دانلود و خرید کتاب مدیریت خودکار مصرف انرژی در ساختمان مجید بیک محمدلویی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت خودکار مصرف انرژی در ساختمان اثر مجید بیک محمدلویی

کتاب مدیریت خودکار مصرف انرژی در ساختمان

معرفی کتاب مدیریت خودکار مصرف انرژی در ساختمان

کتاب مدیریت خودکار مصرف انرژی در ساختمان نوشته مجید بیک محمدلویی است. این کتاب را انتشارات آفتاب گیتی منتشر کرده است. این کتاب برای مدیران ساختمان‌ها بسیار کاربردی است. 

درباره کتاب مدیریت خودکار مصرف انرژی در ساختمان

با پیشرفت‌های بزرگ تکنولوژی، روز به روز تجهیزات متفاوتی برای ساختمان‌ها ابداع می‌شود و عمده این تجهیزات چه تجهیزات مکانیکی و چه تجهیزات الکتریکی با انرژی برق کار می‌کنند، انرژی الکتریکی توانست تغییرات و تحولات عمیقی را در صنعت ساختمان به وجود بیاورد، بویلرها، چیلرها، برج‌های خنک کننده و ... دیگر تجهیزات ساختمانی همگی با انرژی الکتریکی کار می‌کنند، انرژی الکتریکی می‌تواند ساختمان‌ها را شبانه روز روشن نگه بدارد و نیز می‌تواند ساختمان‌ها را از همه لحاظ هوشمند کند، با گسترش تجهیزات الکتریکی در ساختمان‌ها توانایی کنترل این تجهیزات نیز مهارت خاص به خود را می‌طلبد و نیاز به مهارت‌ها و توانایی در این زمینه می‌یابد.

سیستم مدیریت خودکار ساختمان سیستمی است که در یک ساختمان هوشمند نصب می‌شود و از طریق اجزای خود، کنترل بخش‌های مختلف یک ساختمان و نمایش دادن خروجی‌های مناسب را برای کاربر امکان پذیر می‌کند. قسمت‌های مختلف تحت کنترل معمولا شامل تاسیسات مکانیکی و سیستم تهویه مطبوع و تاسیسات الکتریکی مانند روشنایی بوده که می‌تواند سیستم‌های ایمنی، آتش نشانی، تنظیم دسترسی، تامین برق اضطراری، فن کوئل‌ها و... را شامل می‌شود. 

به طور کلی هدف از استفاده از سیستم مدیریت خودکار در یک ساختمان هوشمند تطبیق شرایط کارکرد اجزای مختلف با توجه به شرایط محیطی و نیاز ساختمان در آن زمان و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی الکتریکی و مکانیکی است.

 در سیستم مدیریت ساختمان بسیاری از اعمالی که ساکنان از روی عادت و به‌صورت غیر ارادی انجام می‌دهند توسط سیستم‌های هوشمند انجام می‌شود که باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه نیروی انسانی شده و به‌علاوه کاهش مصارف انرژی، کاهش هزینه‌های انرژی، کاهش خطاپذیری و افزایش اثربخشی سیستم را به دنبال خواهد داشت.

 با به‌کارگیری انواع حسگرها در داخل و خارج ساختمان و با به‌کارگیری یک سیستم واحد می‌توان به صورت لحظه‌ای، کنترل تمامی شرایط آسایشی و امنیتی را در اختیار داشت و از آنها در جهت رسیدن به شرایط ایده آل استفاده کرد. برای این منظور، نیاز به تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری خاص است که با گرد آوری اطلاعات محیطی و انتقال داده‌ها به سیستم مرکزی، روند کنترل و مدیریت ساختمان اجرا می‌شود.

 در ساختمان‌های هوشمند با استفاده از سیستم خودکار کنترل روشنایی ساختمان، کنترل سیستم سرمایش و گرمایش، کنترل دوربین‌های مدار بسته، کنترل درها، کنترل وضعیت‌های اضطراری همچون آتش سوزی، زلزله و بسیاری از این موارد توسط کنترل‌های هوشمند انجام می‌شود و به این ترتیب مصرف انرژی به نحو چشمگیری کاهش می‌یابد.

 ساختمان هوشمند، ساختمانی است که مجهز به یک زیرساختار ارتباطاتی قوی بوده که می‌تواند به صورت مستمر نسبت به وضعیت‌های متغیر محیط عکس العمل نشان داده و خود را با آنها وفق دهد و همچنین به ساکنین ساختمان این اجازه را می‌دهد که از منابع انرژی الکتریکی و مکانیکی موجود به صورت موثرتری استفاده کرده و امنیت و آسایش آنها را افزایش دهد. به این ترتیب ساختمان به طور شبانه روزی تحت کنترل بوده و کمترین مصرف انرژی الکتریکی ممکن را خواهد داشت.

خواندن کتاب مدیریت خودکار مصرف انرژی در ساختمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام مدیران ساختمان و کسانی که می‌خواهند در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند پیشنهاد می‌کنیم.  

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۵ صفحه

حجم

۱۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۵ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان