نظرات درباره کتاب سرهم بندی نکن و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب سرهم بندی نکن اثر گری هیدن

نظرات کاربران درباره کتاب سرهم بندی نکن

نویسنده:گری هیدن
انتشارات:نشر خزه
امتیاز:
۳.۹از ۹ رأی
۳٫۹
(۹)
Dexter
* فلسفه دور و بر ایده های عجیب می گردد. با مطالعه ی این کتاب، کشف می کنید که عمیق ترین اندیشمندان تاریخ ادعا کرده اند که ماده وجود ندارد، اسب تک شاخ وجود دارد، نوزادها سزاوار دوزخ اند و ذهن روی رفتار اثر ندارد. ولی چرا؟ قضیه چیست؟ چرا کار فلسفه به چنین نظریات عجیب و غریبی می کشد؟ و چرا چنین افراد برجسته ای می توانند حرفهای عجیب و نامعقولی از این دست بزنند؟ آیا به این علت است که نبوغ و جنون پهلو به پهلوی هم پیش می روند یا علت دیگری دارد؟ خب، شاید علت اصلی همه ی این نظریات عجیب و غریب، در ماهیت خود فلسفه نهفته باشد. فلسفه با پرسشهای غایی سر و کار دارد. معنی این حرف این است که فلاسفه گاهی وقت ها خودشان را در دورترین حد و مرزهای اندیشه می یابند؛ یعنی در لبه ی امور اندیشیدنی. و آنجا می تواند جای بسیار عجیبی باشد. فیزیکدان های پیشتازی را در نظرتان مجسم کنید که سعی کردند از رویدادهای کوانتومی سر در بیاورند یا بفهمند که در مرکز یک سیاهچال چه می گذرد. آنها تصویری از جهان ارائه داده اند که با جهانی که به طور معمول و با فهم همگانی می شناسیم خیلی فرق دارد. در آن جهان فضا و زمان پیچ و تاب پیدا می کنند، ذرات بنیادی به صورت آنی به وجود می آیند و از بین می روند، و عوالم متکثر پا به عرصه ی وجود می گذارند. فیلسوفان هم کمی این طورند. آنها هم پرسش های عمیق و سخت مطرح می کنند. انواع پرسش هایی که فهم را تا حد و مرزهایش و فراتر از آن، گسترش می دهند. پرسش هایی مانند اینکه ارتباط ذهن و بدن چگونه است؟ اصولا آیا می توانیم از چیزی مطمئن باشیم؟ هدف از زندگی چیست؟ آیا اصلا زندگی هدفی دارد؟ چه چیزی اعمال را «درست» یا «نادرست» می کند؟ آیا خدایی وجود دارد؟ و وجود خدا از چه نوعی است؟ فیلسوفان در تحقیق راجع به این پرسش ها از قید و بندهای عادی اندیشه پا فراتر می گذارند. به همین خاطر اصلا تعجب آور نیست که ایده هایی ظاهرا شگفت و غیر عادی مطرح کنند.| ----------------------- کتابی فوق العاده جذاب ، مفید و مختصر با توضیحات عالی و زبانی رسا نوشته شده که فهم مطالب فلسفی رو ساده می کنه. به شخصِ از خوندنش لذت بردم. به علاقمندان فلسفه یا افرادی هم که دوست دارند در مورد پرسش های بنیادین خودشون تحقیق کنند خوندن این کتاب رو پیشنهاد می کنم.
Dexter
موفق باشید✋
😎arsham😎
وات؟
montazer2020
بسیار مطلب خوب در معرفی جامعی از کتاب. با نوشته شما خریدکتاب انجام شد.
Surena Majidifar
چالش های ذهنی، دیدگاه های متفاوت، ساده در عین حال پیچیده، سوال های بنیادی و جواب های عجیب به اونها.... برای من خیلی لذت بخش بود... اگه دوس دارین تو یک سری از موضوعات فلسفی عمیق بشین حتما بخونیدش
yosef
در تیتر ۲۵ صفحه ۱۳۳ کاملا و به طور عمد طرز نگاه آین رند رو تحریف کرده و اصلا توصیه نمیکنم نویسنده یک چپ گرای افراطی است که با آزادی فردی مشکل اساسی دارد.

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد