نظرات درباره کتاب در جستجوی صبح؛ جلد اول و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب در جستجوی صبح؛ جلد اول اثر عبدالرحیم جعفری

نظرات کاربران درباره کتاب در جستجوی صبح؛ جلد اول

انتشارات:نشر نو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۲۹ رأی
۴٫۷
(۲۹)
محسن
عبدالرحیم (تقی) جعفری، بنیانگذار نشر امیرکبیر، در این کتاب زندگی‌اش و اتفاقاتی که در نشر امیرکبیر افتاده. روایت می‌کند. این خاطره‌ها از زمان کودکی‌ شروع می‌شود که زندگی سختی را همراه مادرش داشته تا اینکه چطور نشر امیرکبیر را تأسیس می‌کند و چه اتفاق‌هایی در این نشر می‌افتد. در فصل‌های آخر کتاب بخش‌های کوچکی در مورد نویسندگان، مترجمان و شخصیت‌هایی که اثر مهمی بر زندگی عبدالرحیم داشته‌اند آمده. با خواندنش هم از زندگی و سرنوشت یکی از آدم‌های مهم حوزه نشر کتاب آشنا می‌شویم و هم بخشی از تاریخ ایران و تهران را می‌خوانیم. اتفاق‌هایی مثل؛ جنگ جهانی دوم، کودتای ۲۸ مرداد و مهم‌تر از همه تاریخ نشر و چاپ و اوضاع کتاب‌فروشی‌ها در صد سال گذشته. از ماجرای چاپ فرهنگ معین تا چاپ کتاب‌های درسی و ...
محسن
انگار ادامه داره ولی جایی منتشر نشده. هنوز نتونستم پیداش کنم بقیه‌اش رو.
7549368
شما تونستین بقیشو پیدا کنید؟ (بقیه‌ی جلد دوم رو؟) خاطرات تا همون دهه پنجاه/شصت هست یا تا دهه هشتاد ادامه داره؟
آقارحمت
توصیه میکنم برای اشنایی با زندگی درتهران قدیم، برای اشنایی با رنج وگنج زندگی، برای آشنایی با فداکاری یک مادر، تاریخ مهمترین ناشر ایرانی، این کتاب را توصیه به خواندن میکنم
ع.م. زال‌پور
امیدوارم سرزمین ما باز هم بر ما منت نهد و چنین چهره‌هایی را در دامن خود بپرورد و تقدیم ما کند...
ahmad kaviani
کتابی فوق العاده که درس زندگی می آموزد
tahaqam
بسیار ارزنده و خواندنی بود، خاطرات مردی که در سپهر انتشار کتاب در ایران تا ابد در خاطر خواهد ماند، و تاسف از اینکه در حکومت جمهوری اسلامی نتوانست مالکیت انتشارات امیرکبیر را پس بگیرد.
کاربر 2799790
کتاب بسیار زیبا و انگیزشی برای جوانان عزیز ایران زمین، با ناگفته های بسیار برای امکان چاپ!!! سرگذشت انسانی فقیر، سخت کوش و علاقمند به فرهنگ و توسعه آن که با نامهربانی تمام فرزندانش ( انتشارات امیرکبیر و خوارزمی) را از او گرفتند.
256
خیلی خوشحالم که وقتم رو صرف خوندن این کتاب کردم.
ali fattahi
عالی بود.
sara
چقدر من ازین کتاب یاد گرفتم. چقدر سرنوشت انسان ها جالب بود. خیلی از ادم ها و ماجراهای کتاب رو سرچ کردم. یک هفته با جلد اول این کتاب زندگی کردم…. من حتی تو بازار تهران اسم کوچه شیخ رضا رو هم دیدم که ماجرای غبرت اموزش توی کتاب بود.
کاربر 1843763
کتاب خوب وتاثیر گذاری بود منتظرچاپ جلدسوم هستم
کاربر ۳۲۲۵۷۳۲
ممنونم خوب بود

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۶۴۰ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۶۴۰ صفحه

قیمت:
رایگان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد