دانلود و خرید کتاب جام جهانی چیست؟ بانی بیدر ترجمه محمود مزینانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جام جهانی چیست؟ اثر بانی بیدر

کتاب جام جهانی چیست؟

معرفی کتاب جام جهانی چیست؟

کتاب جام جهانی چیست؟ نوشتۀ بانی بیدر با ترجمۀ محمود مزینانی در نشر پیدایش به چاپ رسیده است. این کتاب در مجموعۀ کیست چیست کجاست قرار دارد. این مجموعه حاوی دانستنی‌های علمی، جغرافیایی و زندگی‌نامۀ مشاهیر و مناسب برای نوجوانان است. در این مجلد، خوانندگان دربارۀ پربیننده‌ترین رویداد ورزشی در سراسر دنیا می‌خوانند.

درباره کتاب جام جهانی چیست؟

آیا به حال به این فکر کرده‌اید که عصر دایناسورها چه بود؟ اکتشاف فضا از کجا شروع شد؟ جی کی رولینگ و والت دیزنی و چرچیل که بودند؟ جنگل آمازون کجاست؟ زندان آلکاتراز چطور؟ مجموعۀ کیست چیست کجاست حاوی دانستنی‌هایی از این دست برای کسانی است که این پرسش‌ها به ذهنشان می‌رسد؛ اما حوصله ندارند سراغ کتاب‌های خشک و بداخلاق تاریخی و جغرافیایی و... بروند. اگر جزو این دسته هستید با مجموعۀ «کیست چیست کجاست» همراه شوید و با خواندن قصه‌های جالب به پاسخ پرسش‌هایتان برسید.

در این کتاب خواننده قرار است با یکی از رویدادهایی آشنا شود که هر ۴ سال یک بار، طرف‌دارانش در سراسر جهان به ورزشگاه‌ها هجوم می‌برند تا تیم خود را تشویق کنند و میلیون‌ها نفر دیگر نیز بازی‌ها را از تلویزیون تماشا می‌کنند. جام جهانی فوتبال مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان به حساب می‌آید. دربارۀ تاریخچۀ آن باید گفت اولین دیدار بین دو تیم ملی فوتبال در ۱۸۷۲ بین تیم‌های انگلستان و اسکاتلند انجام گرفت. در آن سال‌ها فوتبال خارج از بریتانیا طرف‌دار یا علاقه‌مند زیادی نداشت. پس از افزایش محبوبیت آن در آغاز قرن بیستم بود که این ورزش در المپیک‌های تابستانی ۱۹۰۰ و ۱۹۰۴ به‌عنوان ورزش ناظر شرکت کرد؛ یعنی بدون اهدای مدال. فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، نیز در ۱۹۰۴ تأسیس شد؛ اما نخستین جام جهانی ۲۶ سال بعد از این تاریخ برگزار شد. فوتبال در المپیک تابستانی ۱۹۰۸ سرانجام یک ورزش‌ رسمی شد و از ۱۹۳۰، هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شود. نمایندگان ۷ کشور اروپایی زمانی که قوانین بازی را در مسابقات بین‌المللی و مسابقات سازمان‌یافته رمزگذاری می‌کردند، در ابتدا تصور نمی‌کردند که این مسابقات تبدیل به یک رویداد جهانی پرطرف‌دار شود. تا جایی که اکنون، جام جهانی فوتبال معتبرترین رویداد جهان است.

کتاب جام جهانی چیست؟ خواننده‌اش را به سفری هیجان‌انگیز در تاریخچۀ جام جهانی و سیر تکاملی آن می‌برد. خواننده در این کتاب، دربارۀ جام جهانی، شکل‌گیری قوانین مختلف فوتبال در طی این سال‌ها و نیز حاشیه‌هایی که این جام از سر گذرانده است، می‌خواند. این کتاب جذاب و خواندنی اطلاعاتی مفید در اختیار فوتبال‌دوستان قرار می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب جام جهانی چیست؟ به شرح زیر است:

مقدمه: جام جهانی چیست؟

فصل ۱: شروع بازی‌ها

فصل ۲: قهرمانی‌های پاپی ایتالیا‌یی‌ها: ۱۹۳۴ و ۱۹۳۸

فصل ۳: بازگشت جام جهانی

فصل ۴: پله

فصل ۵: یک جامی‌ها و چند جامی‌ها

فصل ۶: ترس از کارت قرمز

فصل ۷: جام جهانی به ایالات متحده می‌آید

فصل ۸: دو میزبان و یک ضربه‌ی سر

فصل ۹: اعتراض‌ها

فصل ۱۰: مناقشه

گاه‌شمار جام جهانی

خواندن کتاب جام جهانی چیست؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به نوجوانان دوستدار کتاب‌های دانشنامه‌ای و دانستنی و همۀ عاشقان فوتبال پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۶۷,۵۰۰
تومان