دانلود و خرید کتاب خوانشی در اسناد بهائیت عائشه عبدالرحمان (بنت الشاطی) ترجمه مریم صفی الدین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خوانشی در اسناد بهائیت اثر عائشه عبدالرحمان (بنت الشاطی)

کتاب خوانشی در اسناد بهائیت

انتشارات:انتشارات گوی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب خوانشی در اسناد بهائیت

کتاب الکترونیکی خوانشی در اسناد بهائیت نوشتۀ عائشه عبدالرحمان (بنت الشاطی) و ترجمۀ مریم صفی الدین و محمدعلی معصومی است و انتشارات گوی آن را منتشر کرده است. کتاب خوانشی در اسناد بهائیت، به بررسی تاریخ و دلایل تشکیل این دین از نگاه جامعۀ اسلامی مصر می‌پردازد.

درباره کتاب خوانشی در اسناد بهائیت

نویسندۀ کتاب خوانشی در اسناد بهائیت، در مورد داستان شکل‌گیری این کتاب می‌گوید: «این عنوان، موضوع بحث ما در سلسله برنامه‌های ماه رمضان با نام بحران‌های اندیشه دینی بود که نگرانی‌های ما دربارۀ امثال این اندیشه‌ها را در برمی‌گیرد اگرچه به‌ظاهر مرتبط با آن نباشد. علت این است که ما دچار غفلت شده‌ایم و باید دوباره به آن نگاه کنیم و قضیه بهائیت شاهد مثال خوبی برای این نگرانی‌هاست که ممکن است تکرار شود و در سایر موضوعات هم تأثیر بگذارد. در مارس گذشته افکار عمومی درگیر دستگیری اعضای محفل بهائیت شد. سازمان امنیت مصر مطالبی را از ایشان کشف کرد و دادستان آن‌ها را متهم به پیوستن به گروهی کرد که در مصر از سال 1360 قمری ممنوع و غیرقانونی اعلام گردیده بود. دلیل آن خروح آن‌ها از ادیان آسمانی و پیوستن به آیینی است که پیامبرشان بهاءالله نام دارد و حجنشان مزارهایی در اسرائیل است...من در ابتدا از نوشتن دربارۀ بهائیت خودداری کردم زیرا بیم آن داشتم که موضوع دست روزنامه‌نگاران افتد و محلی و حادثخ‌ای شمرده شود. صبرکردم تا در ماه رمضان به‌عنوان یک آفت اندیشه‌ای وبحران فکری به آن بپردازم... بهائیت از این نظر که یک گروه و سازمان گمراه‌کننده است، مرا به خود مشغول نکرد؛ بلکه ازاین‌جهت که صهیونیسم جهانی به منظور فریب و مکر در اسلام و امت اسلامی آن را تآسیس نمود، برای من اهمیت پیدا کرد...»

مطالب کتاب خوانشی در اسناد بهائیت در۳۵۰ صفحه ارائه شدند و شامل فصولی همچون: بحران‌های فکر دینی و بهائیت، سازمان‌های واگرا و آفت فراموشی، مستندات پنهان و پنهانی بزرگ‌تر می‌شود. فصل اول به بابیه، شیخیه، حروف حی و قرة‌العین می‌پردازد و به دور اول بهائیت از حرکت بابیان تا ادعای دین جدید توسط بهاءالله اشاره کرده، سپس تحرکات عباس افندی و بعد شوقی افندی را دنبال می‌کند. در فصل دوم بحث با تهاجم فکری بهائیت آغاز می‌شود. در فصل سوم دیدگاه بهائیت دربارۀ قرآن و حدیث مطرح شده است.

خواندن کتاب خوانشی در اسناد بهائیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به مباحث دین‌شناسی مناسب است.

بخشی از کتاب خوانشی در اسناد بهائیت

«نظام بهائی و ماسونی، نظام‌های سری هستند، این‌گونه که اسامی اعضا، شغل و مکان اقامتشان سری باقی می‌ماند، مگر ضرورتی برای اعلام آن باشد. این مسأله باعث شده که امکان داشتن آمار برای تعدادشان، حتی به‌صورت تقریبی، مقدور نباشد، چون همیشه خطراتی تهدیدشان می‌کند و دلیل دیگر اینکه بتوانند بدون داشتن هیچ مانعی به شغل‌های موردنظرشان برسند و کارهای خود را بدون هیچ مانعی پیش ببرند...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان