دانلود و خرید کتاب ذهن شکوفا الن گالینسکی ترجمه نسرین شمس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ذهن شکوفا اثر الن گالینسکی

کتاب ذهن شکوفا

معرفی کتاب ذهن شکوفا

کتاب ذهن شکوفا نوشتهٔ الن گالینسکی و ترجمهٔ نسرین شمس است. انتشارات راوشید این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی هفت مهارت اساسی زندگی که می‌بایست در هر کودکی پرورش یابد.

درباره کتاب ذهن شکوفا

کتاب ذهن شکوفا در باب هفت مهارت اساسی زندگی که می‌بایست در هر کودکی پرورش یابد، سخن گفته است. الن گالینسکی در این کتاب، تمام تحقیقات خود را به هفت قسمت بنیادی که بیشتر از همه موردنیاز کودکان است، دسته‌بندی کرده است؛ ۱) تمرکز و خودنگهداری، ۲) دیدگاه‌گیری، ۳) برقراری ارتباط، ۴) پیوندسازی، ۵) تفکر انتقادی، ۶) رویارویی با چالش‌ها، ۷) یادگیری عمیق و خودمحور. این نویسنده به والدین نشان داده است که مطالعات علمی چه یافته‌هایی را اثبات کرده‌اند؛ همچنین راهکارهای واضحی را بیان کرده است که والدین می‌توانند همین امروز اجرا کنند تا مهارت‌های اساسی زندگی در فرزندانشان نهادینه شود.

خواندن کتاب ذهن شکوفا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پدرها و مادرها و معلم‌ها و مربی‌های کودکان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ذهن شکوفا

«تفکر انتقادی در زندگی، هم در مسائل کوچک و هم بزرگ حیاتی است. فکر کنید چه تعداد رمان، فیلم سینمایی، برنامهٔ تلویزیونی و حتی اخبار حول محور تصمیماتی که مردم گرفته‌اند و پیش‌بینی کردن و نکردن پی‌آمدهای این تصمیمات ساخته شده؟ با استفاده از مهارت تفکر انتقادی داستانی از دلِ داستان دیگر نمایان می‌شود تا بگوید ما بهترین تصمیمات را می‌گیریم.

ما انتظار داریم سایر افراد زندگیمان هم در تفکر انتقادی خوب باشند. می‌خواهیم رهبران سیاسی از برترین دانش ممکن برای هدایت کشور به سمت امنیت برتر و پایداری اقتصادی استفاده کنند. انتظار داریم خلبانان پروازهایمان بدانند اگر هواپیما با تلاطم، برخورد پرنده‌ها، رعد و برق یا مشکل فنی مواجه شد، چه کار کنند. انتظار داریم کارفرمایمان در مواجهه با اقتصاد خراب، حلال مسئله زیرکی باشد. دوست داریم باور کنیم، شوهرمان، زنمان، دوستانمان یا پزشکمان اگر بیمار شویم و خودمان قادر به تصمیم‌گیری نباشیم، بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند. بعنوان خانواده انتظار داریم کسانی که فرزندانمان را به آنها می‌سپاریم، پرستاران کودک، مراقبان کودک و معلّمان، بتوانند مشکلات هر روزه و جدی را حل کنند.

در اصل، تفکر انتقادی جستجوی پیوسته برای دانش معتبر برای هدایت اعتقادات و رفتارهای ما است. برخی اوقات، این کار خود خواسته است، من باید به بهترین شکل با موضوع نقاشی تولد دخترک کنار می‌آمدم. برخی اوقات، جستجو برای اطلاعات معتبر از سوی فرد دیگری خواسته شده مثلاً معلّم، پدرومادر، دوست یا رئیس.

مهارت تفکر انتقادی هم مثل دیگر مهارت‌ها در طول کودکی تا بزرگسالی از یک مسیر رشد پیروی می‌کند، اما استفاده از آن باید تقویت شود. در مورد کسانی که در رشته‌های علوم تحصیل کرده‌اند، مطمئنم شباهت بین فرایند حل مسئله و روش علمی را می‌بینید: تشخیص مسئله‌ای که باید به آن رسیدگی شود، مطرح کردن فرضیه، انجام آزمایش بدون تبعیض برای آزمودن فرضیه و نتیجه‌گیری.

تفکر انتقادی مربوط به همهٔ مهارت‌هایی می‌شود که در این کتاب پیرامون آن نوشتم. برای دنبال کردن دانش، باید تمرکز داشت. تعریف مسئله و شناسایی اهداف (به جای پاسخ دفاعی یا بی اندیشه)، در نظر گرفتن راهکارهای جایگزین (به جای زدن دکمهٔ خلبان خودکار و راه آسان را در پیش گرفتن)، ارزیابی شواهد برای تعیین اینکه آیا راهکار مؤثر است یا خیر (به جای تصدیق رفتارهای خودمان). وقتی در حال طوفان مغزی راهکارهای جایگزین هستیم ارتباط برقرار می‌کنیم. وقتی بررسی می‌کنیم چطور راهکارهای ما بر دیگران تأثیر دارد، دیدگاه گیری را تمرین می‌کنیم. در حالی که دیگران در این پروسه درگیر هستند، مهارت برقراری ارتباط دخیل است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۸۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

حجم

۳۸۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
تومان