بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پرتره‌ | طاقچه
کتاب پرتره‌ اثر نیکلای واسیلیویچ گوگول

بریده‌هایی از کتاب پرتره‌

۳٫۷
(۲۳)
شهرت و اعتبار برای کسی که به ناحق بدان دست یافته است، آرامش روحی به همراه ندارد. تنها در انسانی که ارزش آن را داشته باشد، بارقه‌های همیشگی برانگیختگی و هیجان را ایجاد می‌کند.
Fatima Golzar
چگونه انسانی می‌تواند درست در همان لحظه‌ای که به بهترین دستاوردهای هنری خود نائل شده است به یکباره آن‌ها را نابود سازد.
mahsa
به نظر من رنج کشیدن از سخت‌ترین شکنجه‌ها بهتر از آن است که انسان دیگری را حتی اندکی مورد آزار قرار دهد.
mahsa
کسی که استعداد خاصی را داراست باید از خلوص نیت و پاکدامنی برخوردار باشد. برای انسانی که با جامه‌ای پاکیزه از منزل خارج می‌شود، تنها پاشیده شدن لکه‌ای گل از کالسکه‌ای در حال عبور کافی است که همه را به گرد وی جمع گرداند. مردم او را به یکدیگر نشان می‌دهند و دربارهٔ ظاهر کثیف وی به بحث می‌پردازند. اما همین اشخاص به توده‌ای از لکه‌های کثیف بر روی جامهٔ عادی و روزمرهٔ رهگذران دیگر به هیچ‌وجه توجهی نمی‌کنند. زیرا لکه‌ها بر روی جامه‌ای معمولی هیچ جلوه‌ای ندارند.
Fatima Golzar
می‌بایستی به شعرا و هنرمندان احترام بگذاریم زیرا آنان قادر هستند به جای تحریک و سعایت، روح انسان‌ها را به آرامش و آسایشی واقعی رهنمون سازند.
mahsa
برای انسان نشانه‌ای از روح خدایی و بهشت آسمانی است و تنها به همین خاطر است که موجب ترقی و تعالی هر پدیده می‌گردد.
Standing MAN
شهرت و اعتبار برای کسی که به ناحق بدان دست یافته است، آرامش روحی به همراه ندارد.
Standing MAN
به نظر من رنج کشیدن از سخت‌ترین شکنجه‌ها بهتر از آن است که انسان دیگری را حتی اندکی مورد آزار قرار دهد. بسیاری از اعمال ناروا را از جانب دیگران می‌توان بخشود، اما در مورد خود شخص چنین عملی جایز نیست. کسی که استعداد خاصی را داراست باید از خلوص نیت و پاکدامنی برخوردار باشد. برای انسانی که با جامه‌ای پاکیزه از منزل خارج می‌شود، تنها پاشیده شدن لکه‌ای گل از کالسکه‌ای در حال عبور کافی است که همه را به گرد وی جمع گرداند. مردم او را به یکدیگر نشان می‌دهند و دربارهٔ ظاهر کثیف وی به بحث می‌پردازند. اما همین اشخاص به توده‌ای از لکه‌های کثیف بر روی جامهٔ عادی و روزمرهٔ رهگذران دیگر به هیچ‌وجه توجهی نمی‌کنند. زیرا لکه‌ها بر روی جامه‌ای معمولی هیچ جلوه‌ای ندارند.
ایوان کارامازوف
بسیاری از اعمال ناروا را از جانب دیگران می‌توان بخشود، اما در مورد خود شخص چنین عملی جایز نیست.
mahsa

حجم

۸۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۸۵ صفحه

حجم

۸۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۸۵ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
۱۰,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد