دانلود و خرید کتاب تفکر سیستمی به بیان ساده میثم صالحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تفکر سیستمی به بیان ساده اثر میثم صالحی

کتاب تفکر سیستمی به بیان ساده

معرفی کتاب تفکر سیستمی به بیان ساده

کتاب الکترونیکی تفکر سیستمی به بیان ساده نوشتۀ میثم صالحی است و انتشارات خانه به خانه آن را منتشر کرده است. در کتاب تفکر سیستمی به بیان ساده، مفاهیم و اصول تفکر سیستمی به بیان و کلامی بسیار ساده و روان همراه با داستان‌ها و مثال‌های ملموس توضیح داده شده است.

درباره کتاب تفکر سیستمی به بیان ساده

چرا «کتاب تفکر سیستمی به بیان ساده » نوشته و چاپ شده است؟ نویسندۀ این کتاب می‌گوید: «همیشه از اینکه می‌بینم مشکلات و مسائلی وجود دارند که هربار تکرار می شوند و کسی هم نیست که برای آن‌ها چاره‌ای اساسی بیندیشد و اقدام کند، بسیار ناراحت و اذیت می‌شوم. در این‌جور مواقع از خود می‌پرسم، واقعا مشکل از کجاست؟ چرا با اینکه نتیجه از قبل مشخص است ولی باز آن اتفاق تکرار می‌شود؟ این حلقهٔ مفقوده چیست که انگار کسی آن را نمی‌بیند و به آن توجهی نمی‌کند؟ آشکارترین مثال‌ها را در رفتار بسیاری از مدیران و صاحبین کسب‌و‌کار و همچنین مسئولین کشور می‌توان دید و شاهد بود. مشکلاتی که بارها و بارها تکرار می‌شوند، کارشناسان مختلف دربارهٔ آن‌ها صحبت می‌کنند، طرف‌های اصلی و متولی آن موضوع هر بار دور هم جمع می‌شوند و بحث می‌کنند؛ اما در آخر شاهد آن هستیم که روز از نو روزی از نو... و دوباره همان مشکلات پدید می آیند! بنده با توجه به تحصیلات، مطالعات و تحقیقاتی که انجام دادم و مشورت‌هایی که با اساتید خودم داشته‌ام، به این جمع‌بندی رسیدم که فارغ از هر کمبودی، ریشه اصلی بُروز این مشکلات تکراری، نبودن و یا نداشتن تفکر سیستمی است. تفکرات خطی و تک بُعدی در همه جا رِخنه کرده و جای خالی تفکر سیستمی در جای‌جای مسائل کشور، معضلات کسب‌و‌کارها و حتی در زندگی بسیاری از آدم‌ها به وضوح دیده می‌شود. از‌این‌رو، با توجه به اهمیت سیستمی فکر‌کردن (داشتن تفکر سیستمی) و کم‌توجهی به این مقوله که در سطح جامعه شاهد آن هستیم و همچنین از همه مهم‌تر، نپرداختن به این موضوع در مدارس و نظام آموزش و پرورش کشورمان، تصمیم گرفتم کتابی بنویسم که عموم افراد جامعه مخصوصاً جوانان و نوجوانان که آینده‌سازان این کشور خواهند بود و قرار است روزی نقش و وظیفهٔ پدر و مادر، وزیر یا وکیل، مدیر و یا کارمند و کارگر این جامعه را به‌عهده بگیرند، با خواندن آن به‌صورت بسیار ساده اما کاربردی با این مفهوم و این نوع از طرز فکر آشنا شوند تا بتوانند آن را در عمل به کار گیرند.»

با خواندن کتاب تفکر سیستمی به بیان ساده یاد می‌گیریم:

بهتر فکر کنیم،

بهتر تصمیم بگیریم،

حرفه ای‌تر رفتار کنیم،

پیچیدگی‌ها را راحت‌تر درک کنیم،

باید منافع بلندمدت را بر منافع کوتاه‌مدت ترجیح دهیم،

مراقب «محدوده اثر» و «افق زمانی» تصمیم‌هایمان باشیم،

و از همان ابتدا تبعات رفتارهایمان را ببینیم و بسنجیم.

خواندن کتاب تفکر سیستمی به بیان ساده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به مباحث مدیریتی و سازمانی مناسب است.

بخشی از کتاب تفکر سیستمی به بیان ساده

«تصور کنید که فردی بدون‌اینکه به این فکر کند که رفتار اشتباهش چه پیامدهایی دارد، زباله خود را از پنجره ماشین به بیروت پرتاب کند. در اینجا دو سناریو اتفاق می‌افتد. در بهترین حالت فرزند شما هم این رفتار را یاد می‌گیرد؛ اما در بدترین حالت زباله شما به شیشه ماشین پشت سری برخورد می‌کند و باعث تصادف ماشین با ماشین دیگری می‌شود. دو ماشین با هم تصادف می‌کنند و پدر خانواده در ماشین جلویی فوت می‌کند. شغل پدر آزاد بوده و هیچ بیمه‌ای نداشته است. در نتیجه خانواده بدون درآمد می‌شوند. خانواده ناچار به گذران زندگی از راه فروش سرمایه می‌شود و درنهایت سرمایه تمام می‌شود...»

نظرات کاربران

کاربر 5077805
۱۴۰۳/۰۱/۲۸

این کتاب بسیار کاربردی و مفید هست. خوندنش رو به همه پیشنهاد میکنم.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۳۶,۵۰۰
تومان