دانلود و خرید کتاب یک فیلم، یک جهان؛ آنها زندگی می کنند دی هارلن ویلسن ترجمه بابک کریمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یک فیلم، یک جهان؛ آنها زندگی می کنند اثر دی هارلن ویلسن

کتاب یک فیلم، یک جهان؛ آنها زندگی می کنند

معرفی کتاب یک فیلم، یک جهان؛ آنها زندگی می کنند

کتاب یک فیلم، یک جهان؛ آنها زندگی می کنند نوشتهٔ دی هارلن ویلسن و ترجمهٔ بابک کریمی است. انتشارات خوب این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب یک فیلم، یک جهان؛ آنها زندگی می کنند

مجموعهٔ «یک فیلم، یک جهان» مشتمل بر تک‌نگاری‌هایی است دربارهٔ فیلم‌های نامی و اثرگذار تاریخ سینما. در انتخاب این کتاب‌ها، نه فیلم‌هایی خاص و سلیقه‌ای مشخص بلکه اهمیت فیلم و کتاب مد نظر در اولویت است و از میان چندین و چند مجموعهٔ کتاب انگلیسی و فرانسوی، آثاری برگزیده می‌شوند که تا حد ممکن با تاریخ کتاب‌های سینمایی ایران نسبتی داشته باشند و جای خالی آن‌ها حس شود؛ البته در مواردی نیز که کتاب دلخواه موجود نیست، کتابی مختص این مجموعه تدوین می‌شود. هر کتابی از مجموعهٔ «یک فیلم، یک جهان» درصدد است «فیلم» مورد مطالعه‌اش را به وسعت یک «جهان» ببیند.

کتاب یک فیلم، یک جهان؛ آنها زندگی می کنند، به فیلم آنها زندگی می‌کنند نگاه می‌کند. این فیلم در ژانر ترسناک، علمی‌تخیلی و اکشن به کارگردانی جان کارپنتر است که در سال ۱۹۸۸ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به کیث دیوید، مگ فاستر، ریموند سنت ژاکوس و جورج باک فلاور اشاره‌کرد.

آن‌ها زندگی می‌کنند فیلمی دربارۀ برخوردهاست؛ این فیلم به قرار گرفتن در معرض تقسیم‌بندی‌های طبقاتی، ترومای نژادی و قدرت سران نظام مردسالار می‌پردازد. دی. هارلن ویلسن، آن‌ها زندگی می‌کنند را سیاسی‌ترین فیلم جان کارپنتر می‌داند. از نگاه این نویسنده، این فیلم از ساز و برگ‌های ایدئولوژیک دولت پرده برمی‌دارد که برجسته‌ترین آن‌ها از آنِ رسانه‌های سرمایه‌داری است.

در این فیلم، یک سرگردان بی خانمان به نام «نادا» در جستجوی شغل به لس‌آنجلس می‌آید. او در یک کارگاه ساختمانی استخدام و با «فرانک» دوست می‌شود. فرانک او را دعوت می‌کند تا در یک خانه‌ای زندگی کند. شبی، یک هکر، برنامه‌های تلویزیونی را تصاحب و ادعا می‌کند که دانشمندان سیگنال‌هایی را کشف کرده‌اند که مردم را به بردگی می‌کشد، آنها را در حالتی رؤیامانند نگه می‌دارد و تنها راه برای جلوگیری از آن، قطع سیگنال در منبع آن است. قصهٔ فیلم به ماجرای مواجههٔ نادا و فرانک با این سیگنال‌ها می‌پردازد. سرانجام با نابودی فرستنده، انسان‌ها در سراسر جهان، بیگانگانی را که در میان آنها پنهان شده‌اند، کشف می‌کنند.

خواندن کتاب یک فیلم، یک جهان؛ آنها زندگی می کنند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوست‌داران سینما پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب یک فیلم، یک جهان؛ آنها زندگی می کنند

«تربیت نادا ابعاد بسیاری از شخصیتش را برملا می‌کند و در عین حال، ندرتاً چیزی دربارهٔ تربیتش عیان می‌شود. به‌علاوه، آن‌قدر هم که از نامش برمی‌آید «هیچ‌کس» نیست. او گذشته‌ای دارد که به‌شدت روی جریان امیالش تأثیر گذاشته.

صرفاً یک اشاره به شخصیت مادر وجود دارد که آن هم با کنایه‌ای غیرعادی، حین اولین قتل عام نادا، گفته می‌شود. نادا اسلحه را به طرف بیگانهٔ ثروتمندی می‌گیرد که با استفاده از فرستندهٔ رادیوییِ روی ساعت مچی‌اش گزارش او را می‌دهد و می‌گوید: «مامان بچه‌های خبرچین رو دوست نداره.» شاید این حرف بی‌اهمیت بنماید. مطمئناً بی‌مزه است. و نکته همین است: شخصیت‌هایی که نقش قهرمانان اکشنِ هالیوود را بازی می‌کنند، حتی در فیلم‌های کالت، جز کنایه‌های پیش‌پاافتاده چیزی برای گفتن ندارند. اما چنین می‌نماید که گفتهٔ نادا بیش از کنایه‌ای معمولی است و نشان می‌دهد که مادر او یا به طور کلی مادران از برخی رفتارها بیزارند. در این‌جا تجسمی منفی از چهرهٔ مادر برای‌مان تداعی می‌شود و دوباره تأکید کنم که این تنها تصویر از مادر در کل فیلم است. فقدان مادر مسئلهٔ اصلی مثلث خانوادگی نادا به شمار می‌رود. فقدان قابل درک است. ضروری نیز هست. نادای خشن و بزن‌بهادرْ حاصل تربیت پدری فحاش است. در طیف گسترده‌تر، نادا دردنشانی از پدرسالاری ظالمانه (و سرکوبگر) است.»

نظرات کاربران

sinsad
۱۴۰۲/۰۸/۰۷

فیلم زیبایی هستش، و ایده جالبی داره.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان