دانلود و خرید کتاب مجموعه مقالات نخستین همایش ملی مکران شناسی عبدالودود سپاهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مجموعه مقالات نخستین همایش ملی مکران شناسی اثر عبدالودود سپاهی

کتاب مجموعه مقالات نخستین همایش ملی مکران شناسی

معرفی کتاب مجموعه مقالات نخستین همایش ملی مکران شناسی

کتاب «مجموعه مقالات نخستین همایش ملی مکران شناسی» نوشتۀ عبدالودود سپاهی، عبداله صفرزائی، حمید شمس الدین، اسماعیل شیرعلی و میثم دهقانی است و انتشارات اندیشه احسان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مجموعه مقالات نخستین همایش ملی مکران شناسی

بلوچستان سرزمین بزرگی است که در کشورهای ایران، پاکستان و افغانستان قرار دارد. یکی از جای‌نام‌های مهم و وسیع بلوچستان مکران نام دارد. مکران که در طول تاریخ ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جغرافیایی، تاریخی، فرهنگی و اقتصادی داشته است، از غرب تا بندر جاسک در استان هرمزگان و از شرق تا نزدیکی بندر کراچی در پاکستان و از شما تا بخش‌هایی از بلوچستان مرکزی ایران و پاکستان امروزی را در برمی‌گیرد. شناسایی تاریخ و هویت فرهنگی این منطقه از طریق پژوهش‌های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی باعث جلب نظر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و به دنبال آن توسعۀ این منطقه می‌شود.

نخستین همایش ملی مکران شناسی فرصتی را در اختیار پژوهشگران و علاقه‌مندان به مطالعات بلوچستان گذاشت تا یافته‌های علمی، ایده‌ها و نظرات کارشناسی خود را در قالب مقاله عرضه کنند. این همایش که شامل ۷۲ مقاله می‌شود محورها مختلف و متنوعی را در برمی‌گیرد؛ مانند مکران و سواحل هم‌جوار، تاریخ‌نگاری باتکیه‌بر تاریخ‌نگاری محلی بلوچستان، مکران در گستره تاریخ، باستان‌شناسی و آثار تاریخی بلوچستان، اسناد تاریخی و حضور استعمارگران در منطقه، مبارزات بلوچ‌ها با استعمارگران، جغرافیای تاریخی و سیاسی، تاریخ شفاهی بلوچستان و نقش و جایگاه بلوچستان در چشم‌انداز انقلاب اسلامی.

در بخش فرهنگ، جامعه و هنر مقالاتی با موضوع مردم‌شناسی (با تکیه بر جایگاه زنان، پوشش بلوچی و ...)، پیشینه نژادی قوم بلوچ، باورها، آداب‌ورسوم و سنت‌های بلوچی، اسطوره، زبان، ادبیات و گویش‌های بلوچی، هنر، موسیقی و صنایع‌دستی مردم بلوچستان و محیط‌زیست و انرژی مانند اکوسیستم سواحل مکران، گونه‌های گیاهی، جانوری و زیست‌بوم، انرژی، اقلیم و آلودگی و گردشگری و توسعه: اکوتوریسم خلیج‌فارس و سواحل عمان، گردشگری و ظرفیت‌های بومی و راه‌های ارتباطی و توسعه ارائه شده است. همایش‌هایی ازاین‌دست همچنین زمینه را برای مطالعات روابط تاریخی کشورهای همسایه مانند عمان، هند و کشورهایی می‌شود که در طول تاریخ با سواحل مکران در ارتباط بوده‌اند.

خواندن کتاب مجموعه مقالات نخستین همایش ملی مکران شناسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به پژوهشگران، دوستداران مردم‌شناسی و علاقه‌مندان به آشنایی با مکران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مجموعه مقالات نخستین همایش ملی مکران شناسی

«زندگی اجتماعی مردم بلوچستان در بستر جغرافیایی آن از مشخصات و ویژگی‌هایی برخوردار است که شاید در دیگر نقاط ایران کمتر بتوان مشاهده کرد. این سرزمین به داشتن ده‌ها طایفه و صدها تیره عشایری مشهور و به‌رغم زندگی شهرنشینی، طایفه و تیره همواره مهم‌ترین واحد زندگی اجتماعی در آن بوده است. به همین علت در بررسی‌‌های تاریخ معاصر بیش از هر چیز باید به تاریخ، فرهنگ، آداب و سنن طوایف و تیره‌ها توجه کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۱۱ صفحه

حجم

۱۹٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۱۱ صفحه

قیمت:
۳۶۵,۰۰۰
تومان