دانلود و خرید کتاب کتاب دیوها آلن گارنر ترجمه شاهده سعیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتاب دیوها اثر آلن گارنر

کتاب کتاب دیوها

نویسنده:آلن گارنر
انتشارات:نشر مرکز
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کتاب دیوها

کتاب دیوها نوشتهٔ آلن گارنر و ترجمهٔ شاهده سعیدی است و نشر مرکز آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب دیوها

این مجموعه شامل چهار کتاب مستقل از هم است. این کتاب‌ها به افسانه‌های گوناگونی در ادبیات ملل جهان می‌پردازند: برخی به اسطوره‌ها، قهرمانان و پهلوانان و برخی به انواع داستان‌های جن و پری و برخی نیز به موجودات افسانه‌ای مانند اژدهایان، دیوها و غول‌ها و... .

دیوها اصولا خبیث، دمد‌‌می‌ و وصف ناپذیرند. بیشترشان همراهان بدی هستند که وقتی در مسائل انسان‌ها دخالت ‌‌می‌کنند، اغلب برایشان مصیبت به‌بار ‌‌می‌آورند، ترسی غریب بر‌‌می‌انگیزند که مو بر تن خواننده راست ‌‌می‌کند. آلن گارنر درتمام عمر به اسطوره‌ها و افسانه‌ها علاقه‌مند بوده است و این مجموعه داستان، هم وسعت مطالعات او و هم سلیقه‌ٔ بسیار شخصی‌اش را نشان ‌‌می‌دهد. 

کتاب دیوها ترجمهٔ کتاب A Book of Goblins، مجموعه داستانی دربارهٔ موجودات افسانه‌ای خبیث چون دیوها و موجوداتی مرموز و حیله‌گر چون پریان است. گابلین موجودی افسانه‌ای است که در قرون وسطا در فرهنگ اروپایی ظاهر شده است. این موجود در کشورها و فرهنگ‌های مختلف خصوصیات ظاهری و خلق و خوی متفاوتی دارد، ولی خصوصیات مشترک در تمام این تعاریف زشتی، جثهٔ کوچک، فریبکاری، جادوگری و حرص و طمع او برای طلا و جواهرات است. گابلین با این خصوصیات به اسمی عام در فرهنگ افسانه‌های اروپایی بدل شده که به انواع موجودات خیالی خبیث با نام‌های مختلف، در فرهنگ‌های بومی متفاوت، چون هاب گابلین و براونی، اطلاق می‌شود.

داستان‌های این مجموعه از متونی گرفته شده که در زمان‌ها و مکان‌های مختلف نوشته شده‌اند.

خواندن کتاب دیوها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای هرکسی که می‌خواهد کمی ‌از واقعیت‌ها دور شود و از ترس و لرز لذت ببرد، عالی است.

درباره آلن گارنر

آلن گارنر (-۱۹۳۴)، گردآورنده، بازنویس و ویراستار کتاب دیوها، نویسنده‌ای انگلیسی است که آثار او در حیطهٔ بازنویسی قصه‌های عامیانه و ادبیات تخیلی کودکان است. این آثار ریشه در فرهنگ زادگاه او، چشایر در شمال غربی انگلستان، دارد و در آن‌ها از گویش این منطقه استفاده شده است. از معروف‌ترین آثار او در گردآوری و بازنویسی قصه‌های عامیانه می‌توان از Stone Book Quartet، A Bag of Moonshine و Alan Garner’s Book of British Fairy Tales نام برد. جدیدترین کتاب‌های او که به صورت مجموعه‌ای دنباله‌دار از داستان‌های خیالی نوجوانان منتشر شده‌اند، عبارت‌اند از: Elidor, The Owl Service و Red Shift.

بخشی از کتاب دیوها

«وان ـ آپو و شیبالانکِی، برادران دوقلو، جادوگران قهرمان، جنگجو و نیرنگ باز هم مایهٔ افتخار گواتمالا و هم مایهٔ عذاب آن بودند.

ووکوب ـ کاکویش، مکائوی کبیر، جز دردسر چیزی نبود. سراپای او از برق زر و سیم می‌درخشید و دندان‌هایش از زمرد بودند و صاحب درخت نانز بود که میوه‌های آبدار داشت. او خیلی لاف می‌زد و پسرانش هم بهتر از او نبودند. نام آن‌ها سیپاکنای زمین ساز و کابراکان زمین لرزان بود. این پسرها ابتدا کوه می‌ساختند و بعد آن‌ها را سرنگون می‌کردند و پدرشان محصول مزارع را می‌بلعید و به این ترتیب، با هم، بلای گواتمالا بودند.

روزی ووکوب ـ کاکویش از درخت نانز بالا رفت تا میوه بخورد، ولی دید پیش از او کسی میوه‌هایش را خورده است. او در حالی که از خشم فریاد می‌زد، از درخت بالا رفت، ولی وقتی نِیچِه به چانه‌اش خورد، خشمش تبدیل به درد شد و از درخت پایین افتاد. همان‌طور که درمانده روی زمین افتاده بود،‌ وان ـ آپو از میان بوته‌ای رویش پرید و دست‌هایش را دور گردن او گذاشت تا خفه‌اش کند. ووکوب ـ کاکویش اگر لکه‌های میوهٔ نانز را دور لب‌های وان ـ آپو ندیده بود، می‌مرد. این او را بیشتر خشمگین کرد تا فشرده شدن گلویش، و به‌اندازهٔ هیولایی باد کرد و بازوی وان ـ آپو را از جا کند.

ووکوب ـ کاکویش درحالی که هنوز زیر لب ورد انتقام می‌خواند، بازو را به خانه برد و آتشی ساخت و بازو را به سیخ کشید تا کباب کند. بعد با اخم در بستر افتاد و شروع به مالیدن چانه‌اش کرد.

وان ـ آپو برادرش شیبالانکِی را پیدا کرد و گفت: «باید برویم بازویم را پیش از آن که بپزد، پس بگیریم، وگرنه سفت می‌شود و دیگر به درد نمی‌خورد.» بنابراین خود را به شکل پزشک درآوردند و به خانهٔ ووکوب ـ کاکویش رفتند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان