دانلود و خرید کتاب روان‌شناسی اختلالات شخصیت احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روان‌شناسی اختلالات شخصیت اثر احمد علامه فلسفی

کتاب روان‌شناسی اختلالات شخصیت

معرفی کتاب روان‌شناسی اختلالات شخصیت

«روان‌شناسی اختلالات شخصیت» نوشته احمد علامه فلسفی( -۱۳۳۰)، پژوهشگر و مدرس علوم روان‌شناسی است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «شخصیت، مجموعه‌ای از رفتارها، کردارها، گفتارها، طرز تفکر و عقیده، ثبات، متفاوت و منحصر بفرد بودن انسان تلقی می شود. ساختار شخصیت انسان اعم از منش، خلق و خو، سرشت و طبیعت، فطرت، وجدان اخلاقی و سایر خصلت‌های دیگر مبتنی بر مجموعه‌ای از جنبه‌های وراثتی (ژنتیکی) و اکتساباتی مانند تعلیم و تربیت و تاثیرات محیطی می‌باشد که در نهایت موجبات سازگاری، تعامل و همزیستی فرد را با همنوعان و محیط خود فراهم می‌سازد. حال اگر هرگونه خللی اعم از وراثتی و یا اکتسابی در ارکان و ساختار شخصیت فرد به هر نسبتی موثر و نافذ واقع شود به همان نسبت او را دچار اختلالات شخصیتی می‌نماید. میزان رشد اختلالات روانی و شخصیتی در ایران نسبت به معیارهای جهانی از حد عادی و مجاز عبور کرده و با رکوردشکنی به خط قرمز رسیده و زنگ خطر صدا درآمده است. زیرا قریب به نیمی از افراد جامعه‌ی ایران مستعد ابتلاء به اختلالات روانی از جمله: اضطراب، تشویش، بی‌قراری، عصبیت، یأس و افسردگی، تشتت ذهنی و پریشانی می‌باشند. بدیهی است بار بسیار سنگین و کمرشکن ناشی از تشدید و شیوع بیشتر اختلالات روانی در جامعه، تاثیرات مخربی و گاهی جبران‌ناپذیر در تمامی شئون زندگانی مردم از جمله در عرصه‌های بهداشت عمومی، مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، قوای انتظامی و امنیتی و سیاسی کشور به جا می‌گذارد.»

نظرات کاربران

soroushams
۱۴۰۰/۰۱/۲۱

حدود ۲۰ درصد کتاب را مطالعه کردم کتابی به وسعت دریا با عمق سر سوزن حسی که از کتاب می گیرم نگارنده عزیز خلاصه امتحانات خود را به صورت کد شده که سر جلسه امتحانات برای خودشون یادآوری بشه به نگارش در

- بیشتر
AS4438
۱۳۹۹/۰۵/۱۰

بسیارعالی، توصیه میکنم چنانچه درمیان اطرافیان کسانی را دارید که مشکل عصبی دارند؛ حتما" تا آخربخوانید.

الهام
۱۳۹۹/۰۲/۱۶

برای اینکه تشخیص بدیم دچار چه اختلالی هستیم خوبه اما درمانش رو ذکر نکرده برای مشاورها هم خوبه..

sar_01
۱۴۰۲/۱۱/۰۶

خیلی خلاصه وار نوشته شده نویسنده بیان شیوا و خوبی نداره

Erfan Farvar
۱۳۹۵/۰۹/۲۹

kash majani bod he

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
وسواس فکری: وسواس فکری عبارت‌اند از یک سلسله افکار و اوهام بیهوده و مزاحم تکرای می‌باشد. به گونه‌ای که بیمار از هر بیهودگی و ایذایی آن آگاه و واقف است لکن فاقد توانایی در پیشگیری آن است و لذا سیر مکرر افکار پوچ موجبات تشتت و پریشانی فکری و ذهنی، ناراحتی و اتلاف وقت و انرژی او را فراهم می‌سازد.
الهام
الف- اختلال شخصیت نمایشی برخی از خصوصیات مبتلایان به اختلال شخصیت نمایشی عبارت‌اند از: تلاش در جهت جلب توجه دیگران از طریق رفتارها و پوشیدن لباس‌های نامتعارف. اشتیاق به خودنمایی و نمایش دادن خویشتن در حد اغراق‌آمیز و هیجانی. سعی در تحت تأثیر قرار دادن دیگران. گله و شکایت کردن زیاد از وضعیت جسمانی خود. قبل از تفکر و تجزیه و تحلیل کردن واقعه و موقعیت مورد نظر، سریعاً واکنش نشان می‌دهند.
الهام
برای درک جزئیات واقعه و موقعیت مورد نظر توجه و دقت لازم را ندارند. غالباً دیدگاه و نظر خود را درباره موضوع مورد پرسش، بر اساس برداشت شخصی خود بیان می‌کنند، نه بر پایه واقعیت موجود آن. بسیار تلقین‌پذیر هستند و به آسانی تحت تأثیر قرار می‌گیرند و به همان آسانی هم از آن رو برمی‌گردانند. دارای اعتقادات و خلق و خوی متغییر و بی‌ثبات هستند.
الهام

حجم

۴۵۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۴۵۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان