دانلود و خرید کتاب کارکردهای هوش مصنوعی در سیاست خارجی سیدعبدالمجید زواری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کارکردهای هوش مصنوعی در سیاست خارجی اثر سیدعبدالمجید زواری

کتاب کارکردهای هوش مصنوعی در سیاست خارجی

معرفی کتاب کارکردهای هوش مصنوعی در سیاست خارجی

کتاب الکترونیکی «کارکردهای هوش مصنوعی در سیاست خارجی» نوشتهٔ سیدعبدالمجید زواری و ابوالفضل طیبی در انتشارات اندیشکدهٔ روابط بین‌الملل چاپ شده است.

درباره کتاب کارکردهای هوش مصنوعی در سیاست خارجی

به گفتۀ کارشناسان، هوش مصنوعی به‌زودی تمامی ارکان زندگی بشر را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد. بااین‌حال کاربرد هوش مصنوعی در حوزۀ سیاست و روابط بین‌الملل و پیامدهای آن بلر معادلات قدرت، امنیت، ثبات، حاکمیت، تروریسم و... ازجمله حوزه‌هایی است که کمتر بدان پرداخته شده است

در فصل اول کتاب کارکردهای هوش مصنوعی در سیاست خارجی با عنوان هوش مصنوعی و سیاست خارجی، پیامدها و کارکردهای هوش مصنوعی در سیاست خارجی، ازجمله در سیاست‌گذاری، دیپلماسی عمومی، تحلیل اطلاعات، مشارکت‌های دو و چندجانبه، مسائل اقتصادی، تسلیحات و مسائل نظامی، دموکراسی، حقوق بشر و آزادی‌های فردی و اجتماعی بررسی می‌شود.

 فصل دوم با عنوان هوش مصنوعی و روابط بین‌الملل با بررسی مسائلی همچون پیامدهای عینی هوش مصنوعی بر نیروی کار، اشتغال، تجارت و جنگ، تصویری عینی از اختلالات و چالش‌های پیش‌بینی‌شده از تأثیر هوش مصنوعی در آینده ارائه می‌کند و نهایتاً تلاش می‌کند کاربستی تحلیلی و عملیاتی برای مهار و صیانت و توانمندسازی جامعۀ انسانی در مواجهه با موانع جدید تغییرات ارائه کند.

 فصل سوم می‌گوید هوش مصنوعی چگونه باعث ایجاد نظمی نوین در دنیا خواهد شد؟ رقابت میان اقتدارگرایی دیجیتال و نظام لیبرال دموکراسی در راه است. این فصل دسترسی دولت به حجم انبوه اطلاعات شهروندان و تأثیر آن بر دموکراسی، آزادی‌های فردی و اقتدارگرایی را بررسی می‌کند و این احتمال را مطرح می‌کند که دسترسی بی‌حدومرز دولت‌ها به اطلاعات شهروندان می‌تواند شکل‌گیری نظم جدیدی بر پایۀ اقتدارگرایی دیجیتال در جهان را در پی داشته باشد.

 نهایتاً در فصل چهارم کتاب کارکردهای هوش مصنوعی در سیاست خارجی با عنوان بررسی سیاست محاسباتی، پژوهش‌ها و پروژه‌های مختلف انجام‌شده در سطح جهان برای مدل‌سازی و کارکردهای هوش مصنوعی در پیش‌بینی و تحلیل نتایج انتخابات، تحلیل داده‌های شبکه‌های اجتماعی، استخراج ترندهای جامعه و مواردی ازاین‌دست بررسی و میزان صحت آن‌ها از ابعاد مختلف ارزیابی می‌شوند. 

کتاب کارکردهای هوش مصنوعی در سیاست خارجی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به علوم سیاسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب کارکردهای هوش مصنوعی در سیاست خارجی

«هوش مصنوعی، علمی بین‌رشته‌ای است و ریشه‌های آن در علومی مانند ریاضیات، عصب‌شناسی، روان‌شناسی، فیزیولوژی، احتمالات، بهینه‌سازی و... وجود دارد. در عرصۀ کاربرد هوش مصنوعی می‌توان گفت هوش مصنوعی نیز همانند انسان می‌تواند در زمینه‌های مختلف وارد شود و امروزه هوش مصنوعی در علوم رایانه، علوم مهندسی، علوم زیست‌شناسی و پزشکی و علوم اجتماعی و علوم سیاسی کاربرد دارد. کاربرد هوش مصنوعی در علوم سیاسی ازجمله مواردی است کله بله آن توجه شده است. بر اساس اعلام محققان دانشگاه ماساچوست آمریکا، یکی از مواردی که مصداقی از کاربرد هوش مصنوعی در سیاست است، تولید ربات نویسنده‌ای است که می‌تواند متن سخنرانی سیاسی قابل‌قبول بنویسد. این گروه با استفاده از فناوری گوگالن گرم (gram-n google (برای سلاخت هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند. برای آموزش هوش مصنوعی از چهارهزار سخنرانی اجرا شده در کنگرۀ آمریکا استفاده شده است

. بر همین اساس به نظر می‌رسد همان گونه که در شرایط فعلی مسائل مختلفی همچون اقتصاد، فرهنگ، محیط‌زیست و مسائل امنیتی بر سیاست تأثیر می‌گذارند، در آینده نیز هوش مصنوعی تمامی این حوزه‌ها را متأثر خواهد کرد؛ بنابراین تحت‌تأثیر این تغییرها، ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، ارزشی، فرهنگی، نظامی، امنیتی و حتی حقوقی زندگی ما هم تغییر خواهد کرد. علم سیاست با مطالعۀ دولت، حکومت و سیاست در ارتباط بوده و بخشی از علوم اجتماعی است و شامل حوزه‌ای گسترده و وسیع است. انجمن علوم سیاسی آمریکا، چهل و دو رشتهٔ نظام‌یافته را با عناوین و روش‌های متفاوت برای علم سیاست معرفی کرده است. با توجه بله اهمیت علم سیاست از یک سو و اهمیت تأثیرگذاری هوش مصنوعی در عرصۀ سیاست از سوی دیگر، می‌بایست در ابعاد مختلف، تأثیر هوش مصنوعی بر سیاست ارزیابی شود. این بررسی در بعضی از ابعاد حائز اهمیت بیشتری است. عرصه سیاست تطبیقی مطالعه تطبیقی فعالیت کشورهای دیگر در حوزۀ امنیتی هوش مصنوعی (روابط بین‌الملل) تأثیر هوش مصنوعی بر آیندۀ روابط بین‌الملل (رفتار سیاسی) استفاده از هوش مصنوعی در پیش‌بینی اعتراض‌ها و یا اقدامات مجرمانه (نهادهای سیاسی) هوش مصنوعی و آیندۀ حکمرانی (امنیت و دفاع) کارکردهای نظامی و امنیتی هوش مصنوعی و تأثیر هوش مصنوعی بر تسلیحات آینده و... ازجمله مواردی که می‌بایست بررسی شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان