دانلود و خرید کتاب ان ال پی روان شناسی تاریک جی. آر. اسمیت ترجمه آزاده اعرابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ان ال پی روان شناسی تاریک اثر جی. آر. اسمیت

کتاب ان ال پی روان شناسی تاریک

معرفی کتاب ان ال پی روان شناسی تاریک

کتاب ان ال پی روان شناسی تاریک نوشتهٔ جی. آر. اسمیت و ترجمهٔ آزاده اعرابی است. انتشارات نسل نواندیش این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی تکنیک‌های برنامه‌ریزی عصبی - کلامی.

درباره کتاب ان ال پی روان شناسی تاریک

کتاب ان ال پی روان شناسی تاریک (NLP Dark Psychology) حاوی راهنمایی ضروری در قانع‌سازی و تأثیرگذاری بر دیگران، کشف رفتارهای فریبکارانه، دستکاری‌های روان‌شناختی پنهان و شست‌وشوی مغزی است. این کتاب که تکنیک‌های برنامه‌ریزی عصبی - کلامی را در بر گرفته، هشت فصل دارد. جی. آر. اسمیت در مقدمه درمورد چیستی اِن‌اِل‌پی (NLP) توضیح داده و سپس از چگونگی دریافت اطلاعات، مشخصات شخصیتیتان و ماهیت حیوانی مغز سخن گفته است. این اثر را یک منبع جامع و عمیق درمورد کاربرد تکنیک‌های برنامه‌ریزی عصبی - کلامی (NLP) در روان‌شناسی تاریک دانسته‌اند. این کتاب به خوانندگان آموزش می‌دهد چگونه از تکنیک‌های برنامه‌ریزی عصبی - کلامی برای تأثیرگذاری، اقناع و کنترل دیگران استفاده کنند.

خواندن کتاب ان ال پی روان شناسی تاریک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ان ال پی روان شناسی تاریک

«"ضمیر ناخودآگاه چگونه عمل می‌کند؟"

مغز انسان به دو نیمه تقسیم می‌شود، ذهن آگاه و ذهن ناخودآگاه (ضمیر ناخودآگاه). ضمیر ناخودآگاه کارش سخت‌تر است. این قسمت از ذهن هیچ‌گاه تعطیلی ندارد، حتی زمانی که ما خواب هستیم. این بخش همیشه در پی تصمیماتی است که ما باید بگیریم. بسته به شرایط موجود، این تصمیمات را حتی قبل از اینکه خودمان بدانیم، می‌گیرد. حتی زمانی که در حال استراحت هستیم و به ذهن خودآگاهمان هم اجازهٔ استراحت می‌دهیم، ذهن ناخودآگاه فیلم‌های مختلفی را برای ما به نمایش می‌گذارد تا به شکل رؤیاها به آن‌ها نگاه کنیم. این قسمت از ذهن به قدری اطلاعات در اختیار داد که می‌تواند چیزهایی مانند رؤیاها، خیال‌پردازی‌ها و وَهم‌ها را تفکیک کرده و طبق اطلاعاتی که دارد آن‌ها را پردازش کند.

مغز نامحدود و بی‌حدوحصر ما تحسین‌برانگیز است. ممکن است شگفتی‌های متعددی درمورد ذهن وجود داشته باشد که ما هنوز به آن‌ها دسترسی پیدا نکرده‌ایم. محققان تاکنون فقط توانسته‌اند فرضیاتی را مبنی بر چگونگی عملکرد ذهن داشته باشند. با اینکه هر روز اطلاعات زیادی را به ذهنمان می‌سپاریم، هرگز حس نمی‌کنیم که دانسته‌هایمان زیاد و کافی هستند، بسیاری از ما از اطلاعات و دانش کنونی خود خوشحالیم و آن‌ها را به کار می‌بریم.

باور نکردنی است که ضمیر ناخودآگاهمان تا چه حد قدرتمند است. طبق تخمین نودوپنج درصد مغزمان را ذهن ناخودآگاه تشکیل می‌دهد، اما لزوماً به کنترل آن نیازی نداریم. تصور بر این است که دلیل ترس‌ها و اعتیادهای خاص، همین ذهن ناخودآگاه است. اگر احساس یا افکاری را تجربه کرده‌اید که دلیلش را نمی‌دانید، احتمالاً ضمیر ناخودآگاه‌تان بنابه‌دلایلی آن را برای شما فرستاده است. ذهن ناخودآگاه شما همیشه در حال کار کردن است، و مهم نیست که قبلاً چقدر سست عمل کرده‌اید. به یاد دارید که یک بار تصمیم گرفتید تمام شب را بیدار باشید تا امتحان یا پروژه‌ای را به پایان برسانید؟ شاید به‌طور خاص نتوانید آن شب را به خاطر بیاورید، اما ناخودآگاه شما مطمئناً می‌تواند. این همان چیزی است که به شما یادآوری می‌کند کارتان را به موقع انجام دهید و آن را به تعویق نیندازید تا مجبور نباشید یک بار دیگر با درون‌گرایی و شب بیداری دست‌وپنجه نرم کنید.

با کاوشی عمیق متوجه می‌شوید که کلید بسیاری از مسائل شناخته‌شده در ضمیر ناخودآگاه‌مان نهفته است. به چه دلیل کسی فکر می‌کند که سگ‌ها ترسناک هستند؟ اگر آنان به ضمیرناخودآگاه خودشان نگاهی بیندازند، به احتمال زیاد در می‌یابند که تجربهٔ تاریکی پشت این قضیه است که باعث ترس بیشتر آن‌ها از سگ‌ها می‌شود.

با وجود اینکه هر روز بیشتر و بیشتر درمورد ضمیر ناخودآگاه خود می‌آموزیم، اما هنوز چیزهای زیادی را نمی‌دانیم. این احتمال وجود دارد که هرگز نتوانیم درک کاملی از ضمیر ناخودآگاه و عملکرد آن داشته باشید. اما مطمئناً این بدان معنی نیست که ما نباید برای دانستن آن تلاش کنیم. هرچه بیشتر به عملکرد ذهن در سطوح‌های مختلف اشراف پیدا کنیم، می‌توانیم به بهبودی او در زمان مناسبش بهتر عمل کنیم.

ضمیرناخودآگاه نقش مهمی در رفتار، شکل‌گیری شخصیت و بسیاری از جنبه‌های دیگر زندگی شما ایفا می‌کند. بسیاری از مردم نمی‌دانند که ضمیر ناخودآگاه چگونه کار می‌کند، یا چه نوع مکانیزم‌هایی برای کنترل عملکرد آن لازم است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

حجم

۸۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

قیمت:
۴۹,۹۰۰
۲۴,۹۵۰
۵۰%
تومان