دانلود و خرید کتاب عرش ارشیا گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عرش ارشیا اثر گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی

کتاب عرش ارشیا

معرفی کتاب عرش ارشیا

کتاب عرش ارشیا نوشتهٔ گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی است. انتشارات شهید ابراهیم هادی این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی خاطرات و زندگی‌نامهٔ «ارشیا (رضا) مداحی».

درباره کتاب عرش ارشیا

گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی در کتاب عرش ارشیا زندگی‌نامهٔ «ارشیا (رضا) مداحی» را جمع‌آوری کرده‌اند. ارشیا نوجوان ۱۶ساله‌ای بود که در چهاردهم دی‌ماه ۱۳۸۳ چشم به جهان گشود و در سوم بهمن ماه ۱۳۹۹ از دنیا رفت. او که ساکن شهر خمین بود، در مدت کوتاه عمرش عشق به سربازی امام زمان داشت و خادم‌الحسین و خادم‌القرآن بود. او در خطاطی، عکاسی، شنا، کاراته، ترتیل و حفظ قرآن، مقام کسب کرد. عضو فعال هیئت «محبان ولی‌الله الاعظم»، کانون شهید مطهری مسجد سیدالشهدا و... بود و بارها از کانون مساجد، بابت مشارکت در برگزاری برنامه‌های مذهبی و قرآنی مورد تقدیر قرار گرفت. ارشیا مداحی بدون هیچ عارضهٔ قبلی در ظهر روز آخر مهر ماه ۱۳۹۹ دل‌درد شدید پیدا کرد و پس از مراجعه به بیمارستان و پیگیری‌های مادرش که از اعضای کادر درمان و پرستار بیمارستان محلات بود، متوجهٔ وجود کیست در اطراف کلیهٔ او شدند. ادامه درمان ارشیا در تهران صورت گرفت، اما او دو ماه بعد از دنیا رفت. این کتاب بیان برخی خاطرات و شرح‌حال این نوجوان است.

خواندن کتاب عرش ارشیا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب عرش ارشیا

«در دو سال آخر بود که ارشیا وارد فضای مجازی شد. ما که با توجه به بی‌بند و باری فضای مجازی و به خصوص با توجه به سن حساس ارشیا، خیلی نگران بودیم که باعث انحرافش شود، با او مخالفت کردیم. چند ماه درخواست‌های ارشیا و مخالفت‌های ما طول کشید.

نهایتاً یک روز عصر، حدود پنج ساعت با هم بحث کردیم و خطرات فضای مجازی را برایش توضیح دادم و اینکه گاهی ندانسته و تدریجی در این فضا آلوده می‌شویم.

در مورد اینکه این فضا و ابزارها مثل شمشیر دو لبه است که هم می‌توانیم در راه درست با آن جهاد کنیم و هم ممکن است در صورت بی‌توجهی و ساده‌انگاری، به تدریج و بدون آن که متوجه شویم، تبدیل به یک فرد بی‌بند و بار و فاسد شویم، با هم صحبت کردیم.

ارشیا می‌خواست در فضای مجازی فعالیت‌های فرهنگی و هنری انجام دهد و می‌گفت در این فضا افراد بیشتری تحت تأثیر چنین برنامه‌هایی قرار می‌گیرند. او در توضیحات خود به دغدغه‌های رهبری در مورد فضای مجازی و اینکه جوانان مومن باید در این فضا فعال باشند اشاره می‌کرد و تأکید داشت.

در آخر با این قرار که لحظه لحظه مراقب نگاه و فکر و رفتار خود در این فضا باشد، با ورودش به این فضا موافقت کردیم.

پس از آن، ارشیا با نام arshia.m.۳۱۳ وارد شد و علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و هیئت، کلیپ‌های مورد علاقه اش را که عمدتاً در مورد امام حسین و حضرت زهرا بود، یا عکس‌های خطاطی و طراحی‌هایش را در گروه‌ها و کانال‌ها می‌گذاشت که برای ما به یادگار مانده است. او به این ترتیب عاشقانه‌های خود را در فضای‌مجازی جاودانه کرد.

ارشیا با نرم افزارهای گوشی، کلیپ‌هایی هم از مداحی‌های امام حسین (ع) تهیه کرده بود. یکی از کلیپ‌ها که چند ماه قبل از بیماری ساخته بود، یک کلیپ ۳۰ ثانیه‌ای با این نوا بود:

«... اربابم دل به عشقت دادم ... اربابم نبری از یادم»

بسیاری از کلیپ‌ها و استوری‌ها و عکس‌های موبایل ارشیا مربوط به امام زمان، امام رضا (ع) و حضرت زهرا (س) بود. همیشه هر کار مهمی که می‌خواست انجام دهد یا هر دعایی که داشت با ذکر یا امام رضا (س) شروع می‌کرد و اگر می‌خواست امام رضا (ع) را برای موضوع مهمی قسم بدهد به جان امام جواد (ع) قسم می‌داد.

در یکی از دل‌نوشته‌های ارشیا که اخیراً و پس از عروجش پیدا کردیم با امام رضا (ع) عهد کرده بود که: «یا امام رضا (ع) قول می‌دهم هر بار که به زیارتت می‌آیم، بهتر از دفعه قبل باشم...» و واقعاً در عمل به این قول خود عمل می‌کرد.»

نظرات کاربران

کاربر 3879301
۱۴۰۲/۱۲/۲۲

شاید ما با خودمان فکر می کنیم دیکر مثل بچه های جنگ پیدا نمی شود اما این نوجوان ۱۶ساله نشان داد می تواند در همین دوران با وجود تمامی بستر های گناه مثل شهدا بود خواندن این کتاب رو به تمام

- بیشتر
yones
۱۴۰۳/۰۳/۱۰

خوش به حالت پسر... هوای مارو هم داشته‌باش❤

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۶۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۶۶۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان