دانلود و خرید کتاب پمپی چیست؟ جیم اوکانر ترجمه محمود مزینانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پمپی چیست؟ اثر جیم اوکانر

کتاب پمپی چیست؟

معرفی کتاب پمپی چیست؟

کتاب پمپی چیست؟ نوشتۀ جیم اوکانر با ترجمۀ محمود مزینانی در نشر پیدایش به چاپ رسیده است. این کتاب در مجموعۀ کیست چیست کجاست قرار دارد. این مجموعه حاوی دانستنی‌های علمی، جغرافیایی و زندگی‌نامۀ مشاهیر و مناسب برای نوجوانان است. این مجلد دربارۀ سرگذشت شهر تاریخی پمپی است؛ شهری مدفون زیر خاکستر آتشفشان.

درباره کتاب پمپی چیست؟

آیا به حال به این فکر کرده‌اید که عصر دایناسورها چه بود؟ اکتشاف فضا از کجا شروع شد؟ جی کی رولینگ و والت دیزنی و چرچیل که بودند؟ جنگل آمازون کجاست؟ زندان آلکاتراز چطور؟ مجموعۀ کیست چیست کجاست حاوی دانستنی‌هایی از این دست برای کسانی است که این پرسش‌ها ذهنشان می‌رسد؛ اما حوصله ندارند سراغ کتاب‌های خشک و بداخلاق تاریخی و جغرافیایی و... بروند. اگر جزو این دسته هستید با مجموعۀ «کیست چیست کجاست» همراه شوید و با خواندن قصه‌های جالب به پاسخ پرسش‌هایتان برسید.

در این مجلد، خواننده قرار است دربارۀ آنچه بر سر شهری تاریخی و مدفون آمده است، بخواند. شهر پمپی به شهر سوخته معروف است و به‌عنوان به یکی از شهرهای کشف‌شدۀ حیرت‌انگیز در دنیا شناخته می‌شود. شهری که ردپای تاریخ را در خیابان‌های متروک و نقش‌ونگارهای زیبای خانه‌های آن می‌توان جست‌وجو کرد. ویرانه‌های پمپی در نزدیکی شهر ناپل در ایتالیا قرار دارد. این شهر تا پیش از نابودی، جزو قلمرو امپراتوری روم بود. کوه آتشفشان وزو در حومۀ این شهر قرار داشت؛ اما چندصدسال می‌شد که خاموش بود و اجتماع انسانی را تهدید نمی‌کرد تا اینکه در ۲۴ اوت ۷۹ میلادی این آتشفشان فعال شد و پس از فوران، تنها در چند دقیقه شهر پمپی با همۀ مردمانش را به زیر تلی از خاکستر آتشفشانی فروبرد. کسی حتی فرصت نکرد که راه فراری بیاید. برخی معتقدند گازهای سمی باعث مرگ مردم شده بود، برخی دیگر بر این باورند که حرارت زیاد مردم را کشته‌ است و برخی دیگر نیز ورود مواد مذاب به شهر را علت مرگ مردم می‌دانند. هنوز هیچ‌یک از این دیدگاه‌ها به‌طور کامل قطعی نشده‌اند. پمپی پس از این رخداد، به‌مدت ۱۵۰۰ سال مدفون شد تا اینکه به‌صورت کاملاً اتفاقی در ۱۵۹۹ میلادی کشف شد. این شهر تاریخی هم‌اکنون جزو میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود و سالانه چندین میلیون بازدیدکننده دارد و یکی از جاذبه‌های مهم ایتالیا به‌شمار می‌آید.

کتاب پمپی چیست؟ خواننده‌اش را در سفری هیجان‌انگیز به دل تاریخ می‌برد تا دربارۀ سرگذشت این شهر بخواند و با شیوۀ زندگی در آنجا و بقایای آن آشنا شود و اینکه چگونه روزی آثار آن کشف شد. کتاب اطلاعات جذاب و خواندنی دارد که حتماً نوجوانان از خواندنش لذت خواهند بود.

فهرست مطالب کتاب پمپی چیست؟ به شرح زیر است:

مقدمه: پمپی چیست؟

فصل ۱: شاهد عینی

فصل ۲: کوه آتش‌فشان چیست؟

فصل ۳: شهری مدفون

فصل ۴: اکتشافات

فصل ۵: کشفیات بیشتر

فصل ۶: خرید و فروش در پمپی

فصل ۷: پولدار و فقیر، دیواربه‌دیوار هم

فصل ۸: اماکن عمومی

فصل ۹: تماشاخانه‌های پمپی

فصل ۱۰: روزش خونین

فصل ۱۱: نظافت

فصل ۱۲: هرکولانیوم

فصل ۱۳: پمپی امروزی

گاه‌شمار وقایع پمپی

خواندن کتاب پمپی چیست؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به نوجوانان دوستدار کتاب‌های دانشنامه‌ای و دانستنی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۷۲,۰۰۰
تومان