نظرات درباره کتاب انقراض ششم و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب انقراض ششم اثر الیزابت کلبرت

نظرات کاربران درباره کتاب انقراض ششم

انتشارات:نشر ثالث
امتیاز:
۳.۹از ۱۷ رأی
۳٫۹
(۱۷)
Sharareh Haghgooei
کتاب در مورد نقش انسان و سبک زندگیش بر محیط زیسته.مثالهای بسیار زیادی از انقراض حیوانات و گیاهان مختلف و تاثیر فراگیر دی اکسید کربن بر گرم شدن زمین و اسیدی شدن اقیانوسها و ... با جزئیات نسبتا کامل در کتاب آورده شده است.اوایل کتاب برام جذاب بود اما اینقدر که درباره این موارد مطلب خوانده و شنیده‌ام و با وجود بی تفاوتی مردم تمام تلاشم رو در رعایت مواردی که از دستم بر میاد کرده‌ام و می‌کنم که دیگر یک کتاب ۳۶۱ صفحه‌ای برام زیادی بود.
وحید
درک تون می کنم، بی تفاوتی، بی مبالاتی و بی شعوری عده ای، کار رو برای درست کردن اینقدر سخت کرده که واقعا گاهی احساس ناامیدی می‌کنم. ممنون برای توضیح درباره کتاب 📚
کاربر 7174320
انقراض ششم را به زبان انگلیسی شنیدم. کتاب برنده جایزه ی پولیتزر سال 2015 در بخش کتاب هایِ عمومیِ غیر داستانی شده است و در برخی از فهرست ها در فضای مجازی به عنوان بهترین کتاب تاریخ در این دسته معرفی می شود! الیزابت کولبرت با ترکیب تاثیر بلاغت و داستان نویسی با داده های معتبر علمی، سفر به نقاط کلیدی کتاب و مصاحبه با پژوهشگران برتر، روایتی پُرکشش از پنج انقراض قبلی و «انقراض ششم» که احتمالا در حال تجربه کردنش هستیم خلق می کند. برای من یکی از حسرت های سال هایِ کم رونق دوره آموزش عمومیم که شاید از 4 سالگی شروع شده باشد، عدم ادراک صحیح از زیباییِ آموختن، از شکوه علم، و از لذتِ خواندنِ متونِ عمیق بوده است. چه می شد اگر آقای صارمی، خانم حسابی، آقای پرویز و یا آقای رفیعیان آتشِ اشتیاقی عمیق برای خواندن، برای مکاشفه، برای آزمودن، برای اودیسه ای متهورانه به اعماقِ جنگل های علم و دانش را در درونم می افروختند؟ اگر دوست دارید چنین آتشی را در درون نوجوانی بیافروزید، کتابِ انقراض ششم الیزابت کولبرت را به او هدیه دهید. اگر می خواهید بدانید که اعمال امروز ما چگونه می تواند مسیرهای احتمالیِ فرگشت روی زمینِ دوست داشتنی را تغییر دهد، کتاب را بخوانید و یا به آن گوش دهید. فصل دوازدهم فصل منتخب من بود جاییکه الیزابت در حال توضیح تفاوت یک تا چهار درصدی دی.ان. ای ما با نئاندرتال ها، درباره ی تمایز کلیدی ما با آن ها گزاره ای را مطرح می کند که مجبورم کرد گریه کنم! و اما جمله ای دوست داشتنی از کتاب: “Somewhere in our DNA must lie the key mutation (or, more probably, mutations) that set us apart—the mutations that make us the sort of creature that could wipe out its nearest relative, then dig up its bones and reassemble its genome.”
1984
گاهی خیلی فنی و تخصصی گفته اما در کل جذابه.

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۶۱ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۶۱ صفحه

قیمت:
۱۸۰,۵۰۰
۱۴۴,۴۰۰
۲۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد