دانلود و خرید کتاب قاتلین ماه گل دیوید گرن ترجمه سیدمحمد علوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قاتلین ماه گل اثر دیوید گرن

کتاب قاتلین ماه گل

نویسنده:دیوید گرن
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب قاتلین ماه گل

کتاب قاتلین ماه گل نوشتهٔ دیوید گرن و ترجمهٔ سیدمحمد علوی است. انتشارات كتاب تداعی این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی داستانی واقعی دربارهٔ قتل‌عام سرخ‌پوستان در آمریکا و تأسیس «اف‌بی‌آی» (FBI).

درباره کتاب قاتلین ماه گل

دیوید گرن در کتاب قاتلین ماه گل از داستان قتل دو سرخ‌پوست اسیجی، «آنا براون» و «چارلز وایتهورن» در سال ۱۹۲۴ گفته است، اما این دو قتل آغاز ماجرا هستند و با گذشت زمان اندکی مشخص می‌شود که صدها قتل به شیوه‌های مختلف (تزریق سم، بمب‌گذاری، گلوله و...) علیه زنان، مردان و کودکان قبیله‌ٔ اسیج انجام شده است. این قتل‌ها به‌دلیل ثروت حاصل از زمین‌های سرخ‌پوستان صورت می‌گرفت و سفیدپوستان آمریکایی آن‌ها را لایق زنده‌بودن نمی‌دانستند. این کتاب به ریشه‌های شکل‌گیری نهاد حرفه‌ای پلیس فدرال (اف‌بی‌آی) اشاره می‌کند و این واقعیت را هم گوشزد می‌کند که شکل‌گیری چنین نهادی منجر به افشا و پیگیری ۲۴ قتل از صدها قتل انجام‌شده در آن دوران شد. «مارتین اسکورسیزی»، کارگردان آمریکایی در سال ۲۰۲۳ فیلمی با اقتباس از این اثر را کارگردانی کرد. اسکورسیزی فیلم‌نامهٔ  فیلم «قاتلان ماه گل» (Killers of the Flower Moon) را به‌همراه «اریک راث» نگاشت. «لئوناردو دی‌کاپریو»، «رابرت دنیرو» و «لیلی گلداستون» گروه اصلی بازیگران این فیلم را تشکیل داده‌اند.

خواندن کتاب قاتلین ماه گل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران تاریخ جهان و علاقه‌مندان به مطالعهٔ زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب قاتلین ماه گل

«بایگانی ملی بخش جنوب‌غربی ایالات متحده در انباری در فورت ورث تکزاس قرار دارد که از آشیانهٔ یک هواپیمای غول‌پیکر هم بزرگ‌تر است. در داخل انبار، در ردیف‌هایی به ارتفاع پانزده متر، صدها و صدها هزار متر مکعب اسناد، در هوایی که از لحاظ رطوبت کنترل می‌شود، نگهداری می‌شوند. در این بایگانی، سوابقی از دست‌نوشتهٔ دادگاه‌های منطقهٔ اوکلاهما (۱۹۰۷-۱۹۶۵)؛ گزارش راجع به طوفان عظیم و مرگ‌بار سال ۱۹۰۰ گَلویستون؛ و همچنین، موضوعاتی راجع به قتل جان. اف. کندی، رئیس‌جمهور آمریکا؛ مدارکی راجع به برده‌داری و بازسازی جنوب آمریکا؛ و مدارک بسیاری از ادارات رسیدگی به امور سرخ‌پوستان وجود دارد. بایگانی کردن انعکاسی از نیاز انسانی است که بر بی‌نظمی‌های ناشی از قحطی، بیماری‌های مهلک، حوادث طبیعی مصیبت‌بار و جنایات و جنگ نظمی اداری ببخشد. من در بین این پرونده‌های حجیم تلاش می‌کردم تا ردی در مورد قتل دبلیو. دبلیو. وون پیدا کنم.

قبلاً، پروندهٔ مربوط به دعوایی را که رزا علیه اچ. جی. برت مطرح کرده بود مرور کرده بودم. در نگاه اول، این دعوی که در سال ۱۹۲۳ طرح شده بود، یک دعوی عادی به نظر می‌رسید. وون و برت، که رئیس یک بانک در پوهاسکا بود، دوستانی صمیمی به نظر می‌رسیدند و وون برای مدتی طولانی، وکیل برت بود. طبق ادعای رزا، برت ده هزار دلار به شوهر مرحومش بدهکار بود و وی مدعی استرداد این مبلغ بود.

در جزئیات پرونده شیطنت‌هایی محسوس بود، اما وقتی دقیق‌تر بررسی کردم، دریافتم که مبلغ مورد اختلاف به جورج بیگ‌هارت، یکی دیگر از قربانیان «دوران فرمانروایی وحشت»، مربوط بوده است. وون وکیل بیگ‌هارت نیز بود و قبل از اینکه بیگ‌هارت اطلاعاتی حیاتی را دربارهٔ قتل‌ها نزد وون فاش کند ـ و قبل از اینکه او به‌علت مسمومیت مشکوک در بیمارستانی در شهر اوکلاهما بمیرد ـ بیگ‌هارت از مقامات درخواست صدور گواهی «اهلیت» کرده بود. او با به دست آوردن این گواهی، از تحت قیومیت حکومت خارج می‌شد و می‌توانست مبلغ حق‌السهم خود را هر طور که بخواهد خرج کند. وون به‌طوری مؤثر، به او کمک کرده بود تا این درخواست را ثبت کند و برای این کار و سایر کمک‌های حقوقی‌اش، بیگ‌هارت تصمیم داشت مبلغ ده هزار دلار به او بپردازد، مبلغی که معادل ارزش امروزی صدوچهل هزار دلار است. چند روز قبل از اینکه بیگ‌هارت و وون هر دو کشته شوند، برت، به‌نحوی، این مبلغ را برداشت کرده بود»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲۴ صفحه

حجم

۲۸۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲۴ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان