دانلود و خرید کتاب عیله رژیم غذایی اران سگال ترجمه کمیل سوهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عیله رژیم غذایی اثر اران سگال

کتاب عیله رژیم غذایی

معرفی کتاب عیله رژیم غذایی

کتاب عیله رژیم غذایی نوشتۀ اران سگال و اران الیناف با ترجمۀ کمیل سوهانی در انتشارات سروش به چاپ رسیده است. این کتاب نارسایی‌های رژیم‌های جدید غذایی را بررسی می‌کند و ناکارآمدی الگوسازی‌های تجاری در زمینۀ تغذیه‌ را نشان می‌دهد.

درباره کتاب عیله رژیم غذایی

شیوۀ نوین نظام تغذیۀ جهانی مشکلات عدیده در سلامتی انسان به وجود آورده که یکی از مظاهرش آمار بالای چاقی یا لاغری غیرمعمولی است. این وضعیت غیرمعمول بازار جدیدی برای سود انبوه به وجود می‌آورد؛ بازار داغ انواع مکمل‌ها و رژیم‌های چاقی و لاغری و عمل‌های زیبایی. پشتیبانی این بازار بر عهدۀ شبکۀ رسانه‌ای فراگیری است که با الگوسازی‌های خاص، نارضایتی از بدن را در ذهن تثبیت می‌کند تا افراد برای اصلاح بدنی که از آن راضی نیستند پول خرج کنند. در چنین وضعیت فرهنگی، مشکلات روحی و روانی ناشی از پاسخ نگرفتن از رژیم‌های چاقی و لاغری یا عمل‌های زیبایی افزایش روزافزون می‌یابد.

غذا مسئله‌ای فرهنگی است؛ به این معنا که تمامی ابعاد زندگی انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. درواقع، انسان آن‌گونه زیست می‌کند و آن‌گونه می‌اندیشد که غذا می‌خورد و یکی از راه‌های اصلی تسلط بر فکر او و جهت دادن به سبک زندگی او دست بردن در الگوی تغدیه اوست. کتاب علیه رژیم غذایی قدمی است برای آگاهی انسان از وضعیت نادرستی که نظام تغذیۀ جهانی در آن گرفتار شده است. چرخۀ ناگواری از سود و سرمایه که نتیجۀ آن کشته شدن انبوه حیوانات در کشتارگاه‌های صنعتی، از بین رفتن خاک و آب و منابع زیستی برای تولید انبوه مواد غذایی و در نهایت تنها ماندن انسان گرسنه با بدنی که از آن ناراضی است.

این کتاب به‌روشنی توضیح می‌دهد که چرا رژیم‌های غذایی جدید کارآمد نیستند و به خوانندگان کمک می‌کند تا درک عمیق‌تری از پیچیدگی‌های تغذیه به دست آوردند و از فرمول‌های ساده‌لوحانۀ حاکم بر فضای تجاری تغذیه رهایی یابند.

خواندن کتاب عیله رژیم غذایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران کتاب‌های تغذیه و سلامت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب عیله رژیم غذایی

«تصور کنید هیچ غذایی نبود که برای همه بد یا برای همه خوب باشد؛ نه شکلات، نه کلم‌برگ، نه یک سالاد بزرگ، نه موز و نه قهوه. تصور کنید چیزی که خیلی دوست دارید بخورید، چیزی که فکر می‌کنید یک انتخاب غذایی بسیار بد برای شما است (اما شما را دائماً وسوسه می‌کند، مثل استیک آبدار و چرب، یا یک کاسه بستنی نعنایی) از این به بعد، برای شما مضر نباشد و تأثیر بدی بر سلامتی شما نگذارد. چه می‌شود اگر غذایی که از آن متنفرید، چیزی که به زور آن را قورت می‌دهید، زیرا باور دارید که برای شما خوب است یا وزن شما را کم می‌کند یا سلامتی شما را تهدید نمی‌کند- مثل رایس کیک یا ماهی بخارپز- دقیقاً همان چیزی باشد که نباید بخورید؟ چه می‌شود اگر به شما بگوییم بارگیری کربوهیدرات با پاستا قبل از ورزش‌های استقامتی ممکن است برای شما بد باشد یا سرعت شما را کند سازد...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۱۰ صفحه

حجم

۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۱۰ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان