دانلود و خرید کتاب ۱۰ راه حل ساده برای خودباوری گلن آر. شیرالدی ترجمه لیلا شریفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۱۰ راه حل ساده برای خودباوری اثر گلن آر. شیرالدی

کتاب ۱۰ راه حل ساده برای خودباوری

انتشارات:اندیشه معاصر
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ۱۰ راه حل ساده برای خودباوری

کتاب ۱۰ راه‌حل ساده برای خودباوری نوشتۀ گلن آر. شیرالدی با ترجمۀ لیلا شریفی در انتشارات اندیشه معاصر به چاپ رسیده است. این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان به تردید درونی خود پایان داد، اعتماد‌به‌نفس خود را به دست آورد و به یک خویشتن‌بینی مثبت رسید.

درباره کتاب ۱۰ راه حل ساده برای خودباوری

در کتاب ۱۰ راه‌حل ساده برای خودباوری سعی شده ترکیبی از بهترین روانشناسی شرقی و غربی گردآوری شود. هدف کتاب این است که روشی نظام‌مند به‌منظور رسیدن به ریشۀ الگوهای فکری مخرب ارائه دهد. نویسنده ادعا می‌کند این کتاب با روشی ساده و سریع خودباوری را افزایش می‌دهد. در اهمیت خودباوری باید گفت که داشتن خودباوری مزایای زیادی دارد و به‌شدت با شادی، انعطاف‌پذیری روانی و انگیزۀ زندگی مولد و سالم مرتبط است. کسانی که خودباوری ندارند بیشتر در معرض افسردگی، اضطراب، خشم، درد مزمن و سرکوب سیستم ایمنی بدنشان و انواع دیگر از علائم جسمی و روانی ناراحت‌کننده قرار می‌گیرند.

کتاب ۱۰ راه‌حل ساده برای خودباوری در ۱۰ فصل نوشته شده است. عنوان فصل‌های آن عبارت‌اند از:

فصل اول. خودباوری چیست؟

فصل دوم. مراقب باشید

فصل سوم. افکار منفی را کنار بگذارید

فصل چهارم. از توانایی‌های خود آگاه باشید

فصل پنجم. مراقبهٔ متفکرانه

فصل ششم. شادی ترویج کنید

فصل هفتم. از بدن خود تشکر کنید

فصل هشتم. با مراقبت از ذهن از بدن مراقبت کنید

فصل نهم. شخصیت و روحتان را رشد دهید

فصل دهم. نگاهی به جلو

خواندن کتاب ۱۰ راه حل ساده برای خودباوری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های روانشناسی عمومی و موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ۱۰ راه حل ساده برای خودباوری

«کریستال نشاندهنده هستهٔ ارزشمندی در هر فرد است. هر جنبه از کریستال یک ویژگی برای خوب زندگی کردن را نشان میدهد. این جنبه ها شامل توانایی دوست داشتن، خردگرایی، فداکاری، پشتکار، خلق زیبایی و تجربه زیبایی، تصمیم درست گرفتن هستند. که هر کدام می‌تواند با پیشرفت صیقل داده شده و پالایش شود. هسته ارزشمندی را می‌توان به یک دانه تشبیه کرد. یک نوزاد را تصورکنید. نوزاد نیز مانند یک دانه در حال حاضر به صورت بالقوه همه ویژگی های مورد نیاز برای شکوفا شدن را دارد. در واقع نوزاد کامل است اما مطمئنا هنوز تکمیل نشده است. (یعنی به صورت تمام عیار یا تمام و کمال بالغ نیست)

عوامل بیرونی

عوامل بیرونی حوادث بیرونی و یا شرایطی است که می تواند به میزان جزئی مسیر تجربه ارزشمندیمان را تحت تاثیر قرار دهد اما نمی تواند ارزش ما را تغییر دهد. عوامل بیرونی یا تجربه‌ها می توانند ارزشمندی درونی فرد را استتار یا پنهان کنند؛ همچون یک ابر سیاه یا مه که فرد را احاطه و آن را محو می‌کند. مثلا اگر کسی به لحاظ احساسی، فیزیکی یا جنسی مورد آزار قرار گرفته باشد رفتار دیگران می‌تواند منجر به باور اینکه خود فرد آسیب دیده نقصی در خود داشته شود درحالی‌که واقعا ارزشمندی کامل و درخوری دارد. بطور مشابه کسانی که شوک‌هایی مانند تجاوز یا جنگ را تجربه کرده‌اند اغلب احساس در هم شکستن در خود را دارند؛ اما آنها که می توانند از کمک مشاوران آموزش دیده مرتبط بهره مند شوند دوباره سلامت خود را باز می‌یابند والتیام پیدا می‌کنند. (جالب اینکه در زبان انگلیسی کلماتتندرست، التیام و سلامتی همه از یک ریشه مشتق می‌شوند). عوامل بیرونی دیگر هستند که مانند نور خورشید، ارزش درونی افراد را روشن می‌کنند و کمکمی‌کنند تا ارزشمندی را با خشنودی تجربه کنیم. بعنوان مثال دوست داشته شدن توسط دیگران و یا با موفقیت انجام دادن کاری مهم به ما کمک می‌کند تا ارزشمندیمان را عمیقا تجربه کنیم که این احساس خوبی است. عوامل بیرونی خوب یا بد هسته ارزشمندیمان نیستند. اگر فردی ارزش انسانی درونی خود را با ارزش اوراق بهادار سرمایه گذاریش (عامل خارجی) برابر کند، خودباوریش همانند چرخ و فلک با بازار سهام افت و خیز خواهد داشت. هدف ما در این فصل آموزش تفکیک ارزش های اصلی از عوامل بیرونی است. حالهٔ اطراف کریستال را تصور کنید که جدا از آن است و از آن دور می‌شود و نشانگر این واقعیت است که ارزشمندی اصلی و درونی مستقل از عوامل بیرونی است. عوامل بیرونی وضعیت جسمانی فرد (ظاهر، سرزندگی و سلامتی)، مسائل اقتصادی، جنسیت، نژاد، سن، شغل، عنوان، جایزه، ناملایمات، روابط یا خانواده (ازدواج یا آشنایی، تعداد بچه ها، سطح عملکرد خانواده)، شهرت، مقطع تحصیلی، اشتباهات و وضعیت روانی، کار و عملکرد ورزشی، سطوح مهارت و درکنترل داشتن وقایع را دربردارد. شاید تمییز دادن هسته ارزشمندی از عوامل بیرونی کار سختی باشد به ویژه وقتی رسانه‌ها طوری جلوه می‌دهند که اگر کسی قدرتمند، ثروتمند، جوان و زیبا نباشد ارزشمندی زیادی ندارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

حجم

۱۷۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان