نظرات درباره کتاب انسان در جست‌وجوی معنا و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب انسان در جست‌وجوی معنا اثر ویکتور فرانکل

نظرات کاربران درباره کتاب انسان در جست‌وجوی معنا

امتیاز:
۴.۰از ۹۳۳ رأی
۴٫۰
(۹۳۳)
محمد
بعد از خواندن چندین صفحه از کتا به سادگی متوجه ترجمه عالی وروان آن خواهید شد. ابتدا امر،شما فکر میکنید که نویسنده خاطرات خود را تعریف میکند که البته آن هم بسیار جذاب و گیراست ولی زمانی که تقریبا ۶۰٪کتاب میرسی متوجه میشوی که نویسنده قصد الهام و نتیجه گیری کردن از خاطرات را دارد. کتابه فوق العاده گیرایست وشما به راحتی متوجه میشوید که نویسنده بایک آرامش،تسلط و ایما و قلبی و صداقتی کتاب را نوشته و به سادگی با تو ارتباط میگیرد. به هر صورت سپاس گذارم.
بهنام
شکل یک رمان راداره تاآموزشهای مشاوره وروانشناسی درطول زندگی،درطول تعریف خاطرات مطلبی بعنوان جرقه ویادگیری نیست جزحالاتی که درمسیرمیگذرد.ازعمق روان وچالشهاو راهبرد متناسب باهرشخصیت خبری نیست.جزاشاراتی
عبدالله سلیمانی
دو نکته : اگر زبان محاوره را به کار می بریم همون شکل اولی درست است و اما اگر زبان معیار (نوشتار) را بکار می بریم باید بنویسیم کتاب ِ فوق‌العاده ای بود.اگر زبان محاوره : کتابه خوبیه .من خوشم اومد و...
کاربر ۳۰۷۴۶۶۵
مطالبِ کاربر k.dindar مفید بود.
💮rosy💮
لحظه به لحظه با ویکتور فرانکل تو اردوگاه آشویتس زندگی کردم،،گاهی دردهاشو تا عمق قلبم حس کردم و گاهی هرچی تلاش کردم چیزی حس نکردم و به ضعف خودم پی بردم. تناقض حس جذاب و عمیقیه پس بهترین زمان برای خوندن این کتاب زمانیکه،صبح از خواب بیدار میشیم و یه چایی گرم برای خودمون میریزیم و برمیگردیم تو رخت خواب گرم و نرممون و از نوشیدن چایی داغ تو هوای سرد لذت میبریم و بعد... مرغ ذهنمون رو به سمت اردوگاه مرگ پرواز میدیم.
کاربر ۲۵۲۵۰۱۳
چه زیبا با کلمات جملات آراستید
محمد
فکر کن تو اردوگاه کار عذاب بکشی و شکنجه بشی بعد ۷۰ ۸۰ سال کسی که دسترسی به گوشی و اینترنت داره بیاد بگه دردتو حس کردم🙃🥴 خوب شد رفتی و ندیدی این روزا رو ویکتور فرانکل عزیز😪💜
کاربر ۳۹۶۳۰۳۱
عالی
dr.niki
پیام برای طاقچه طاقچه جان من این کتابو نخوندم. پس هنوز نمی تونم در مورد خود کتاب توضیح بدم، اما از نظرات دوستان میشد فهمید در چه حدی باید باشه، بنابراین از اینکه به مخاطبت احترام میذاری و کتاب خوب رایگان میدی پیشاپیش ازت سپاسگزارم. میشه لطفا بیشتر از این کارها بکنی. درضمن گردونه این دفعه تعریفی نداره ها. حواسمون هست!!!!!!! پ.ن. بعد از مطالعه کتاب این کتاب از دو بخش تشکیل میشه بخش اول خاطرات واقعی دکتر از اردوگاه کار اجباری بخش دوم توضیح درباره شیوه جدید روان درمانی دکتر فرانکل در روان پزشکی با عنوان لوگوتراپی کتاب در بخش اول دردناک و در بخش دوم تاثیرگذار است.
Alaghe Band
چرخه چیه؟
کاربر ۴۱۱۳۹۵۸
رایگان که نیست، چطور میگید رایگان کرده؟
Elaheh
منم همش اشتراک و اعتبار میگیرم دلتون بسوزه...
Hemmat
کتاب «در جستجوی معنا» از کتابهای ارزشمند در موضوع روانکاوی و روانشناسی امید است . نویسنده ی کتاب دکتر فرانکل روانپزشکی است که دارای تجربیات شخصی و غیر قابل تحمل در اردوگاه های مرگ و کار اجباری نازی ها در بحبوحه ی جنگ دوم جهانی است ! او در ایام کودکی و نوجوانی خود در این اردوگاه ها شاهد رنج ها و بدبختی های همکیشان ، همنوعان و هم نسل های خود بوده اما تحمل آنها را در یک حدّ نمی دیده است! او برخلاف فروید که اساس مطالعه ی خود را بر ضمیر ناخودآگاه و ناکامی های افراد می گذارد نقطه ی عزیمت مطالعه خود در شناسی روانی بر «معنا شناسی» و درک افراد از شرایطی که در آن هستند گذاشته است . دکتر فرانکل بر این اساس است که نتیجه می گیرد که چرا از میان افرادی که در شرایط اجتماعی ناگوار مشابه ای هستند عده ای هم امیدوارترند و هم درکی برای انتحار خود ندارند! به همین دلیل او « اراده ی معطوف به معنا » را محور تحلیل خود قرار میدهد .
آرام
انسان در جستوجوی معنا در جستوجوی هدف والایی برای معنا بخشیدن به زندگی خویش ... "هر انسان در زندگی وظیفه و مأموریتی ویژه ای دارد تا به هدفی که منتظر محقق شدن به دست اوست رسیدگی کند " ذات منحصربه فرد هر شخصی ، داری معنای خاص خودِ اوست و فقط خودش می تونه بهش دست پیدا کنه ، این کتاب چراهایی رو مطرح میکنه که " معنای زندگی" مون رو هوشیارانه پیدا کنیم و آسوده تر از سختی های مسیر عبور کنیم "کسی که چرایی برای زندگی کردن دارد ، از عهده چگونگی آن بر خواهد آمد " . اتفاقات ناگوار این مدت اخیر ...سوالی رو برای خیلی هامون به وجود آورده که چطور تو مدت زمان کوتاهی فراموش یا عادت میشن ! دکتر ویکتور فرانکل پاسخی برای این سوال داره ، پاسخی که حاصل سالها شکنجه ,درد و رنج و تجربه در اردوگاه نازی ها هستن! تجربه های که ثابت میکنن انسان با وجود داشتن "معنا برای زندگی"( که بخش عظیمی از آن را "امید" در بر میگیره) میتونه هر رنج و دردی رو هر کلمات ویران کننده ای رو تحمل و پشت سر بگذاره "هرآنچه مرا نکشد, نیرومند ترم میسازد " . انسان سرشار از توانایی و استعداد های مخفی شده در بطن وجودیشه! توانایی های که تا در شرایط و محیطش قرار نگیریم قادر به باور و پذیرشش نیستیم... ⏳⏳⏳⏳⏳⏳⏳⏳⏳⏳ قدرت تخیل و پناهگاه امن درونی , موهبتی بزرگ برای انسان که میتونه تو هر شرایط و محیطی در اون آرام بگیره ... (ولی این ویژگی هم مثل سایر چیزهای دیگه باید به درستی ازش بهر برد)
کاربر ۴۰۳۹۴۶۰
🌹♥عالی بود
کاربر ۲۳۰۰۲۵۲
☺❤
آرام
خواهش میکنم 🌼🌿
متین ژاله آرا
پس از مطالعه این کتاب، متوجه خواهید‌شد که این میزان از محبوبیت در میان سیل بی‌پایان کتاب‌های روانشناسی و شیوه‌زندگی بی‌دلیل نبوده است. . فرانکل در بخش نخست کتاب به خاطره‌نگاری از چهار سال اسارت خود در اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌ها در نقاط مختلف آلمان پرداخته و چه کسی بهتر از یک عصب-روان شناس کارکشته می‌تواند جنبه‌های مختلف درون‌شناختی و محیطی چنین مکانی را تفسیر کند. . در بخش دوم نیز به بازنگری و تعریف و تبیین مکتب خود "لوگوتراپی" یا آنگونه که ما آن را می‌شناسیم "معنادرمانی" پرداخته و همچنین دیدگاه‌های فلسفی نسبت به این مکتب را بررسی کرده است. . مطالعه این کتاب را به تمامی علاقه‌مندان به روانشناسی و همچنین فلسفه پیشنهاد می‌کنم.
narges M
از کتاب‌های روانشناسی و اصطلاحاً خودیاری، خصوصاً اون کتاب‌‌هایی که میشه دقیقه به دقیقه ازشون جمله استوری کرد که این روزا هم فراوون توی دست همه ست، خوشم نمیاد و سراغشون نمیرم. اسم این کتاب رو زیاد شنیده بودم و دو سه تا جمله هم ازش دیده بودم که باعث شده بود فکر کنم اینم از هموناست! طاقچه که تخفیف ۱۰۰ درصد گذاشت خوندمش و باید گفت که این از اوناش نیست. همچنان میشه ازش تک‌جمله گذاشت، ولی این یه کتاب پر از جمله‌های خوشگل هیجان‌انگیز نیست. کتابی براومده از تجربه سراسر رنج و تحقیر خود نویسنده است که منجر به کار کردن او روی یک شیوه روان‌درمانی شده به نام لوگوتراپی، یا معنادرمانی. عمیقاً به این نظر نویسنده معتقدم که هرچیزی حتی سخت‌ترین شرایط و رنج‌ها میتونه برای آدم قابل تحمل باشه، اگه بتونه توی اون معنایی پیدا کنه. به این حرف خیلی فکر کنید. توی هر شرایطی.
کاربر 7213416
امید آخرین سلاحی است که در دست انسان است.
narges M
سلام. خدا رو شکر. ممنون از توجه شما
سام
سلام.جالب بود صحبتهاتون
SiiMiiN
کتاب خیلی خوب بود. ترجمه‌ی بخش دوم اصلا روون نبود. جمله‌ها خیلی پیچیده و طولانی بودن و لازم بود ساده‌سازی شه.
علیرضا توکلی
دوستان عزیز این کتاب به قدری فوق العادس که بلافاصله بعد از خواندنش ترقیب میشید که فرصتی پیدا کنید دوباره بخونید و لذت ببرید.
کاربر ۳۶۳۰۵۷۷
میشه لطفا کتاب رو برام شیرکنید اگرامکانش هست
کاربر ۳۲۸۳۷۹۷
ترغیب
f.bn
روان و تاثیر گذاره. دو بخش داره ، اولش تاریخیه که کسانی که علاقه ندارن میتونن بگذرن .قسمت دوم کتاب ، نظریه ی فرانکله که لوگوتراپیه و به درد بخوره و ارزش خوندن داره
هادی طاهری
میشه لطفاً یک کتاب خیلی حرفه ای معرفی کنید بریم بخونیم
f.bn
اخه خیلی حرفه ای هم نیست
Hamed.B
چرا ۳ ستاره پس؟!
Farzaneh Parsinejad
اصلا در حد انتظاری که داشتم نبود، کل کتاب را می توان در یک جمله خلاصه کرد: «انسان باید در زندگی هدفی سازنده و متعالی داشته باشه»؛ و تمام! خب این کتاب قدیمی است (چاپ نخست ۱۹۴۶م) و احتمالا اگر کسی بودم که کتاب را همان سال های ابتدای چاپ نخستین اش می خواندم به آن ۵ ستاره می دادم؛ اما الان، سال ۲۰۲۰، و بعد از خواندن آثار افرادی مثل اروین یالوم باید بگویم که این کتاب نه تنها حرف تازه ای برای گفتن ندارد؛ بلکه خیلی جاها در متن و در شرحِ رویکرد لوگوتراپی کمبودها و شاید گاهی تناقض هایی وجود دارد که باعث می شود متن در این زمان و در قیاس با آثار جدیدتر در این حوزه، ارزش پیشین اش را نداشته باشد. روی هم رفته نه بخش نخستِ کتاب جذابیت چشمگیری دارد (باز هم در قیاس با زندگی نامه های دیگری که درباره اسارت در اردوگاه های نازی نوشته شده) و نه بخش دوم سخن جدیدی؛ بنابراین اگر هنوز کتاب را نخوانده اید و در لیست «کتاب های برتر» و «کتاب هایی که باید بخوانم» هست، پیشنهاد می کنم که از لیست حذفش کنید. ضمن اینکه این ترجمه پر ایراد بوده و ترجمه ی دکتر نهضت صالحیان و میهن میلانی بسیار بهتر است.
نفس آرین
بسیار تحلیل عالی و به جایی بود این کتاب نه ارزش ادبی داره و نه ارزش علمی
Farzaneh Parsinejad
سلام من کتاب دیگری در زمینه ی لوگوتراپی نخواندم، اما همین نویسنده کتابی هم با نام «معنا درمانی: مبانی و کاربردهای معنا درمانی» دارد که در سال ۱۹۶۹ م منتشر شده.
zara angel
سلام می شه لطف کنید اگر کتاب خوبی در زمینه ی لوگوتراپی می شناسید معرفی کنید،ممنون.
alizolfi14
بسیار زیباست و آموزنده... همیشه به دنبال معنا باشید،چون بدون معنا تقریبا زندگی ما تهی از همه چیزه
گل نرگس
سلام این کتاب یعنی زندگی یعنی داره توصیف می کنه ،که زندگی کردن در هر شرایط ، ادامه دادنی است وسختی ها هستند که باید تسلیم انسان بشوند نه ما به زانوی آن ها در بیاییم
Ali Moslemzadeh
عالی
hanifati
معنای زندگی شما چیه؟ زندگی معنای کلی نداره .معنای زندگی توی هر زمان از زیستن شما تفاوت پیدا میکنه با معنای قبلی که کشف کردید. هدف های کوچک در دل اهداف بزرگ، امیدهای مستمر و ایمان به آینده ، به شما زندگی میبخشه . من در جستجوی معنا !! این کتاب و پیشنهاد میکنم برای شمایی که فکر میکنید نیاز به معنا دارید! من در ۲۰ روز مونده به عمل پام این کتابو مطالعه کردم و فهمیدم که در حال گذروندن بخش جدیدی از معنای زندگیم هستم ...
🍃رز رزاسه🍃
مطالعه این اثر خیلی از احساسات منفی من نسبت زندگی رو کمرنگ کرد
توضا
کتابی ارزشمند. ترجمه روان. تنها در بخش لوگوتراپی، ترجمه از حالت روان بودن خارج شده و به نظر میرسد که بخشی از نوشته اصلی حذف شده است.
ز. آروشا دهقان
کتاب‌های بسیار بهتری با موضوع مشابه خواندم. نتونستم بفهمم چرا انسان در جست‌وجوی معنا از اون‌ها معروف‌تره. البته که خواندش خالی از لطف نیست اما به نسبت آوازه‌ای که داره، اصلا انتظارم رو برآورده نکرد. خیلی از مطالب تکرار چیزهایی بود که همیشه شنیدیم. بیان و نوع نگاه هم چندان خاص نبودند. منظورم این نیست که واقعیت باید فدای داستان بشه. روشنه که موضوع آشویتس و اردوگاه‌های کار یک چیز ثابته. مشکلم با کتاب این بود که نویسنده نگاه خاص خودش رو نداشت. یعنی منی که اونجا نبودم هم اگر بخوام از اردوگاه‌ها حرف بزنم همین‌هایی رو میگم که فرانکل گفته. پس چه فرقی هست بین من و کسی که این‌ها رو تجربه و لمس کرده؟
Fa you
اگر ممکنه اون کتابهایی که قبلا خوندید معرفی کنید، ممنونم
AS4438
بسیارعالی ،( لطفا") حتما" بخوانید.
Nana
عالیهههههه حتما بخونیدش
حسین قدیری
چرا یک ستاره دادید با این تعریف ؟(:

حجم

۱۴۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

حجم

۱۴۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۵صفحه بعد