نظرات درباره کتاب واژه نامه سیاسی - فرهنگی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب واژه نامه سیاسی - فرهنگی اثر شهریار زرشناس

نظرات کاربران درباره کتاب واژه نامه سیاسی - فرهنگی

انتشارات:نشر معارف
امتیاز:
۴.۰از ۱۷ رأی
۴٫۰
(۱۷)
سعید
این کتاب واقعا عالیه؛ بخصوص اگر مطالعات سیاسی-اجتماعی دارید و معنای بعضی اصطلاحات و ایسم‌هایی که در این کتاب‌ها بکار می‌ره رو نمی‌دونید یا ابهام دارید، حتما به کارتون میاد. وقتی مطالعه کنید متوجه خواهید شد که نسبت به سرچ‌های گوگل و ویکی‌پدیا نتایج بهتری می‌گیرید.
محمد توشه جو
این کتاب از ضروریات حوطه سیاست و فرهنگ است چون تا تعریف صحیحی نسبت به الفاظ و اصطلاحات مختلف نداشته باشیم .نمیتوانم درک مناسبی هم از اون تعابیر دریافت کنیم.
محمد
کتاب حاوی توضیح و معرفی مختصر و مفید اصطلاحات و مکاتب مختلفی فکری، سیاسی، فرهنگی، فلسفی و... است و البته تمرکز بر اصطلاحات سیاسی-فرهنگی‌ست. همینطور نویسنده علاوه‌بر توضیح یک اصطلاح، نقدی هم بر اون نوشته که به‌نظرم از معرفی صرف بهتره. یک مشکل امّا اینست که نویسنده‌ی محترم می‌تونست جای ترتیب الفبایی، بیشتر مطالب رو بر ترتیب تاریخی و محتوایی قرار بده(البته این نظر منه). مشکل دیگر این‌که پس از بیان یک اصطلاح، در تکرار مفهومش می‌تونست همون اصطلاح رو به‌کار ببره درحالی‌که احساس می‌کنم بیشتر اصطلاح مشابه یا بیان تفصیلی به‌کار می‌رفت. امّا در کل کتاب بسیار باارزش و مفیدی‌ست.
امیرحسین
کتاب در مورد تعریف اصطلاحات مختلف بی طرف نیست ، کتاب بسیار گسترده و در موضوعات مختلف فلسفه ، سیاست و جامعه شناسی نوشته شده است و این باعث سنگینی مفاهیم کتاب میشود. در کل خواندن کتاب خالی از لطف نیست.
محمد مهدی مشهدی کاظمی
من پی دی افشو داشتم و بسیار استفاده کردم از مطالبش اول نمیدونستم کیه ولی بعدش بیشتر مطالعه کردم خوشم اومد چون با اینکه مخالفشونه خوب بررسی کرده عقاید غربیا رو و میدونه دقیقا چی هستن و نقدشون کرده در ضمن معرفی..
ali mohammadi
از صفحه به صفحه کتاب لذت می‌برم. کتاب‌های دکتر زرشناس یکی ازیکی بهتر. هر سوالی که داشتم از کتاب‌های ایشون به خصوص این کتاب جواب گرفتم.تحلیل‌های فوق‌العاده، تاریخچه مختصر
Amin Rostami
بهترین لطفی که میشه در حق این کتاب کرد، حذف «واژه‌نامه» از عنوان کتابه! چرا که نظرات و عقاید شخصی نویسنده، آشکارا مفاهیم سیاسی رو دست‌خوش تحریف کرده و به اون‌ها جهت داده! . کلامی هست منتسب به کنفسیوس که میگه: «هر ظلمی در جهان؛ از ظلم بر کلمات آغاز می‌شود.» و این کتاب در این راه بسیار موفق عمل کرده! . اگر روشی که نویسنده برای تبیین این واژه‌ها درنظر گرفته، درست و اصولی باشه، نمی‌توان به نگاه کسانی که اسلام‌ را نه با استناد به آیات و توصیف مفسران آن، بلکه با رفتار و منش حکومت‌های داعشی توصیف می‌کنن، خرده گرفت! . پی‌نوشت: خواندن کتاب «ایسم» از ارسطو خوش‌حساب رو توصیه می‌کنم، به عدالت و انصاف نزدیک‌تر است!
کاربر 7720044
به جاش چه کتابی رو پیشنهاد میدید؟
میلاد مخلصی
در قسمت معرفی کتاب ، بیان کردند که این تعاریف مطابق تعاریف مشهور (که بر اساس تفکر مدرن و غربی می‌باشد) نیست، بلکه واژه‌ها با نگاه دینی تعریف شده‌اند

حجم

۲۵۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

حجم

۲۵۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

قیمت:
۵۴,۴۵۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد