دانلود و خرید کتاب خودتنظیمی و ذهن آگاهی وارلیشا گیبز ترجمه لیندا نیکوش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خودتنظیمی و ذهن آگاهی اثر وارلیشا گیبز

کتاب خودتنظیمی و ذهن آگاهی

معرفی کتاب خودتنظیمی و ذهن آگاهی

کتاب خودتنظیمی و ذهن آگاهی نوشتهٔ وارلیشا گیبز است که با ترجمهٔ لیندا نیکوش در انتشارات راز نهان چاپ شده است. این کتاب بیش از ۸۲ تمرین و کاربرگ برای اختلال پردازش حسی، اختلال بیش‌فعالی - نقص توجه و اختلال طیف اوتیسم دارد. در حالی که این مسائل تخصصی است، اما والدین و مربیان هم می‌توانند فعالیت‌های مربوط به خود تنظیمی و ذهن آگاهی، درس‌های عملی و دوستدار کودک در مورد مغز و بدن کودکان که در این کتاب ارائه شده است را با کودکان کار کنند. همچنین درمانگران، معلمان والدین می‌توانند از ابزارهای ارائه شده برای بهبود خود تنظیمی و آگاهی از طریق اصول زیر استفاده کنند. این مدل راهنمایی برای بررسی و درک نحوه تحقق نیازهای مراجعه کننده را ارائه می‌دهد پردازش حسی و نیازهای اساسی بیولوژیکی بدون در نظر گرفتن سطح عمومی عملکرد شخص، همیشه به عنوان یک انگیزه یا کمبود مشاهده می‌شود. پایین هرم نمایانگر اساس ایمنی و حفاظت است و هر یک از این هفت سطح را از طریق ذهن آگاهی متقابل در بالا توصیف می‌کند

درباره کتاب خودتنظیمی و ذهن آگاهی

این کتاب از دو بخش تشکیل شده است:

1- بخش اول به معرفی سیستم عصبی، مغز و علوم پایه در ارتباط با خود تنظیمی و ذهن آگاهی می‌پردازد.

در ادامه درس‌ها و کاربرگ¬ها تعاملی مناسب برای کودکان مدارس برای آموزش پایه ساختار داخلی و خارجی مغز و همچنین عملکردهای راست و چپ مغز آمده است.

- اگر به دنبال دانش بیشتر یا اطلاعات پیش زمینه هستید، اجزاء مغز در قسمت اول 1 ارائه می‌شود تا اصطلاحات فنی و علمی بیشتری را بشناسید.

2- بخش دوم برای کودکان طراحی شده تا از طریق فعالیت‌های چون خود ارزیابی، رنگ آمیزی صفحات، بازی¬ها، مجلات و نمودارها، یاد بگیرند.

ابزارها به راحتی در دسترس هستند و راهکارهایی را برای بهبود عملکرد کودک در مدرسه و خانه ارائه می‌دهند و همین امر منجر به موفقیت روزانه بیشتر می‌شود.

کتاب خودتنظیمی و ذهن آگاهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای والدین و معلمان کودکان و نوجوانانی که با اختلال پردازش حسی، اختلال بیش‌فعالی - نقص توجه و اختلال طیف اوتیسم مواجه هستند، مفید خواهد بود.

بخشی از کتاب خودتنظیمی و ذهن آگاهی

من به‌عنوان یک متخصص کاردرمانی، بخش بزرگی از حرفه خود را در یک کلینیک کاردرمانی خصوصی، با خانواده‌هایی در ارتباط بوده‌ام که کودکان آن¬ها با اختلالات پردازش حسی ، اختلال بیش فعالی- نقص توجه ، اختلال طیف اوتیسم و سایر اختلالات عصبی به چالش کشیده شده بودند. بسیاری از این کودکان بدون تشخیص یا تشخیص بدون هیچ‌گونه امید برای کمک، برای تمرین با من آمده بودند.

از طریق کار با این کودکان، نگاهی به دنیای مبهوت کننده و اشتباه گرفته شده آن‌ها انداختم و متوجه شدم که آموزش‌های دانشگاهی و آموزش بالینی که قبلاً دیده بودم، دانش یا مهارت‌های لازم را برای درمان مؤثر این کودکان را فراهم نکرده است. در حال حاضر برای شروع درمان، باید می‌فهمیدم هنگام نیازهای اضطراری این خانواده‌ها، به چه نحوی بهترین خدمات را ارائه کنم.

با الهام از تجربه شخصی خودم در مراقبه، دلسوزی و روانشناسی، می‌دانستم که باید رویکرد بهتری برای معالجه کودکان داشته باشیم، به ویژه‌اینکه این کودکان در خود تنظیمی، متمرکز ماندن و مدیریت حواس، مشکل دارند و چالش‌های دیگری را تجربه می‌کنند. من شروع به مطالعه علوم عصبی کردم که به طرز چشمگیری رویکرد من را تغییر داده است. در نهایت، من می‌خواستم موفقیت هر کودک را با استفاده از حواس، احساسات و مهارت‌های عملکرد اجرایی کودک، در خانه و مدرسه تقویت کنم. من به صورت جداگانه شروع به تحقیق در مورد نیازهای آن‌ها و خانواده‌هایشان کردم و آموختم که چگونه آموزش و تجربیات خودم را به طور مؤثر، ترکیب و اعمال کنم. این‌گونه است که من استراتژی یکپارچه خود تنظیمی و ذهن آگاهی را توسعه دادم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۹ صفحه

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۹ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان