دانلود و خرید کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر بیل گیتس ترجمه امیر میرحاج
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر اثر بیل گیتس

کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر

نویسنده:بیل گیتس
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر

کتاب الکترونیکی «تغییرات اقلیمی و آینده بشر» نوشتهٔ بیل گیتس با ترجمهٔ امیر میرحاج در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه چاپ شده است. «تغییرات اقلیمی و آینده بشر» کتابی است هشداردهنده دربارهٔ خطر گرمایش زمین، همراه با راهکارهایی برای متوقف‌کردن این فرایندِ خطرناک و آسیب‌زا. بیل گیتس در کتاب «تغییرات اقلیمی و آینده بشر» اگرچه حرف از فاجعه‌ای بزرگ به میان می‌آورد اما خوش‌بین است و معتقد به اینکه هنوز برای جلوگیری از بروز فاجعۀ برآمده از گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی وقت هست و ابزار این کار هم تا حدی وجود دارد و فقط باید زود و به‌موقع دست‌به‌کار شد و جلو فاجعه را گرفت.

درباره کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر

۵۱ میلیارد به صفر

دو عدد درباره تغییرات اقلیمی وجود دارد که باید بدانید، ۵۱ میلیارد و صفر.

۵۱ میلیارد تُن، مقدار گازهای گلخانه‌ای است که جهان به‌صورت سالانه وارد جو می‌کند. این عدد می‌تواند در سال‌های مختلف تغییرات اندکی داشته باشد، این مرحله‌ای است که هم اکنون در آن قرار داریم.

صفر عددی است که باید هدف ما باشد تا بتوانیم گرمایش زمین را متوقف کنیم و از عواقب وحشتناک تغییر اقلیم مصون بمانیم. انسان‌ها باید روند رو به رشد انتشار گازهای گلخانه‌ای را متوقف کنند.

این هدف، سخت به‌نظر می‌رسد و در عمل هم دشوار خواهد بود. جهان تا به حال کاری به این عظمت را به انجام نرسانده است. هر کشوری نیاز دارد مسیر خود را اصلاح کند. به‌عبارتی هر فعالیتی که در دنیای مدرن انجام می‌دهیم مثل کشاورزی، ساخت ابزارها و مسافرت، باعث آزادسازی گازهای گلخانه‌ای می‌شود، این روند با افزایش تعداد انسان‌هایی که به سبک زندگی مدرن روی می‌آورند افزایش خواهد یافت. البته که این تغییر در روش زندگی باعث آسودگی و راحتی آن‌ها خواهد شد، اما اگر هیچ چیزی تغییر نکند و جهان به تولید روزافزون گازهای گلخانه‌ای ادامه داده و شرایط تغییر اقلیمی وخیم‌تر شود آن‌گاه تأثیر این موارد بر زندگی انسان‌ها فاجعه‌بار خواهد بود.

کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعهٔ آثاری با محوریت محیط زیست پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر

متأسفانه جهان، اقدامات کافی را برای آماده‌سازی انجام نداد و زمانی که داستان کرونا شروع شد باعث از بین رفتن زندگی تعداد زیادی از مردم دنیا گردید. این مرگ و میر از زمان رکود بزرگ بی‌سابقه بوده است. اگرچه بخش زیادی از زمانم را به تغییرات اقلیمی اختصاص داده بودم، من و ملیندا اولویت اول خود را در بنیاد گیتس مبارزه با کرونا قرار دادیم. به‌صورت روزانه با متخصصان، دانشمندان و شرکت‌های دارویی صحبت می‌کردم و راه‌هایی را که بنیاد می‌تواند برای سرعت بخشیدن به روند تست، درمان و واکسیناسیون کرونا کمک کند بررسی می‌کردیم. تا نوامبر ۲۰۲۰ حدود ۴۴۵ میلیون دلار برای مقابله با بیماری کرونا و میلیون‌ها دلار دیگر در راه دستیابی به واکسن کرونا و روش‌های کمک به کشورهای کم درآمد در راه درمان این بیماری سرمایه‌گذاری کرده بودیم.

به دلیل افت شدید سرعت فعالیت‌های اقتصادی، جهان گازهای گلخانه‌ای کمتری را نسبت به سال گذشته وارد جو خواهد کرد. همان‌طور که قبلاً هم گفتم این کاهش می‌تواند نزدیک ۵ درصد باشد. به بیان دیگر ما به‌جای ۵۱ میلیارد تنها ۴۸ یا ۴۹ میلیون تن کربن وارد جو خواهیم کرد.

اگر بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم و با همین نرخ به صورت سالانه تولید گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهیم این اعداد و تغییرات راه روشنی را برایمان ترسیم می‌کند، اما متأسفانه چنین کاری ممکن نیست.

در نظر بگیرید این کاهش ۵ درصدی چه هزینه‌ای برای ما داشت، مرگ بیش از یک میلیون نفر و ده‌ها میلیون نفری که شغل‌شان را از دست داده‌اند. این شرایطی نیست که کسی دوست داشته باشد ادامه یابد یا تکرار شود. با همه این مشکلات، میزان تولید گازهای گلخانه‌ای تقریباً ۵ درصد کاهش داشت و نکته قابل توجه برای من کاهش این گازها به دلیل همه‌گیری کرونا نیست بلکه ناچیز بودن این کاهش است.

نظرات کاربران

کاربر ۵۰۹۱۹۸۹
۱۴۰۱/۰۷/۱۰

غیر مفید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
استفاده از سوخت‌های پاک، انرژی‌های تجدیدپذیر و دنبال کردن فناوری‌های جدید در حوزه انرژی می‌توانیم به هدف خود در رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ای به سطح صفر دست پیدا کنیم. نکته کلیدی رسیدن به فرمولِ تولید انرژی ارزان و پاکی است که با فناوری‌های فعلی قابل دستیابی باشد. اینجا فقط دنیای ثروتمندان نیست
طلا در مس
من از بزرگ‌ترین طرفداران نویسنده فقید دیوید فاستر والاس هستم. زمانی که والاس در سال ۲۰۰۵ سخنرانی آغازین مشهور خود را در کالج کنیون شروع کرد، داستان زیر را بازگو کرد: دو ماهی جوان در تُنگ آبی کنار یکدیگر شنا می‌کردند و گاهی پیش می‌آمد که با ماهی مسن دیگری که در مسیر مخالف حرکت می‌کرد روبرو می‌شدند. آن ماهی پیرتر همواره برایشان سری تکان می‌داد و می‌پرسید: صبح به‌خیر پسرا، آب چطوره؟ دو ماهی جوان مدتی به شنا کردن ادامه می‌دادند تا اینکه درنهایت یکی از آن‌ها به دیگری نگاه می‌کند و می‌پرسد: آب دیگه چه کوفتیه؟
طلا در مس
به بیان دیگر، تغییرات اقلیمی تا نیمه قرن تنها به اندازه کووید۱۹ مرگ‌آور خواهد بود ولی در انتهای قرن، پنج برابر بیشتر از کووید۱۹ باعث مرگ و میر انسان‌ها خواهد شد. اثرات کووید۱۹ و تغییرات اقلیمی بر اقتصاد بسته به مدل اقتصادی که انتخاب می‌کنید اندکی متفاوت خواهند بود، ولی نتیجه غیرقابل تصور است. در یک یا دو دهه آینده، آسیب اقتصادی ناشی از تغییرات اقلیمی به اندازه وقوع همه‌گیری‌هایی همانند کووید در هر ده سال است و با پایان قرن بیست‌ویکم و ادامه انتشار آلاینده‌ها با نرخ فعلی اوضاع می‌تواند بدتر هم باشد.
طلا در مس

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
۵۵,۰۰۰
۵۰%
تومان