بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سیر عشق | طاقچه
کتاب سیر عشق اثر آلن دوباتن

بریده‌هایی از کتاب سیر عشق

۳٫۶
(۴۶)
کسانی که ما را آزار می‌دهند خودشان نیز در عذاب هستند. از این روی، پاسخ مناسب، به هیچ عنوان یک بدبینی یا پرخاش نیست، امّا در موارد نادری که فرد بتواند از عهدهٔ این بدبینی‌ها یا پرخاش‌ها برآید، همیشه با عشق همراه است.
27059
کتاب‌های مهم باید آنهایی باشند که باعث شوند ما در عین آرامش و تحسین به این سؤال برسیم که نویسنده چگونه می‌تواند در مورد زندگی‌های ما اینقدر خوب آگاهی داشته باشد.
27059
حس استحکام و ثبات فقط توهمی است باورپذیر و تنها کسی قادر به درک آن است که همچنان نمی‌داند زندگی چقدر پرتلاطم، متغیر و فانی و ناپایدار است.
maziar
درس‌های سخت به دانش‌آموزان فرصت می‌دهند که این دیدگاه آسان را بر خودشان بقبولانند که معلمشان واقعآ دیوانه یا بیشعور است.
yumi
آنچه آنها به عنوان مهرورزی انجام دادند، چیزی بیشتر از ناز و ادا بود. ارتباط آنها یک رابطه جسمانی محض نبود؛ بلکه آنها تمام احساساتشان، ارزش، محبت، سپاسگزاری و تسلیم‌شان ـ را به زبان عمل ترجمه کردند.
خیر کثیر
زندگی کردن در جهانی که بسیاری از انسان‌ها با کودکان مهربان هستند، فوق‌العاده است. حتی بهتر هم می‌بود، اگر در جهانی زندگی می‌کردیم که در آن ما انسان‌ها نسبت به خصلت‌های کودکانهٔ همدیگر اندکی مهربان‌تر می‌بودیم.
maziar
در مکتب حقیقی عشق، هر فردی که به کمک فوری ما نیاز داشته باشد، سزاوار دریافت محبت ما است.
lale shafiee
مطمئن است که کسی را پیدا کرده که دارای ترکیبی فوق‌العاده از ویژگی‌های درونی و بیرونی مورد نظر اوست: هوش و مهربانی، شوخ‌طبعی و زیبایی، صداقت و شجاعت؛ کسی که اگر اتاق را ترک کند، دلش برای او تنگ می‌شود، کسی که تا همین دو ساعت قبل او را ندیده بود؛ کسی که در حال حاضر دارد با یک خلال دندان، روی‌پارچهٔ رومیزی خطوطی را می‌کشد؛ کسی که می‌خواهد باقیماندهٔ عمرش را با او بگذراند.
khoshnoodi
ربیع می‌بیند که بخش قابل توجهی از بهترین روزهای زندگی‌اش را صرف دو انسانی کرده که اگر فرزند خودش نبودند، بدون شک به نظرش افرادی عادی جلوه می‌نمودند. به گونه‌ای که اگر آنها را سی سال بعد، در یک کافه می‌دید، شاید ترجیح می‌داد حتی یک کلمه هم با آنها حرف نزند.
maziar
مثلا آن هویتی که با عناوین و نشاط‌آور پاک و عاری از احساسات جنسی معرفی می‌شود (که شاید گهگاهی اشتباهآ خودمان برای اشاره به او به کار می‌بریم) «مامان» یا «بابا».
maziar

حجم

۲۴۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۲۴۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد