دانلود و خرید کتاب شهرگان شهر (جلد اول) سیمین وهاب زاده مرتضوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب شهرگان شهر (جلد اول)

کتاب «شهرگان شهر (جلد اول)» نوشتۀ سیمین وهاب زاده مرتضوی است و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است. شهرگان شهر روایت خاطرات شهدای استان خراسان رضوی است.

درباره کتاب شهرگان شهر (جلد اول)

دفاع مقدس یکی از مقاطع حساس تاریخی کشور ایران است و شهدا، نماد فرهنگ ایثار و شهادت هستند؛ لذا باید به‌درستی معرفی شوند. امروزه پا به هر کوچه و خیابانی که بگذاریم، از هر بزرگراه یا میدانی که عبور کنیم نام شهدا را می‌بینیم. کشور ایران پر از قهرمانان بزرگی است که در موقعیت‌های سخت و دشوار پا به میدان گذشتند و از جان‌عزیزشان گذشتند. اما صِرف نام‌گذاری خیابان برای شناختن و یادآوری این عزیزان کافی نیست به همین دلیل ثبت و ضبط خاطرات شهدا و رزمندگان اهمیت و ضرورت زیادی دارد و نوشتن کتاب یکی از مهم‌ترین ابزار‌ها برای حفظ و انتقال خاطرات و فرهنگ ایثار و شهادت است.

مجموعۀ چندجلدی شهرگان شهر خاطرات شهدای استان خراسان رضوی را در برمی‌گیرد، نتیجۀ ۱۰ سال تحقیق در پرونده‌های شهدای استان خراسان است. سیمین وهاب‌زاده مرتضوی بعد از جمع‌آوری، طبقه‌بندی، حک‌واصلاح خاطرات آن‌ها را گزینش و بازنویسی کرده است. رویدادهایی که از زبان خانواده‌های شهدا است، ۲ دسته هستند. دستۀ اول، خاطراتی است که از مکارم اخلاق، حسن رفتار، دیانت و تقوای شهیدان در زمان حیاتشان گفته شده و دستۀ دوم خواب‌هایی را بازگو می‌کند که یا اشاره به شهادت آنان در آینده ای نزدیک دارد و یا دربارۀ کمک‌های معنوی شهدا به بازماندگان و بینندۀ خواب‌ها است. این خاطرات از میان هزاران حادثۀ تلخ و شیرین شهیدان انتخاب شده است و بیانگر تمامی رویدادهای زندگی آنان نیست. این کتاب اولین جلد از مجموعۀ ارزشمند شهرگان شهر است و شامل ۱۰۵ خاطرۀ كوتاه از شهدای استان خراسان می‌شود. عناوین برخی از این خاطرات عبارت اند از: یادگار نسل‌ها، حس ششم، شاخص آوای نیزه، دقت نظر، قول مردانه، اهدای خون و كسری پول.

در مقدمۀ مجموعۀ شهرگان شهر آمده است که: «این حرمان فرهنگی به دو دلیل به وقوع پیوسته ابتدا آنان که آماده جانبازی در راه خدا شدند چندان به باقی‌ماندن نام و نشان خویش راغب نبودند. زهدی پنهان اکثر آنان را به سکوت و خاموشی وامی‌داشت. آن‌ها نه‌تنها به‌سختی می‌پذیرفتند تا از خودشان و آنچه در این راه شکوهمند و آسمانی بر آنان رفته بود سخن بگویند؛ بلکه سعی در پنهان داشتن آن نیز می‌کردند تا مبادا خدای ناخواسته شائبه خودپسندی، خودنمایی و شهرت‌طلبی دامن منزهشان را آلوده سازد. زیرا آنکه بر آستانه ملکوت خدا ایستاده است و بی‌صبرانه منتظر بازشدن درهای بسته معرفت به گستره بی‌انتهای ملکوت و قرب الهی است، چرا باید به آنچه در حیات زمینی او اتفاق می‌افتد یا افتاده است توجهی داشته باشد.»

خواندن کتاب شهرگان شهر (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های خاطرات و علاقه‌مندان به آشنایی با زندگی و خاطرات شهدا پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب شهرگان شهر (جلد اول)

««حمله‌ای وسیع آغاز شده بود. آمبولانس‌ها پی‌درپی مجروح می‌آوردند و من و همکاران مشغول مداوا بودیم. در میان مجروحان رزمنده‌ای پانزده‌ساله بود که خون زیادی از بدنش رفته بود و به‌شدت ضعیف و بی‌رمق بود. در چادر بهداری نه سرم بود و نه خون. دیدم گروه خونش با من یکی است. خوشحال شدم و به‌سرعت مقداری از خونم را گرفته و به او تزریق کردم.»»


مقدمه ای بر فیزیک الکتریسیته و مغناطیس
سیدداود ساداتیان سعدآباد
انتقال جرم پیشرفته
محمدعلی آرون
پیشنهاد سند تفصیلی برنامه مالیه عمومی و مدیریت بخش عمومی
غلامرضا تاج گردون
آموزش گروهی راه حل محور
فریبا بهرامی نیا
فیزیولوژی ورزشی کودکان
نیل آرمسترانگ
معلم روایت نگار
آرزو امیری کفشگری
Narrations of Imam Ali (AS) on Ethics and Spirituality in Al-Musnad by Ahmad ibn Hnbal (3)
احمد ابن حنبل
تحلیل تطبیقی دعوای خلع ید با تصرف عدوانی
سارا صمدی اندزقی
The Golden Arrow (پیکان طلایی)
A Robin Hood Story
دموع و دماء۱؛ مجموعه نوحه‌های عاشورایی (عربی)
محمدعلی آهنگران
مدل امنیت در برون سپاری
فرهاد وکیلی
بی حد و مرز
جیم کوییک
الگوهای طراحی در NET.
وحید فرهمندیان
میراث روم (۱)
ایمان منسوب بصیری
فتونیک (جلد اول)
حسن کاتوزیان
آموزش کارشناس تحلیل‌گر سیستم (الزامات مفاهیم و اجرائیات) به همراه تمرین‌های عملی تحلیل سیستم
ماندانا محبی
درسنامه طلایی بیماری های ارتوپدی
رضا شیروانی بختیاری
سرخ و سیاه
استاندال (ماری آنری بیل)
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۶۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۸۶۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان