دانلود و خرید کتاب پرورش زنبور عسل پروانه توکلی‌نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرورش زنبور عسل اثر پروانه توکلی‌نیا

کتاب پرورش زنبور عسل

معرفی کتاب پرورش زنبور عسل

کتاب پرورش زنبور عسل نوشتۀ پروانه توکلی‌نیا است. انتشارات امید کویر این کتاب را در سال ۱۴۰۰ منتشر کرده است.

درباره کتاب پرورش زنبور عسل

زنبورهای یک کندو شامل یک ملکه چند صد زنبور نر و چندین هزار زنبور کارگر هست در تابستان و بهار که زنبورها فعالیت زیادی برای جمع‌آوری شیره دارند کندو ممکن است ۵ تا ۷ کیلو زنبور داشته باشد و تعداد زنبورهای نر در این موقع زیادتر از هر موقع دیگر در کندو دیده شوند هر یک از این دو نوع زنبور وظیفه خاصی دارند ولی منظوری که یک کندو تعقیب می‌نماید عبارت از بقای نسل و یا دفاع و نگهداری کندو است و نظر انفرادی در بین نیست و هیچ‌کدام از آنها در نتیجه سعی انفرادی قادر نیستند که برای مدت طولانی زنده بمانند و بنابراین هدف آنها به طور دسته‌جمعی انجام می‌گیرد.

خواندن کتاب پرورش زنبور عسل را به چه کسی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب برای افراد علاقه‌مندان به پرورش زنبورعسل و یا محققانی که در این راستا تحقیق می‌کنند مناسب است.

بخش‌هایی از کتاب پرورش زنبور عسل

ملکه زنبور عسل به‌سادگی از کارگران و زنبور نر مشخص می‌شود ملکه نسبتاً درشت‌تر و درازتر از کارگران و درازتر از زنبوران نر است ولی پهن‌تر از آنها نیست ازآنجاکه شکم ملکه طویل و در زمین پهن است طول بال‌هایش نسبت به بدن از بال کارگرها و زنبور نر کوتاه‌تر است نیش ملکه کمی خمیده است و نسبت به نیش کارگر دارای دندانه‌های کمتری است و فقط برای ازبین‌بردن ملکه‌های رقیب به کار می‌رود حرکت ملکه در حالت عادی ملایم است ولی در مواقع احتیاج می‌تواند با سرعت حرکت کند تمام تخم‌هایی که در سلول‌ها قرار دارد به‌وسیله ملکه واحد کندو گذاشته می‌شود این ملکه در جوانی در هوای آزاد با یک یا چند نر پشت‌سرهم جفت‌گیری و برای خود تا آخر عمر اسپرم ذخیره می‌کند. فصل پرورش زنبورها فصل پرورش نوزادان در شرایط آب‌وهوایی معتدل به مقدار کم از اواسط دی ما هم شروع شده مرتب توسعه می‌یابد و اوایل اردیبهشت به حداکثر خود می‌رسد درصورتی‌که شرایط اجازه دهد فعالیت تولیدمثل آنها به همین وضع تا آخر خردادماه ادامه پیدا می‌کند و از آن به بعد رو به نقصان می‌گذارد در ماه‌های آبان و آذر فعالیت زادوولد به‌کلی متوقف می‌گردد نژادهای مختلف زنبور عسل از این همیشه دارای خصوصیات متفاوت هستند هنگامی که تولیدمثل کلنی در حداکثر توسعه خود است یک ملکه ممکن است ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تخم در روز بگذارد.

پرورش ملکه در یک کلنی زنبور عسل پرورش ملکه ممکن است به یکی از علل زیر صورت گیرد. نشاندن ملکه جدید به‌جای ملکه‌ای که به علت نامعلوم معدوم شده است. تعویض ملکه‌ای که پیر شده ولی هنوز مایل است فعالیت داشته باشد. برای ازدیاد کلنی با بچه بیرون کردن در هر یک از حالات فوق کارگران موقعی اقدام به ساختن خانه ملکه و پرورش آن می‌کنند که ماده مخصوص جلوگیری کننده به آنها برسد در حالت اول چندین ملکه در خانه‌های اضطراری که با تغییر شکل خانه کارگران ساخته شده پرورش داده می‌شوند. در ابتدای ساختمان خانه اضطراری سلول اصلی به‌وسیله جامع مخصوصی که از غده زیر فکی کارگران ترشح می‌شود انباشته شده و لارو داخل سلول اصلی در سطح آن شناور می‌شود به‌این‌ترتیب لارو وارد قسمت ویژه‌ای که برای پرورش ملکه ترتیب داده شده می‌گردد.

نظرات کاربران

کاربر ۱۹۸۶۵۹۵
۱۴۰۱/۰۴/۳۱

دوستان این کتاب نیست،جزوه هم نیست،بیشتر به یک کلاهبرداری فرهنگی شبیه هست، من خریدم،شما نخرید

حمید ۱۴۸۶۷۲۴
۱۴۰۱/۰۳/۲۶

از عزیزان زحمتکش طاقچه خواهش می کنم فهرست و عکس ها رو اضافه کنن یا همون نسخه pdf بارگذاری کنند

آخه چرا پی دی اف میزارید ??
۱۴۰۲/۰۱/۱۹

دوستان اگه ۴۶ صفحه هست نخرید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۶ صفحه

حجم

۲۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۶ صفحه

قیمت:
۲۴,۵۰۰
تومان