بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب نکات کلیدی در آشپزی | طاقچه
کتاب نکات کلیدی در آشپزی اثر سید راشد اخوت

بریده‌هایی از کتاب نکات کلیدی در آشپزی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۶ رأی
۳٫۳
(۶)
۶- برای این که سفیده تخم مرغ خوب پف کند، آن را کاملا از زرده جدا کنید، بگذارید برای مدتی در دمای اتاق بماند. سپس با همزن بزنید.
سپیده
۵- آشپزهای ماهر، در زمینه نحوه افزودن نمک به مواد غذایی دقت زیادی می کنند. به عنوان مثال، خواباندن گوشت مرغ در نمک و آب مرکبات باعث می شود گوشت مقدار کمی از مواد را به خود جذب کند و با دور ریختن آب، تمامی نمک و ادویه نیز دور ریخته می شود و مرغ بی مزه می شود. بنابراین کمی نمک به مواد اضافه کنید و بقیه را پس از درآوردن آن از داخل مواد اضافه کنید. اگر هم از خرده نان استفاده می کنید، ابتدا روی مرغ نمک بریزید، سپس در خرده نان بغلتانید.
سپیده
۷- برای افزودن کشمش، گیلاس، آلبالو و ... به کیک، آن را در کمی آرد که برای تهیه کیک اندازه گیری کرده اید، بغلتانید سپس به مواد اضافه کنید تا ته نشین نشود.
سپیده
دقت ما حتی در پخت ساده ترین غذاها و بطور مثال در اولین گزینه، پخت تخم مرغ که شاید در نظر خوانندگان ساده باشد ولی خوب و موثر است.
سپیده
شاید کمترین توجه در زندگی پرسرعت امروزی به نکات ریز آشپزی باشد.
سپیده
۴- برای حفظ تردی سالاد و سبزیجات مانند کاهو آن را کاملا خشک کنید، سپس روغن یا سس را به آن اضافه کنید.
سپیده
اما رعایت این نکات ریز حتی در پخت سریع غذاها می تواند طعم و ظاهری دلنشین برای ما و دیگران اعضای خانواده فراهم آورد.
سپیده
۱- اگر مرغ، گوشت و ماهی را که در حال سرخ شدن است قبل از پایان زمان سرخ برگردانید، این امر باعث از هم پاشیدن گوشت می شود و آن قسمت گوشت ترد نخواهد شد.
سپیده
 هر آشپزی و هر انسانی گاهی اشتباهات بدی در آشپزخانه انجام می دهد. ولی خوب است که اشتباهاتمان را بدانیم و راه حل هایی برای آنها بیابیم.
سپیده

حجم

۶۶۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۶۶۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد