دانلود و خرید کتاب درآمدی بر پولبانی اسلامی یا پولبانی مردمی سیدمحسن علوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درآمدی بر پولبانی اسلامی یا پولبانی مردمی اثر سیدمحسن علوی

کتاب درآمدی بر پولبانی اسلامی یا پولبانی مردمی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب درآمدی بر پولبانی اسلامی یا پولبانی مردمی

کتاب درآمدی بر پولبانی اسلامی یا پولبانی مردمی نوشتۀ سیدمحسن علوی است و انتشارات فکر بکر آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب درآمدی بر پولبانی اسلامی یا پولبانی مردمی

این کتاب تلاشی است برای روشن‌سازی راهی برای بازسازی و نوسازی ساختارهای پولی با رویکرد اسلامی. در این کتاب تلاش شده با ساده‌ترین زبان و با کمترین پیچیدگی راهکاری برای این بازسازی تبیین شود. ساختار پولی در ایران و در بسیاری از کشورهای جهانی دچار آشفتگی و ناآرامی است. در رابطه با ایران در سال‌های اخیر اندازه پول‌وارگی(نقدینگی) به طور افسارگسیخته ای رو به افزایش بوده است و بسیاری از کنشگران اقتصادی چشم به راه تنش‌های پولی در آینده هستند. اما ریشه پیدایش این سختی و تنش چیست و برای از بین بردن آن چه باید کرد؟

هدف در این کتاب بازسازی ساختار نهادهای پولی تجاری است و به بازسازی ساختار پولبانی مرکزی پرداخته نمی‌شود. نام این کتاب از دو واژۀ پولبانی و اسلامی تشکیل شده که لازم است در مورد هر کدام روشنگری اندکی انجام گردد. اینکه چرا از واژۀ پولبانی به جای واژۀ بانکداری بهره برده شده ریشه در این نکته دارد که واژه بانک واژه‌ای بیگانه در زبان پارسی است و جای دارد که برای پویایی بیشتر زبان، در پی یافتن واژه‌ای مناسب بود.

این کتاب شامل هفت فصل می‌شود: دلایل و اهداف بازسازی ساختارهای پولی، چالشی به نام پول امضایی و مشکل نقدینگی، چالشی به نام بازار پول و مسئله قرض، چالشی به نام ساختار با پیمان راهبردی، پنج فراموشی در تاسیس پولبانی امانی – اسلامی، اصول اساسی پولبانی امانی – اسلامی، اوراق بهادار جبران و سه انقلاب بزرگ.

خواندن کتاب درآمدی بر پولبانی اسلامی یا پولبانی مردمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای حقوق دانان اسلامی مناسب است.

بخشی از کتاب درآمدی بر پولبانی اسلامی یا پولبانی مردمی

«رویدادهای جاری نشان‌دهنده آن است که ما در دنیای بسیار دگرگون شونده و در حال پیشرفت زندگی می‌کنیم. فرآیند پیشرفت در سال‌های اخیر به ویژه پس از گسترش شبکه‌ها ارتباطی، شتابی روزافزون یافته و بشر بیش از پیش در فرآیند جهانی شدن افتاده است. امروزه با ابزارهای الکترونیکی، هر کسی از هر کجا می‌تواند از کشوری دیگر درخواست خرید کالا نماید و در اندک زمانی آن را در خانه خود دریافت کند. بسیاری از کسب و کارها دچار دگرگونی خوشایند و یا ناخوشایند شده‌اند و با گسترش هوش الکترونیک دگرگونی وسیع‌تر نیز خواهند شد. سال‌های سال انواع اندیشمندان توسعه درباره چرایی و چگونگی پیشرفت و الگوهای آن نوشتند اما به یکباره پیشرفت در کشور‌هایی که نتوانند در جریان گسترش توانمندی‌های خود باشند نخواهند توانست در هماوردی جهانی از پایداری و آرامش و آسایش افراد خود پاسداری نمایند و دنبال رو کشورهای توانمندتر و پیشرفته‌تر خواهند شد.‌»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۰۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۵۰۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان