دانلود و خرید کتاب خودیاری در بیماری های عصبی کلر ویکس ترجمه حسن افشار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خودیاری در بیماری های عصبی اثر کلر ویکس

کتاب خودیاری در بیماری های عصبی

نویسنده:کلر ویکس
انتشارات:نشر مرکز
امتیاز:
۲.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خودیاری در بیماری های عصبی

کتاب خودیاری در بیماری های عصبی نوشتهٔ کلر ویکس و ترجمهٔ حسن افشار است و نشر مرکز آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب خودیاری در بیماری های عصبی

کتاب خودیاری در بیماری های عصبی نخستین بار در سال ۱۳۷۳ تحت عنوان «خوددرمانی بیماری‌های عصبی» منتشر شد. بدیهی است که از آن زمان تا امروز در زمینهٔ بیماری‌های عصبی آثار دیگری هم منتشر شده است. با این حال، اثر حاضر بدین سبب که آسان‌خوان و عامه‌فهم است همچنان ارزش خود را حفظ کرده. هرچند، ناگفته نماند که کتاب هرگز جای پزشک را نمی‌گیرد. پس خواننده باید بداند که در این اثر فقط راهنمایی‌ها و رهنمودهایی تسکین‌بخش خواهد یافت.

اما سخنی هم دربارهٔ نویسندهٔ کتاب. کلر ویکس (۱۹۰۳-۱۹۹۰) پزشکی استرالیایی بود که پژوهش‌های بسیاری دربارهٔ اضطراب و اختلالات اضطرابی انجام داد. این کتاب او، که نخستین کتاب اوست، بیش از سیصد هزار نسخه به فروش رفته و به چهارده زبان ترجمه شده است. او در این زمینه پنج کتاب نوشت که آخرین آنها یک سال پیش از مرگش منتشر شد.

روی سخن در این کتاب با همه‌ٔ کسانی است که به نوعی از ناراحتی‌های عصبی و عوارض جسمی و روحی گوناگون آن دچارند، از کسانی که به اصطلاح اعصابشان خراب است گرفته تا کسانی که به‌واقع دچار فروپاشی روانی شده‌اند. نویسنده به نیرویی که در خود بیمار هست تکیه می‌کند و با زبانی روشن و صمیمانه، گویی که هم‌اکنون پهلوی بیمار نشسته است، راه و روش‌هایی عملی و مؤثر برای روبه‌روشدن با عوامل و عوارض‌ ناآرامی‌ها و نگرانی‌های عصبی پیش پای او می‌گذارد. همین راهنمایی‌ها هستند که کتاب را به یکی از موفق‌ترین کتاب‌ها در نوع خود در سراسر جهان تبدیل کرده‌اند.

خواندن کتاب خودیاری در بیماری های عصبی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که فکر می‌کنند به آخر خط رسیده‌اند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خودیاری در بیماری های عصبی

«اگر شما به علت اینکه دچار فروپاشی روانی شده‌اید یا به اصطلاح اعصابتان خرد است به خواندن این کتاب روی آورده‌اید، دقیقاً همان کسی هستید که کتاب برایش نوشته شده. بنابراین من مستقیماً با خود شما صحبت می‌کنم، طوری که انگار پهلویتان نشسته‌ام.

با زبانی ساده و روشن، ولی با همهٔ جزئیات لازم، شرح می‌دهم که فروپاشی روانی چگونه آغاز می‌شود و پیش می‌رود و چگونه می‌توان آن را درمان کرد. توصیه‌هایی که می‌کنم قطعاً شما را درمان خواهد کرد، به شرطی که به آنها عمل کنید. البته پشتکار و کمی شهامت می‌خواهد. لابد تعجب می‌کنید که چرا نمی‌گویم بردباری می‌خواهد. برای اینکه بیمار عصبی به‌ندرت بردبار است و اعصاب بیمار معمولاً بی‌تابی می‌کند. به همین علت است که انسان را کلافه می‌کند. مثلاً صبورانه ایستادن در صف برای چنین شخصی مصیبت غیرقابل تحملی است. اما یک چیز دیگر را می‌توان جانشین بردباری کرد که من بعداً از آن سخن خواهم گفت.

خواندن این کتاب برایتان دشوار نیست، زیرا دربارهٔ شما و اعصابتان است. برای همین آن را با علاقه خواهید خواند. درحالی‌که خواندن یک کتاب معمولی یا روزنامه را ممکن است غیرممکن گمان کنید؛ یا اگر موفق به خواندنش شدید، ممکن است بیشتر از قبل احساس پریشانی کنید.

شاید تعجب کنید که چرا صحبت از درمان کرده‌ام، چون معمولاً شخص بیمار را درمان می‌کنند و شما خود را بیشتر کلافه می‌دانید تا بیمار. در راه پرپیچ و خمی گم شده‌اید و می‌کوشید راه بازگشت به خویشتن را پیدا کنید.

از سوی دیگر ممکن است آنقدر افسرده و فرسوده باشید که راحت قبول کنید بیمارید. به هر حال، خود را بیمار بدانید یا ندانید، بیشتر از هرچیز می‌خواهید دوباره خودتان باشید. احتمالاً در خیابان به دیگران نگاه می‌کنید و از خود می‌پرسید چرا نمی‌توانید مثل آنها باشید. چه «بلا»یی به سرتان آمده است؟ معنی این احساس‌های وحشتناک چیست؟

این احساس‌ها ممکن است مدت‌های زیادی، چه بسا سال‌ها، شما را در چنگ خود داشته‌اند. حتی ممکن است چنان احساس درماندگی کرده‌اید که به فکر خودکشی افتاده‌اید؛ چه بسا دست به خودکشی هم زده باشید. ولی فروپاشی روانی شما هر چقدر شدید باشد، باز این امکان را دارید که بهبود پیدا کنید و دوباره از زندگی لذت ببرید. تأکید می‌کنم، هر چقدر شدید باشد.

راهنمای مورد نیاز شما همین کتاب کوچک است. پشتکار و شهامت را هم، با کمک من، می‌توانید در خود پیدا کنید. نیروی بهبودی در درون شما هست؛ کافی است بدان دست پیدا کنید. راهش را من به شما نشان خواهم داد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۵۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان