دانلود و خرید کتاب مدیر یک دقیقه ای کن بلانچارد ترجمه حسین معارف‌وند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیر یک دقیقه ای اثر کن بلانچارد

کتاب مدیر یک دقیقه ای

معرفی کتاب مدیر یک دقیقه ای

کتاب الکترونیکی مدیر یک دقیقه ای نوشتۀ کن بلانچارد و اسپنسر جانسون و ترجمۀ حسین معارف‌وند است و انتشارات طلایه آن را منتشر کرده است. کتاب مدیر یک دقیقه ای به مدیران یادآوری می‌کند که تک‌تک کارمندانش به‌عنوان منابع آگاهی و دانایی شرکت حساب می‌شود. اینکه افراد چگونه می‌توانند به نتایج ارزشمند برسند و به یکدیگر و سازمانشان علاقه‌مند باشند.

درباره کتاب مدیر یک دقیقه ای

کتاب مدیر یک دقیقه ای حکایت مدیر جوانی را نقل می‌کند که می‌خواهد دانش مدیریت را از بهترین مدیران فرا بگیرد. او در مسیر جست‌وجوی خود با مدیران مختلفی آشنا می‌شود ولی بسیاری از این مدیران توانایی ایجاد انگیزه و الهام‌بخشیدن به او را ندارند. یک سری از مدیرانی که می‌بیند واقعاً دانا و توانا هستند ولی خشن‌بودن باعث شده که کارمندان آن‌ها را دوست نداشته باشند. از طرفی یک عده دیگر از مدیران هم اخلاق و منش خوبی دارند ولی کارایی سازمان آن‌ها مناسب نیست و نمی‌توانند الگوی خوبی باشند.

روزی مرد جوان و جستجوگر ما در مورد مدیری می‌شنود که هم شرکتی کارآمد و عالی دارد و هم حاضر است تجربیات و آموزه‌های خود را با این مرد جوان به اشتراک بگذارد. از این رو یک قرار ملاقات بین این ۲ نفر تنظیم می‌شود که از اینجا به بعد وارد بخش‌های آموزشی این کتاب می‌شویم. 

کتاب مدیر یک دقیقه ای حاصل مطالعات و بررسی‌های روان‌شناختی و جامعه‎‌شناختی کن بلانچارد و اسپنسر جانسون است و به همین خاطر اعتبار بالایی دارد. اعتبار بالای این کتاب سبب شد تا مترجمان زیادی آن را ترجمه کنند. اولین مطلبی که باید آن را درک کنیم این است که مدیر یک دقیقه‌ای چه کسی است و چه خصوصیاتی دارد. مدیر یک دقیقه‌ای کسی است که بتواند هر کدام از ۳ کار زیر را در کمترین زمان ممکن (۶۰ ثانیه و شاید هم کمتر) انجام دهد:

تعیین ۳ هدف برای هر کدام از کارکنان و ارزیابی آن‌ها در مسیر تحقق این اهداف (اهداف یک دقیقه‌ای)

استفاده از تشویق یک دقیقه‌ای برای ارائهٔ بازخورد مثبت به کارکنان در مسیر تحقق اهداف

استفاده از توبیخ یک دقیقه‌ای برای انتقاد از عملکرد کارمند و هوشیارکردن او نسبت به اشتباهاتی که دارد.

در واقع کتاب مدیر یک دقیقه ای، کتابی است که مدیریت را روش و دانشی انسانی می‌داند. کن بلانچارد و اسپنسر جانسون بر این باور هستند که یک مدیر زمانی موفق می‌شود که بتواند در کنار انسان‌ها قرار بگیرد و آن‌ها را راهنمایی کند. کتاب مدیر یک دقیقه ای بر اساس ۳ اصل اساسی نوشته شده است. این ۳ اصل «اهداف یک دقیقه‌ای»، «تشویق یک دقیقه‌ای» و «توبیخ یک دقیقه‌ای» هستند که اهمیت خاص و اساسی دارند. 

خواندن کتاب مدیر یک دقیقه ای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای مدیران و علاقه‌مندان به فنون مدیریتی مناسب است.

بخشی از کتاب مدیر یک دقیقه ای

«مدیر صدای خود را شنید که به خانم جوان می‌گفت: هر زمان که مایلید می‌توانید تشریف بیاورید. و به زودی خود را در حال گفتگو با جوانی زیرک یافت. مدیر یک دقیقه‌ای جدید در حالی که از ملاقات کننده‌اش می‌خواست که بنشیند، گفت: خوشحال می‌شوم که رموز مدیریت خویش را با شما در میان بگذارم، فقط درخواستی از شما داشتم. خانم جوان پرسید: درخواستتان چیست؟ مدیر گفت: خیلی ساده است. اینکه شما... آنچه را که فرا می‌گیرید به دیگران نیز بیاموزید...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۱۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۶۱۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان