نظرات درباره کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد اثر اوریانا  فالاچی

نظرات کاربران درباره کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد

۳٫۹
(۱۱۴)
Farnoosh
خیلی غم انگیز و زیبا و واقعی. تمام حرفها و احساسی که زن داستان نسبت به خودش زندگیش و کودکش داشت واقعا انگار حرف دل همه ی زنها بود. ترجمه یغما گلرویی عالی بود
parva
کتابی که هر زنی و هر دختری باید بخونه
mah
فوق العاده ست.من با این کتاب با "اوریانا فالاچی" آشنا شدم و بعدها تبدیل شد به نویسنده محبوبم.
Baharak
این کتاب برای من خیلی جای فکر داشت.من توی عید چند روزه خوندمش .کوتاه و قشنگ
Parinaz. K
کتاب عااااااالی بود با ترجمه یغما گلرویی خوندم کسایی ک از کتاب ایراد میگیرن رو درک نمیکنم!
masool
نمیتونم بگم لذت بردم تمام مدت اشک ریختم خیلی جا زبان خودم بود و درد خودم
نازنین نوروزی
من ترجمه یغما گلرویی رو بیشتر پسندیدم...چون از علائم و نثر روان هم استفاده کرده...وقتی کتاب رو میخونی مثل این میمونه که خودت داری با اون جنین حرف میزنی!
Nasim
"زن‌ بودن‌ خیلی‌ قشنگه‌! چیزیه‌ که‌ یه‌ شُجاعت تموم‌ نَشُدنی‌ می‌خواد! یه‌ جنگ که‌ پایون‌ نداره‌! خیلی‌ باید بجنگی‌ تا بتونی‌ بگی‌ وقتی‌ حوا سیب ممنوعه‌ رُو چید گُناه‌ به‌ وجود نیومد، اون‌ روز یه‌ قدرت باشکوه‌ متولّد شُد که‌ بهِش‌نافرمانی‌ می‌گن‌!" کتابی که فضای زنانه و حرف های زنانه ش برای خیلی از زنها قابل درکه. زنی خسته ازجامعه مرد سالار که باید بجنگی برای اثبات خودت ، برخورد با کسانی که انگار ساخته شدن برای قضاوت کردن تو ! سال ها پیش در کشوری دیگه زنی از خستگی از تبعیض نوشته ولی هنوز بعد از این همه سال در جایی زندگی میکنیم که بعضی آدمها خودشونم سانسور میکنن و حتی تحمل شنیدن حرف و اعتقادات دیگران رو ندارن!
علیرضا م
ترس از جواب گرفتن نداشته باشید اگه حق طرف شما باشه میشه با بحث منطقی در مورد هر مطلبی گفت و گو کرد.
صالحه
درک میکنم...
صالحه
این که واستون زیر کامنتتون در مورد اعتقادات مینویسند و نوشتم به خاطر علاقه ای هست که به یک کتابخوان وجود داره.
ali
عالی بود
حدیث
خیلی عالی بود 👌
Hamid MPour
شاید این کتاب بیشتر از غم، مشکلات و سختی های زندگی صحبت میکرد. اما ناامیدی در آن وجود نداشت و یا کم بود.نوشته ها شاید در ضاهر احساسی اما در حقیقت منطقی بود.
Masahiro
کتاب کم حجمیه. در سیر داستان اتفاقات زیادی نمیفته بلکه بیشتر به شرح افکار کاراکتر اصلی پرداخته میشه. ممکنه روند داستان برای بعضی‌ها ناراحت کننده باشه، اما پایانش در عین پیش‌بینی پذیر بودن بسیار تکان دهنده‌ست. تنها کتابی بوده که پایانش گریه کردم. در مورد ترجمه اطلاع ندارم چون کتاب رو از نشر دیگه‌ای و چاپی خوندم.
این مــنم
مادر برایم حرف بزن صحبت کن از جنینی که نباید به او اجازه بودن میدادی مادر حرف بزن از مردمی که گفتند جلوی آمدن کودکت را بگیری اما مگر تو که بودی؟ مگر تو که بودی که جلوی "زاده شدن" را بگیری که کسی را از بودن منع کنی! سقط جنین دغدغه امروز بشر،کاری اخلاقی یا غیر اخلاقی؟ اوریانا تو صحبت کردی و من گوش بودم برای تک تک واژه هایت.واژه هایی که رسوخ میکنند قلب دردمند را. از بشر گفتی از زندگی تاریک صحبت کردی.از غم و شادی گفتی! و تکرار کردی که "زاده شدن بهتر از نیستی است" که به این سوال سرسام آور پاسخ دادی:بودن یا نبودن؟!. و انتخاب تو بودن بود! این کتاب مجموعه نامه ها نبود درس زیستن نبود رمان برای سرگرمی نبود.. عمق روح یک زن بود.تونستم روحت رو لمس کنم اوریانا. کتاب،ابدا تاریک نبود شاید تیرگی داشت اما نور هم داشت و این حقیقت زندگی ماست":)
Z.goli
من این کتاب رو دوست نداشتم، بخاطر نگاه بیش از حد منفی و تیره ای که راوی داستان داشت.
🔆🔅ارغوان🔅🔆
حین خوندنش غافلگیری هایی هم داره ..دوسش داشتم🌼
shima
فوق العاده زیبا. جمله به جملشو دوس داشتم.
Nafiseh R
من صوتی گوش دادم . کتاب خیلی قشنگی بود خوده فلاچی خیلی خوبه ولی یه موقع هایی از اینکه انقدر با نگاه انتقادی و تحلیل به همه چیز نگاه میکنه خستت میکنه و واقعا دلم میخواست بگم بابا ول کن دیگه یکم احساسی برخورد کردن هم بد نیستا
fatemeh
وااای این کتاب خیلی خوبه... اصلا اوریانافالاچی خیلی خوبه کلا😊😍
سحر
به نظرم کتاب خیلی خوبیه‌.مشکلات جامعه ی متمدن و به اصطلاح مدرن رو بیان میکنه.ی کم دردناک اما ارزش خوندن داره
شاهین
عالی بود

حجم

۸۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۸۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان