بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب نخبگان معنوی | صفحه ۱۳ | طاقچه
کتاب نخبگان معنوی اثر علیرضا پناهیان

بریده‌هایی از کتاب نخبگان معنوی

انتشارات:بیان معنوی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۸۸ رأی
۴٫۶
(۸۸)
سؤال مهم و مشهوری که در برنامه‌ریزی فرهنگی مساجد وجود دارد این است که آیا بهتر است در مساجد به تربیت نخبگان معنوی بپردازیم، یا به جذب و پرورش دینی عموم مردم؟ سؤال کاملاً مشخص است. هرچند نباید از آن با پاسخ‌های سطحی عبور کرد و در واقع صورت مسأله را پاک نمود. یک پاسخ سطحی به این سؤال این است که بگوییم هم لازم است عموم مردم را به دین جذب کرد و هم لازم است خوب‌ها خوب‌تر شوند.
کاربر ۲۰۲۹۲۰۱
از شهید بهشتی پرسیده بودند: «در آلمان که بودید چند نفر را مسلمان کردید؟» ایشان فرموده بود: «هیچ کس». گفتند: «پس شما در آنجا از طرف اسلام و شیعه چه می‌کردید؟» ایشان فرموده بود: «من آنجا نرفتم که کسی را مسلمان کنم، رفته بودم کاری کنم که مسلمان‌های آنجا مسلمانی‌شان حفظ شود.»
هادی
«کونُوا دُعَاةَ النَّاسِ بِأَعْمَالِکمْ، وَ لَا تَکونُوا دُعَاةً بِأَلْسِنَتِکم؛ مردم را با اعمالتان [به دین] دعوت کنید، نه با زبان‌هایتان»
Kimia Bahari
آنچه در برنامه‌های مذهبی برای مذهبی‌ها اهمیت دارد «درست بودن» است نه «جذّاب بودن». جاذبه‌اش به محتوایش است. جاذبه‌اش به این است که کلام خدا و اهل بیت (ع) در آن مطرح می‌شود و گره‌گشاست. کافی است که حرف مفیدی باشد و برایش منفعت داشته باشد. همین کفایت می‌کند. «وَقَفوا اَسماعَهُم عَلَی العِلمِ النّافِعِ لَهُم؛ متقین این‌گونه هستند که گوش‌هایش را وقف علم نافع کرده‌اند.»
Kimia Bahari
وقتی صحبت از پرورش انسان‌ها می‌کنیم، توجّه داریم که انسان‌ها آزاد آفریده شده‌اند و خودشان باید برای رشد خودشان تصمیم بگیرند. نه کسی می‌تواند کسی را بدون ارادهٔ خودش، از نظر معنوی پرورش دهد، و نه دین از ما خواسته است که چنین کاری را انجام دهیم. ما تلاش می‌کنیم شرایط را با «برطرف کردن موانع» و «فراهم آوردن امکانات» برای رشد معنوی انسان‌ها آماده کنیم. وقتی می‌گوییم «پرورش انسان‌ها»، منظورمان همین فراهم کردن شرایط برای شکوفایی و پرورش استعدادهای فطری و معنوی انسان‌ها است، آن هم تنها در صورتی که خودشان بخواهند و نه چیزی فراتر از آن.
Kimia Bahari
«تا خوب‌ها خوب‌تر نشوند، بدها خوب نمی‌شوند» و این شعارِ پر رمز و راز و عجیبی است.
seyed mostafa

حجم

۴۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۴۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۱۲
۱۳
صفحه بعد