نظرات درباره کتاب فرهنگ و زندگی روزمره و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب فرهنگ و زندگی روزمره اثر دیوید اینگلیس

نظرات کاربران درباره کتاب فرهنگ و زندگی روزمره

۳٫۹
(۱۹)
Hemmat
یکی از سوالات اساسی در باره ی دانش فلسفه آن است که فلسفه به چه کار می آید یا کاربرد اجتماعی آن چیست ؟! این سوال و پاسخ به آن علاوه بر اینکه بسیار حیاتی تر می باشد ، ما را به پاسخ مفهوم فلسفه نیز می رساند. بطور کلی فلسفه را میتوان به دو شاخه ی اساسی تقیسیم کرد: الف) فلسفه ی تحلیلی ب) فلسفه ی زندگی و فرهنگ. " سقراط " یک فیلسوف زندگی بود و تلاش او در آتن و زندگی مردم و مباحثه و جدل با سوفسطاییان و حتی عامه مردم این بود که مردم را حقیقت زندگی و دانایی رهنمون کند. هدف اصلی او پاسخ به سوالات اساسی مردم بود. تفکر او را میتوان سرآغاز فلسفه ی زندگی دانست. اگرچه خود او و دیگران این تفکر و شیوه ی کار او را فلسفه نمی خواندند بلکه به آن " دانش و هنر زندگی " می گفتند. اما سرآغاز فلسفه ی تحلیلی یا نظری با " ارسطو " و کتاب متافیزیک و مابعدالطبیعه ی او شروع شده و سوالات او با سقراط بسیار متفاوت بود اگرچه هر دو به یک هدف منتج یا دارای هویت یکسانی هستند. اما نکته ای که میتوان بیان کرد این است که با ارسطو فلسفه از میان عامه مردم جمع و به شیوه ی فکری " خواص " اختصاص یافت. و تا امروز نیز این سنت فکری و فلسفی همچنان رایج است. اما این به معنای عدم توجه متفکران و بزرگان اندیشه به سنت فکری و فلسفی زندگی روزمره یا فرهنگ زندگی نیست.!! و این کتاب و کتاب های از این دست از این ناشر و سردبیر محترم مجموعه حول محور این موضوع بسیار مهم می گردد. بدین مناسبت نمی توان سپاس بیکران خود را از سردبیر این مجموعه ی ارزشمند ، ناشر محترم و از همه مهمتر از پایگاه فرهنگی ( طاقچه ) بخاطر نشر الکترونیک این سری کتابها ی پر محتوا دریغ کرد. با سپاس بیکران و امتنان
احسان
کتاب بسیار لازمیه. از این جهت که انسان رو به تفکر وا میداره تا مفهوم "فرهنگ" رو بهتر درک کنه و پیشفرضهایی و رد پاهایی که فرهنگ در ذهن ما، رفتار ما و حتی بدن ما ایجاد میکنه رو بهتر بشناسیم.
ارام
سلام طاقچه جان من این کتاب رو خریدم الان اومدم برای یکی از دوستام ارسال کنم معرفی کنم بخونه ! میبینم تو کتابخونه ام نیست و برام خرید میزنه ! من تمام کتاب های نشر گمان را از شما خریدم بجز یکیش . کتاب فلسفه برای زندگی هم همینطور شد برگردوندیدش . باید واقعا لیستی از تمام کتاب هایم را بنویسم ؟ هر چند وقت یکبار میفهمم یکی دیگه از کتاب ها حذف شده . لطفا این مشکل را حل کنید . بعد از برگردوندن کتاب فلسفه برای زندگی من مجدد از شما خرید کردم الان واقعا پشیمونم چون اعتباری نمیبینم دوباره بقیه کتاب هایم تو برنامه تون بمونه . ما پول کتاب الکترونیکی میدیم که فقط همینجا همیشه مطالعه کرد بعد حذفش میکنید ازینجا هم ! گردونه طاقچه و تخفیف هاتون چه ارزشی داره وقتی کتاب هارو حذف میکنید . امتیاز هم مجددا فقط برای کتاب هست !
Peyvand
کتابش بی نهایت زیباست ...
ح. دوست حافظ
خیلی مطالب مفید و جالب توجهی داشت. البته اگه تا حالا با متن‌های جامعه‌شناسی روبه‌رو نشدین بهتون پیشنهاد نمی‌کنم، چون با این که نویسنده اول کتاب همه‌ی کلمات تخصصی رو توضیح می‌ده و منظورش رو ساده بیان می‌کنه، باز هم فهمیدنش یه کم مشکله😅 ولی بعد از خوندنش به این نتیجه رسیدم که باید یه مقدار نگاهمو نسبت به جامعه‌ای که توش زندگی می‌کنم عوض کنم!
danial bahrambeygi
کاش می شد که گفته های این کتاب همیشه توی ذهنم بمونه.
کاملان
تمام کتاب های این سری را خریدم ممنون از نشر گمان با انتخابهای خوبش.
newgin.h
به نظرم کتاب خیلی خشک نوشته شده،یه سری فکت بدون راهکار ارائه میده،خسته کننده‌ست واقعا،من نصفه ولش کردم
mizo
بخش‌های آغازین کمی خسته‌کننده بود و کم‌کم داشتم به این نتیجه می‌رسیدم که این کتاب حرف تازه‌ای نداره اما خوشبختانه تحمل کردم و در ادامه بحث‌های جذابی مطرح می‌شه. علاقمندان حوزه فرهنگ می‌تونند از این کتاب لذت ببرند. ترجمه پذیرفتنی است هرچند می‌تونست بهتر هم باشه.
زهرا داودی
سلام... از بین کتاب های مختلفی که در این حوزه مطالعه کرده بودم روانی و آسان فهمی خوبی داشت. اما خب میشه گفت جا داره که کتاب هایی با این عنوان بحث زندگی روزمره رو بسیار مفصل تر بیان کنن، صرفا اشاره نشه... لطفا کتاب های مشابه، و کتاب های مربوط به حوزه مطالعات فرهنگی رو بیشتر و با قیمت مناسب تر در سبد فروش قرار بدین... سپاسگزارم🌺🌺🌺
مهدی بهرامی
ترجمه خوب بود؟
سینا
کشش ندارم... حوصله مو سربرد

حجم

۱۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۱۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۱۱۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد