دانلود و خرید کتاب ۴۰ تیکه، غدیر را فراموش کرده ایم؟ گروه تحقیق انتشارات دلیل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۴۰ تیکه، غدیر را فراموش کرده ایم؟ اثر گروه تحقیق انتشارات دلیل

کتاب ۴۰ تیکه، غدیر را فراموش کرده ایم؟

معرفی کتاب ۴۰ تیکه، غدیر را فراموش کرده ایم؟

کتاب «۴۰ تیکه، غدیر را فراموش کرده ایم؟» اثری از گروه تحقیق انتشارات دلیل ما است و انتشارات دلیل ما آن را منتشر کرده است. این کتاب به بررسی واقعۀ غدیر می‌پردازد. 

درباره کتاب ۴۰ تیکه، غدیر را فراموش کرده ایم؟

واقعۀ غدیر یکی از مهم‌ترین وقایع در تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام (ص) موقع بازگشت از حجةالوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در غدیر خم، امام علی (ع) را جانشین خود معرفی کرد. عنوان کتاب به کلام حضرت فاطمه (س) اشاره دارد که روزی فرمود: شگفتا! روز غدیر را فراموش کردید؟ اما در حقیقت، مهاجر و انصار غدیر را از یاد نبرده بودند؛ بلکه پیام غدیر را به فراموشی سپردند و سیاستمداران جاهل خودشان برای پیامبر جانشین انتخاب کردند.

۴۰ تیکه، غدیر را فراموش کرده‌ایم؟ اولین شمارۀ مجموعۀ «چل تیکه» دربارۀ غدیر و مسائل مربوط به آن است که گروه تحقیق انتشارات دلیل ما با جمع‌آوری از منابع مختلف تهیه و تدوین کرده‌اند. در جامعۀ امروز، مسلمان‌ها از غدیر می‌گویند، جشن می‌گیرند، به دیدار سادات می‌روند و مراسم‌های عقدشان را در روز عید غدیر برگزار می‌کنند؛ اما بیشتر مردم از پیام‌های غدیر بی‌خبر هستند. گروه انتشارات دلیل ما تلاش کرده‌اند تا از طریق این کتاب پیام‌های غدیر را به مردم برسانند؛ زیرا این مسئله را یک تکلیف دینی می‌دانند.

فهرست مطالب کتاب ۴۰ تیکه، غدیر را فراموش کرده‌ایم؟ عبارت است از: «حرف اول»، «غدیر از نگاه»، «غدیر مظلوم»، «غدیر در کلام معصوم (ع)»، «خم!»، «اعتراف می‌کند»، «چه توهمی! چه خیالی!»، «شد عید غدیر خم»، «شرط عبادت»، «خواجۀ دروغگو»، «فقط شیوۀ دوازده‌امامی»، «ولایت امام‌زمان (ع)»، «غدیر یعنی»، «پایداری در راه ولایت»، «گل همیشه‌بهارم»، «در روز غدیر چه باید کرد؟»، «غدیر و نوروز»، «وحدت، تفرقه»، «کلامی راهگشا»، «مثل کعبه» و «کلام آخر»

خواندن کتاب ۴۰ تیکه، غدیر را فراموش کرده ایم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران تاریخ اسلام و همچنین به پژوهشگران دین اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ۴۰ تیکه، غدیر را فراموش کرده ایم؟

«در غدیر فریاد بر سر ابلاغ ولایت انحصاری دوازده‌امام معصوم بود. نه سخن از بهترین‌ها، نه کلام در معرفی اصلح، نه واگذاری امری که اختصاص به خداوند حکیم دارد، به مردمی که راه را از چاه باز نمی‌شناسند. ولایت بر خلق خدا از آن پروردگار است. خداوند عزوجل صاحب‌اختیار عالم است و انتخاب ولی مردم با خداست، نه با پیامبر و نه به انتخاب مردم و خدا باید اولیای خود را با نام و نشان معرفی کند. همان‌گونه که پیامبر خدا (ص) علی (ع) را بر سردست بلند کرد و فرمود: این علی مولای شماست.

اگر کسی به فرض محال، همۀ علوم پیامبران الهی را دارا باشد، ولی خدا او را به ولایت مردم برنگزیده باشد، بر کسی ولایت ندارد. این پیام روشن غدیر است. اگر پیام غدیر، درست بودن انتخاب مردم بود که مخالفان نیازی به یورش وحشیانه و آتش‌زدن خانۀ وحی و کشتن عترت پاک نبی (ص) نداشتند. مگر بیشتر مهاجر و انصار به برتری امیرالمؤمنین علی (ع) اعتراف نکردند؟ پس چرا ولایت او را نپذیرفتند؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۲۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

حجم

۴۲۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان