دانلود و خرید کتاب خوشحالی تصادفی دانیل گیلبرت ترجمه حمیده رستمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خوشحالی تصادفی اثر دانیل گیلبرت

کتاب خوشحالی تصادفی

معرفی کتاب خوشحالی تصادفی

میکروکتاب خوشحالی تصادفی؛ چگونه با قدرت ذهن می‌توانیم جزئیاتی را که از زیر چشممان در رفته پر کنیم نوشتهٔ دانیل گیلبرت و ترجمهٔ حمیده رستمی است و نشر لیوسا آن را منتشر کرده است.

درباره میکروکتاب خوشحالی تصادفی

ذهن ما قادر است بی‌آنکه خودمان بفهمیم، جزئیاتی را که از زیر چشممان در رفته، پر کند. شاید ما خودمان خبر نداشته باشیم، اما میدانِ دید هر کسی یک نقطه‌ٔ کور دارد؛ یعنی نقطه‌ای که چشم در آنجا قادر به دیدن تصاویر نیست. بااین‌حال وقتی به عکس یا چهره‌ٔ کسی نگاه می‌کنی، علامت سیاه بزرگی را که درست روی نقطه‌ٔ کورِ دیدت قرار دارد، نمی‌بینی و خیال می‌کنی که کل تصویر را می‌بینی. دلیلش این است که مغزت به‌طور خودکار جزئیات ازدست‌رفته را پر مـی‌کند. مغز بـی‌معطلی به بررسی ناحیه‌ٔ نقطه‌ٔ کور می‌پردازد و آن قسمت را با آنچه به‌نظرش می‌رسد باید آنجا باشد، پر می‌کند.‌ ذهن تو طوری بخشی از بینایی‌ات‌ را راست‌و ریس می‌کند که روحت هم خبردار نمی‌شود.

این مثال توانایی و قابلیت بسیار زیاد ذهن را در پر کردن جزئیات از دست رفته و تغییرقوه‌ٔ تشخیص و درک‌مان از واقعیت، نشان می‌دهد. حال‌وهوای فعلی ما به‌شدت در افکارمان در مورد آینده تأثیر می‌گذارد که به پیش‌بینی‌هایی نادرست منجر می‌شود. در میکروکتاب خوشحالی تصادفی می‌توانید به صورت روشن و کامل با پدیدهٔ خوشحالی تصادفی آشنا شوید و دربارهٔ آن بیشتر بخوانید و با قدرت ذهن جزئیاتی را که از زیر چشمتان در رفته پر کنید.

خواندن میکروکتاب خوشحالی تصادفی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از میکروکتاب خوشحالی تصادفی

تابه‌حال شده به‌اندازهٔ مصرف یک‌هفته‌ات مواد غذایی خریده و وسط هفته متوجه شده باشی که میزان خوراکی‌های مورد نیازت را کم برآورد کرده بودی؟ جالب اینجاست که ممکن است دلیل اشتباهت این باشد که خرید مواد غذایی‌ات را با شکم سیر انجام دادی.

معمولاً مردم به‌اشتباه خیال می‌کنند پیش‌بینی‌شان در مورد آینده ـ مثل خرید مواد غذایی به‌اندازه‌ای که کفاف یک‌هفته‌شان را بدهد ـ کاملاً منطقی است؛ اما درواقع شرایط و حال‌وهوای فعلی ما به‌شدت در تصورمان از رویدادهای آینده تأثیر می‌گذارد.

مثلاً اگر با شکم سیر برای خرید مواد غذایی بروی، برایت سخت است بتوانی تصور کنی که در آینده گرسنه می‌شوی، که یعنی تمایلی به خرید مواد غذایی به‌اندازهٔ کافی نداری.

چرا؟

چون مغزت بیشتر به زمان حال می‌پردازد تا آینده. ازآنجاکه اجداد ما مجبور بودند به‌جای خیال‌بافی در مورد آینده بر دندان‌های تیز ببری تمرکز کنند که بی‌سروصدا تعقیب‌شان می‌کرد، می‌شود گفت که این خصلت به‌دلیل ضرورت و نیاز به بقا در بشر تکامل پیدا کرد.


نظرات کاربران

محبوبه غلامی
۱۴۰۱/۰۱/۱۴

خوب بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
اگر در مورد انجام کاری مردد و دودل هستی، بهترین گزینه این است که آستین بالا بزنی و انجامش بدهی. همیشه می‌توانی از کارهایی که کرده‌ای درسی بگیری، اما از کاری که نکرده‌ای هیچ‌چیز یاد نمی‌گیری.
محبوبه غلامی
. تحقیقات نشان داده مردم بابت کارهای احمقانه‌ای که کرده‌اند بیشتر احساس پشیمانی خواهند کرد تا کارهای احمقانه‌ای که نکرده‌اند؛ و همین مسئله ممکن ما را برای امتحان کاری که در موردش مطمئن نیستیم، مرددتر کند.
محبوبه غلامی
بااینکه پولدار بودن لزوماً باعث افزایش شادی و سعادت کسی نمی‌شود، برای رشد اقتصاد واجب و ضروری است. اگر همه به آنچه دارند قناعت می‌کردند، دیگر هیچ‌کس هیچ‌چیز نمی‌خرید و اقتصاد سقوط می‌کرد.
محبوبه غلامی
بااین‌حال، همان‌طورکه هرکسی که شایعه‌ای کذب و غیرواقعی را شنیده باشد می‌داند، اطلاعات نادرست هم ممکن است منتشر شود. اما چرا باید کسی بخواهد اطلاعاتی غلط را با مردم در میان بگذارد؟ درواقع زمانی این اتفاق میفتد که پخش و رواج این باور نادرست هم به‌نفع خود ما باشد و هم به‌نفع جامعه.
محبوبه غلامی
اگر گرسنه باشی و در مورد رویدادی در آینده فکر کنی، بر فرض سخنرانی مهمی در محل کارت، احتمالاً آن را نسبتاً تیره‌وتار می‌بینی و چه‌بسا پیش‌بینی کنی که تجربه‌ای تأثربرانگیز برایت می‌شود چون هیچ‌کس به تو گوش نخواهد داد. این بدبینی ممکن است باعث شود بیخود و بی‌جهت بابت آن سخنرانی نگران شوی یا حتی کلاً لغوش کنی، درحالی‌که اوضاع خوب پیش خواهد رفت.
محبوبه غلامی
تابه‌حال شده به‌اندازهٔ مصرف یک‌هفته‌ات مواد غذایی خریده و وسط هفته متوجه شده باشی که میزان خوراکی‌های مورد نیازت را کم برآورد کرده بودی؟ جالب اینجاست که ممکن است دلیل اشتباهت این باشد که خرید مواد غذایی‌ات را با شکم سیر انجام دادی. معمولاً مردم به‌اشتباه خیال می‌کنند پیش‌بینی‌شان در مورد آینده ـ مثل خرید مواد غذایی به‌اندازه‌ای که کفاف یک‌هفته‌شان را بدهد ـ کاملاً منطقی است؛ اما درواقع شرایط و حال‌وهوای فعلی ما به‌شدت در تصورمان از رویدادهای آینده تأثیر می‌گذارد.
محبوبه غلامی
مثلاً دو تور مسافرتی یک‌جور با قیمت‌های مختلف وجود دارد. اولی قبلاً هزینه‌اش ششصد دلار بوده و صد دلار تخفیف خورده و شده پانصد دلار، آن یکی قبلاً سیصد دلار بوده و حالا افزایش پیدا کرده و شده چهارصد دلار. شاید باور نکنی، ولی بااینکه تور دومی ارزان‌تر است و پول کمتری باید بابتش پرداخت، بیشتر مردم تور اولی را انتخاب می‌کنند چون معتقدند فرصت خوبی نصیب‌شان شده و درواقع دارند بُزخَری می‌کنند.
چوغوک
در زمان حال هر احساسی داشته باشی (مثلاً اگر سیر باشی)، امکان ندارد بتوانی خلاف آن در آینده را تصور کنی (یعنی احساس کنی که گرسنه هستی).
چوغوک

حجم

۱۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰ صفحه

حجم

۱۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان