نظرات درباره کتاب واژه نامه حزن های ناشناخته و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب واژه نامه حزن های ناشناخته اثر جان کونیگ

نظرات کاربران درباره کتاب واژه نامه حزن های ناشناخته

نویسنده:جان کونیگ
امتیاز:
۳.۷از ۱۰۶ رأی
۳٫۷
(۱۰۶)
Haniye
لطفا در طاقچه ی بی نهایت قرارش بدین. متشکرم
مها؛ فرزند ماه
اول که، این کتاب به سادگی من رو شیفته خودش کرد :) حسِ اینکه عمیق ترین و خصوصی ترین احساساتت قبل از اینکه بخوای درک بشن، به رسمیت شناخته شده باشن، بی نهایت تسلی بخشه! وصف داستان‌واری که نویسنده به ظرافت، بعد از هر اصطلاح به خواننده ش هدیه میده، دوستداشتنیه .. افرین! بابت ترجمه هم قدردانی میکنم از مترجم
بیتا
خیلی کتاب شیرینیه! انگار یه نفر داره بهتون گوش میده که هر نوع غمی رو درک میکنه؛ به خاطر تنوع بی نظیرش و حس پذیرفتنی بودنی که به شما میده، در طول مطالعه بهتر متوجه احساسات رنگارنگ تون میشید. خلاقیت نویسنده در ترکیب کلمات رو هم خیلی دوست داشتم.
من
بی نهایت بشه لطفا
imanshahbeigi
ایده بدیعی و ترجمه روانی دارد. هر دو ویژگی‌ هم این روزها نادر است. حتما ارزش خواندن دارد. توصیفات بسیار درخشان است.
علی افشاری
با خواندن ۱۰ صفحه اوله کتاب اون حس ناراحتی سراغم اومد‌که‌صد‌حیف که این کتاب هم‌بزودی تموم‌میشه ♥️عالی بود‌عالی
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
هیچ اندوهی اونقدر گنگ و ناشناخته نیست که انسان از تعریفش عاجز باشه فقط باید برای وصفش، کلمه ای ساخت🌚 همه ما گاهی حالمون یه جوری میشه که نه میتونیم با کلمات توصیفش کنیم و هم‌اونقدر آشفته و سرگردونیم که نمیدونیم دقیقا چمون هست !!🥲 ما در این مواقع نیاز به یک نظم درونی داریم تا اول بدونیم چمون هست و بعد بپذیریمش ...🫂 گاهی افکارمونو نمیتونیم توضیح بدیم چه برسه به اینکه بپذیریمشون! همینا میشن افسردگی حال بد و حتی سرطان ...🥲 ولی اگر این احساسات رو با کلمات توصیف کنیم احساس نزدیک تری به همدگیه میکنیم و میتونیم به یک نظم روحی برسیم🥺 این کتاب کلماتیو توصیف میکنه که تاحالا نشنیدید و دایره لغات احساساتش فراتر از غم و شادیه☺️ این کتاب به جزئیات احساسات می‌پردازه.
MjavadF
برام عجیبه با اینکه بعضی جاهای کتاب رو دوست داشتم و تو این کتاب بیشتر از هر کتاب دیگه‌ای هایلایت گذاشتم ولی چرا اینقد خوندنش برام عذاب آور بود. خیلی از صفحات کتاب رو نخونده رد کردم، بسیاری از متن ها رو نادیده گرفتم. پرداز متنها و‌ توضیحات اضافی.
=)
این کتاب واقعا قشنگه.درسته مجموعه ای از واژگان جدید و ابداعی نویسندس،ولی چون جزء ایده های نو به شمار میاد پتانسیل پیشرفت بیشتر و حتی استفاده واژه ها بین عامه مردم رو داره! احساسات انسان رو دقیق و زیبا بیان کرده و ممکنه بعضی هاش شمارو یاد موقعیتایی که خودتون تجربه کردید بندازه.ارزش خوندنو داره قطعا
fatemef8
گاهی که احساسات عجیبی به سمتم هجوم میاره، این کتابو باز میکنم تا ببینم کسی قبلا این احساسات عجیب رو نامگذاری کرده؟ کسی اسمی بهشون داده؟ مثل امشب که یه غم عجیب وجودم رو فرا گرفته. جوری که دلم میخواد همه چیزای اضافه رو از دورم پاک کنم. از وسایل اضافه‌ام تا اپلیکیشن و آدم‌ها و گروه ها و ... واقعا مشکل اصلی چیه؟چرا برای از بین بردن غم حس میکنم باید چیزای دیگه رو دور بندازم؟؟ اون چیز جادویی که با رفتنش حس غم هم میره چیه؟
Amin Rostami
جایی می‌خوندم که کتاب‌ها نمی‌تونن تجربه‌ها و یا تفکر انتزاعی جدیدی رو به مخاطبشون انتقال بدن، بلکه تنها قادرن که تجربه‌ها و آموخته‌های هر فرد رو از پستوی ذهن به خودآگاه بیارن و به نقض یا تاییدش بپردازن. . به نظرم ارتباط گرفتن با این کتاب هم بستگی زیادی به میزان تجربه هر فرد از زندگی داره. اگه با تعریف هر واژه، خاطره‌ای در ذهن‌تون زنده شد و تونست شما رو با خودش به گذشته‌ای پرتاب کنه، احتمالن بیشترِ زمان مطالعه، حسی از نوستالژی شما رو دربربگیره و بعد از مدتی متوجه بشید که به جای خوندن، مشغول واکاوی وقایع زندگی‌تون بودید و اگه تعریف واژه‌ای براتون بیگانه بیاد، احتمالن خیلی سخت بشه که بتونید باهاش همراه بشید و همذات‌پنداری کنید. طبیعتن هرچقدر با واژه‌های بیشتری ارتباط بگیرید، خوندن این کتاب براتون خوشآیند و احتمالن اندوهناک خواهد بود و در غیر اینصورت؛ کسالت بار! . با این اوصاف همچنان نسبت به این کتاب حس مبهمی داشتم که در فصل آخر یعنی «پسگفتار» دیدگاه و ذهنیت نویسنده به این دنیا و واژه‌هاش برام بسیار ملموس، غنی و جالب توجه بود که باعث شد تجربه‌ای موندگار ازین کتاب برام رقم بخوره. . در کنار این موارد، اگه به یادگیری زبان و چیزهای گوناگون هم علاقمند باشید، ریشه‌ی کلمات به کارگرفته‌شده در ساخت بعضی از واژه‌ها می‌تونه کنجکاوتون کنه که جستجو کنید و اطلاعات بیشتری راجع‌بهشون بدست بیارید، که خوشبختانه نشان از بزرگی دایره‌ی اطلاعات نویسنده داره.
mohammadamin
واژه های محشر و حزن انگیزی داشت و به خودم اومدم دیدم همه‌ی کتاب رو هایلایت کردم هر واژه خودش یه رمان بود
کاربر ۴۵۸۵۹۷۶
عالی
Arash
کتاب خوبیه ولی بیشتر اسامی چندان جالب نیستند.
فروردین
لطفا در طاقچه بی نهایت قرارش دهید
bahar
سلام لطفاً این کتاب رو به طاقچه بی نهایت اضافه کنید
ریحانه امینی
دقیقا دنبال همچین کتابی بودم✅
matin k
اگه دنبال همچین کتابی بودی باید پنج ستاره میدادی نه صفر
احمد زارعی
کتابیست که به خواندن من محتاج است و مانند کشوریست که بودن من احتیاج است😬
elfo
این کتاب وایب کتاب تکه هایی از یک کل منسجم رو بهم میده
رامینارامینا
عالی

حجم

۹۳۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۹۳۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
۳۴,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد