بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب تخیل فعال | طاقچه
کتاب تخیل فعال اثر رابرت الکس جانسون

بریده‌هایی از کتاب تخیل فعال

۳٫۸
(۲۹)
یونگ می‌گوید دقیقآ در همان جایی که بیشترین ترس یا درد را احساس می‌کنید، بزرگ‌ترین فرصت شما برای رشد فردی خوابیده است.
farzane farshbaf
در تخیل، شما شروع به صحبت با تصاویر و تعامل با آن‌ها می‌کنید. آن‌ها نیز پاسخ می‌دهند. زمانی که درمی‌یابید آن‌ها از دیدگاه کاملا متفاوتی نسبت به دیدگاه شما بحث می‌کنند، شگفت‌زده می‌شوید. آن‌ها چیزهایی به شما می‌گویند که شما هرگز نمی‌دانستید و افکاری را بیان می‌کنند که شما هرگز آگاهانه به آن‌ها فکر نمی‌کنید.
Dexter
شما باید آن‌قدر اعتماد به‌نفس داشته باشید تا بتوانید فضا و زمانی را به خود اختصاص دهید. به همه افراد منزل بگویید به‌هیچ عنوان مزاحم شما نشوند؛ مگر به‌خاطر یک انفجار هسته‌ای یا رجعت حضرت مسیح!
Dexter
دقیقآ در همان جایی که بیشترین ترس یا درد را احساس می‌کنید، بزرگ‌ترین فرصت شما برای رشد فردی خوابیده است.
Dexter
اگر ما تلاش کنیم به دنیای درون بی‌اعتنا باشیم، همان‌طور که اکثرمان هستیم، ناخودآگاه ازطریق آسیب‌های روانی راه خود را به زندگی ما بازخواهد کرد؛ نشانه‌های بیماری‌های روان‌تنی، وسواس‌ها، افسردگی‌ها و مشکلات عصبی.
Zohreh
حتی از برخی از شخصیت‌های خردمندی که در ناخودآگاه زندگی می‌کنند، پیشنهاد می‌خواهند. اما همه این گفت‌وگوها لغوی یا کلامی نیستند.
Dexter
داستان‌ها از هوا نمی‌آیند؛ بلکه از جایی درون شخصی که آن تصاویر را می‌سازد می‌آیند.
Dexter
ژاپنی: من تلاش می‌کنم خودم‌رو ازطریق تو بیان کنم؛ اما همیشه به‌خاطر این کارهای بیشتر «مفید» شکست می‌خورم. لذت خاص آفرینش درون خودشه؛ نباید از اون انتظار درآمد یا مزایای به اصطلاح عملی داشته باشی.
farzane farshbaf
بزرگ‌ترین خطر این است که فرد، خود فریب نقاب خود را بخورد.
Zohreh
وقتی زندگی در حال تعادل است، ذهن آگاه و ناخودآگاه درارتباط باهم زندگی می‌کنند. جریان ثابتی از انرژی و اطلاعات بین دو سطح برقرار است و آن‌ها یکدیگر را در رؤیاها، الهام‌ها، آیین‌ها و تخیل‌ها ملاقات می‌کنند. اما فاجعه‌ای که دنیای امروز را دربرگرفته است، جدایی کامل ذهن آگاه از ریشه‌هایش در ناخودآگاه است. تمامی اشکال تعامل با ناخودآگاه که اجداد ما را تغذیه می‌کرد ــ رؤیا، الهام، آیین، تجربه‌های معنایی ــ به کلی در ما گم شده و توسط ذهن امروزی، به‌عنوان چیزی ابتدایی یا خرافی کنار گذاشته شده است. درنتیجه ما به‌خاطر غرور و تکبرمان و به‌خاطر ایمان به منطق آسیب‌ناپذیرمان، ارتباط خود را با ریشه‌های‌مان در ناخودآگاه و عمیق‌ترین بخش‌های وجودمان قطع کردیم.
daanow

حجم

۱۱۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۱۱۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد