیسم درواقع قواعد بازی در ساعات کاری هستند. کمتر دانشمند حرفه‌ای آن‌ها را -دست‌کم قبل از بازنشستگی یا دریافت جایزهٔ نوبل- علناً به چالش می‌کشد. و اکثر افراد تحصیل‌کرده هم در دفاع از شأن علم حاضرند، صرف‌نظر از نظرات شخصی‌شان، در انظار با کیش مرسوم علم همراه شوند.
KAMA
جامعه‌شناسانِ علم بینش‌های او را چندین گام جلوتر برده‌اند. آن‌ها جنبهٔ عملی و بالفعل علم را مورد مطالعه قرار داده و بررسی می‌کنند که دانشمندان چگونه شبکه‌های حمایت می‌سازند، از منابع و نتایج برای افزایش قدرت و نفوذ خود استفاده می‌کنند و برای دریافت بودجه، شأن اجتماعی و شهرت با یکدیگر رقابت می‌کنند.
KAMA
تقدیم مترجم پیش‌نویس ترجمهٔ کتاب حاضر در شرایط کم‌وبیش قرون‌وسطایی انجام شد، با کاغذ، قلم و نوری اندک. این اثر را تقدیم می‌کنم اول به پدر بزرگوارم که زحمت تایپ متن بر دوش او افتاد و دوم به تمام کسانی که، حین پست‌های نگهبانی‌ام در دوران خدمت سربازی، با کنارگذاشتن تفنگ و قلم‌به‌دست‌گرفتن، جانشان را به خطر انداختم.
KAMA
این اثر را تقدیم می‌کنم اول به پدر بزرگوارم که زحمت تایپ متن بر دوش او افتاد و دوم به تمام کسانی که، حین پست‌های نگهبانی‌ام در دوران خدمت سربازی، با کنارگذاشتن تفنگ و قلم‌به‌دست‌گرفتن، جانشان را به خطر انداختم.
Mohammad Ali Zareian
شکست‌های پی‌درپی در یافتن ردهای حافظه به‌خوبی با انگارهٔ حافظه به‌عنوان یک پدیدهٔ رزونانسی هم‌خوانی دارد، پدیده‌ای که، در آن، الگوهای فعالیتی مشابهی در گذشته بر فعالیت‌های کنونی ذهن و مغز تأثیر می‌گذارند. حافظهٔ فردی و جمعی هر دو مبتنی بر رزونانس هستند، اما خودرزونانسی از گذشتهٔ خودِ فرد دقیق‌تر و، درنتیجه، مؤثرتر است.
Juror #8
آنچه بیش از هر چیز باعث جذابیت فلسفهٔ اتمیسم یا ماتریالیسم در یونان و روم پیشامسیحیمی‌شد، شکاکیت آن دربارهٔ بارگاه خدایان و الهگان بود
سبحان

حجم

۶۶۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۹۰ صفحه

حجم

۶۶۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۹۰ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد