دانلود و خرید کتاب مربیگری خانواده ها و رهبری آن ولف‌وکری اسپیرز ترجمه داود سلمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مربیگری خانواده ها و رهبری آن اثر ولف‌وکری اسپیرز

کتاب مربیگری خانواده ها و رهبری آن

معرفی کتاب مربیگری خانواده ها و رهبری آن

کتاب الکترونیکی «مربیگری خانواد‌ه‌ها و رهبری آن» نوشتهٔ ولف‌وکری اسپیرز با ترجمهٔ داود سلمانی و سپهر صفادار در انتشارات چاپ و نشر بازرگانی چاپ شده است. کتاب حاضر کتابی در مورد حداکثر‌سازی منافع سازمان‌ها و بقا در دنیای رقابتی امروز نیست. بلکه با رویکردی انسانی به مقولهٔ خانواده می‌پردازد و مدلی برای ساختن خانواده‌های سالم به‌عنوان نهادهای بنیادین اجتماع ارائه می‌دهد.

درباره کتاب مربیگری خانواده ها و رهبری آن

نویسنده در طی فصول از رهبری فرد آغاز می‌کند و در طی مراحل تکامل زندگی خانوادگی وی، ‌به طرح رهبری یک زوج به‌عنوان زوج رهبر و سپس یک خانواده رهبر می‌پردازد. رویکرد مطرح شده در اثر حاضر رهبری جمعی است. یکی از ویژگی‌های نادر این اثر، رویکرد مذهبی به مقولهٔ رهبری است که از اعتقادات مذهبی نویسنده سرچشمه می‌گیرد. در این راستا نقش رهبری پیامبران الهی به‌ویژه حضرت مسیح (ع) به‌عنوان یک رهبر الهی و سبک رهبران الهی بررسی شده است و برخلاف بسیاری از کتب مدیریت و رهبری که سرشار از مباحث مربوط به منافع مادی سازمان‌ها است، کتاب مربیگری خانواده‌های رهبر بر رستگاری افراد، خانواده‌ها و جامعه تأکید دارد.

عبارت «مربیگری» واژهٔ نسبتاً جدیدی است که کاربردی روزافزون دارد و گرچه با دو واژهٔ مدیریت و رهبری قرابت معنایی دارد، ناظر به سبک خاصی از هدایت دیگران در مسیر رشد و تعالی است. مربی نه‌تنها بر آنچه دیگران می‌توانند به انجام برسانند، ‌ بلکه بر آنچه می‌توانند بشوند تمرکز دارد. بدین معنی که در مربیگری رشد، پرورش و توسعه افراد، خود هدف است.

کتاب مربیگری خانواده ها و رهبری آن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مباحث مدیریت خانواده پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب مربیگری خانواده ها و رهبری آن

رهبران روحیه فقیرانه دارند

رهبران روحیه فقیرانه دارند که به بینش و درک فرد نسبت به خدا بودن اشاره دارد. بنابراین افرادی که روحیه فقیرانه دارند یعنی افرادی که از روی نیاز نزد خدا می‌آیند تا آنچه که نیاز دارند به آن‌ها عطا فرماید. رهبران باید از نظر معنوی فقیر باشند و بخواهند تا اهداف، خط مشی‌ها و اولویت‌های خدا که در کتاب مقدس ذکر شده را ارتقا دهند. ترجمه متیو چنین می‌گوید: «خداوند به افرادی لطف و عنایت دارد که نیاز به خداوند را درک می‌کنند»، ترجمه پیام میتو چنین است «وقتی به آخر خط رسیدید خداوند به شما لطف می‌کند و هر چه حضور شما کمرنگ‌تر باشد، حضور خداوند و فرمانروایی او بیشتر خواهد بود». در حالت اول رهبران نیازمند وابستگی به خداوند برای موفقیت روزمره در زندگی شان هستند. در رابطه رهبر- پیرو، رهبران خود را یک فنجان خالی می‌بینند چون فنجان خالی می‌تواند بیش از یک فنجان پر را نگهدارد (وینستون ، ۲۰۰۲، ۲۲). نسخه دوم (آیه دوم) حاکی از آنست که رهبران از نظر معنوی هنگامی فقیر هستند که در پایان خط باشند و هیچ انتخاب انسانی نداشته باشند. رهبر موقعیت خود را در جایگاه مثبتی نمی‌بیند اما خداوند می‌تواند در زمان توکل بنده به او همه کاری انجام دهد. علاوه بر آن، ترجمه دوم حاکی از آن است که رهبران باید کمتر خود و بیشتر خدا را در نظر بگیرند. رهبران باید زندگی خود را تحت سیطره و اراده خدا بدانند و وجود خود را از امیال شخصی خالی کنند و تماماً برای موفقیت در کار و زندگی شخصی خود را به خالق خود متکی بدانند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۲۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

حجم

۸۲۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

قیمت:
۵۳,۳۰۰
تومان