بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب نامه امام صادق به شیعیان | صفحه ۲۵ | طاقچه
کتاب نامه امام صادق به شیعیان اثر محمدباقر انصاری

بریده‌هایی از کتاب نامه امام صادق به شیعیان

۴٫۳
(۱۱۵)
ای گروه مورد رحمت و برتری بر دیگران! مبادا حقوقی که خدا نزد شما دارد روز به روز و ساعت به ساعت تأخیر اندازید، زیرا هر کس در پرداخت حقوقی که خدا نزد او دارد شتاب کند خدا قادر است در چند برابر کردن خیر او در دنیا و آخرت شتاب کند.
مهدی ایمنی
نامه امام صادق علیه‌السلام به شیعیان دستور العمل اعتقادی اخلاقیِ شیعه محمد باقر انصاری انتشارات دلیل ما
کاربر ۹۳۶۸۶۱
شیعیان که مورد رحمت خدا هستند، باید بدانند قیاس و رأی بشر در دین خدا مساوی با انکار دین است. هشدار حضرت صادق علیه‌السلام را ببینید: أَیتُهَا الْعِصَابَةُ الْمَرْحُومَةُ الْمُفْلِحَةُ! إِنَّ اللّه‌َ أَتَمَّ لَکمْ مَا آتَاکمْ مِنَ الْخَیرِ، واعْلَمُوا أَنَّه لَیسَ مِنْ عِلْمِ اللّه‌ِ ولا مِنْ أَمْرِه أَنْ یأْخُذَ أَحَدٌ مِنْ خَلْقِ اللّه‌ِ فِی دِینِه بِهَوًی ولا رَأْی ولا مَقَاییسَ. ای گروه رحمت شده و رستگار، خدا کامل کرده برای شما آن خیری را که به شما عطا فرموده، و بدانید که از علم خدا و دستورش این نیست که کسی از خلق او در دین خود هوای نفس و رأی و قیاس را میزان بگیرد.
R.R
آزمایش شوید در جان و مال خود، و تا بشنوید از دشمنان خدا ناهنجاری بسیار و شکیبایی کنید و آنها را بر خود هموار سازید، و تا آنجا که شما را خوار بشمارند و دشمن دارند، و تا آنجا که بر شما تحمیل ستم کنند و شما نیز به خاطر رضای خدا و پاداش آخرت ستم ایشان را تحمل کنید، و تا آنجا که به خاطر خدای عز و جل خشم شدید خود را در برابر آزار آنها که از روی جنایت بر شما انجام دهند فرو خورید، و تا آنجا که شما را در باره حق دروغگو شمارند و در این باره با شما دشمنی کنند و کینه شمارا به دل گیرند و شما بر آنها صبر و بردباری کنید.
R.R
لغزش زبان در آنچه ناپسند خداست و از آن جلوگیری فرموده، برای بنده باعث سقوط او نزد خداوند می‌شود و مورد خشم خدا و کری و کوری و گنگیِ او در روز قیامت است. در نتیجه چنان شوید که خدا فرموده: «کر و لال و کورند و باز نگردند» یعنی سخن نگویند، «و به آنها اجازه ندهند تا عذر خواهی کنند».
R.R
ذیلاً آدرس منابع حدیث تقدیم می‌گردد: ۱. الکافی: ج ۸ ص ۲. ۲. تحف العقول: ص ۳۱۳. ۳. الوافی: ج ۲۶ ص ۹۷. ۴. وسائل الشیعة: ج ۱۶ ص ۲۰۷. ۵. بحار الانوار: ج ۷۵ ص ۲۱۱، ۲۹۳.
R.R

حجم

۹۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۹۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۷,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۲۴
۲۵
صفحه بعد