دانلود و خرید کتاب لیموزین قرمز آنار رضا ترجمه سینا عباسی هولاسو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب لیموزین قرمز

«لیموزین قرمز» اثر آنار رضا (-۱۹۳۸) نویسنده و کارگردان اهل کشور آذربایجان و رئیس انجمن نویسندگان آذربایجان است، مجموعه چهار داستان کوتاه که نام کتاب برگرفته از یکی از داستان‌های آن است. باهم بخشی از این داستان را می‌خوانیم: از کوچه‌ی بن‌بستی که داخل آن شده بود، برگشت و به سمت چپ پیچید. بعد از اینکه چند قدم دیگر برداشت با دیواری که روبه‌رویش سبز شده بود، برخورد کرد. دوباره به یک بن‌بست دیگر برخورد. و این بار سمت چپش دری وجود داشت. از این در رد شد؛ اما نه اینکه وارد حیاط بشود بلکه وارد کوچه‌ی دیگری شد. در همین لحظه ترسی را که در دلش افتاده بود، دیگر احساس نمی‌کرد. ناگهان، دوباره صدایی باعث ترسش شد. قبل از این، صدایی مثل خش‌خش حس می‌شد که الان به‌وضوح به گوش می‌رسید. صدای یک موتور بود. صدای موتور ماشینی که روشن کرده بودند تا گرم شود. و کمی بعد گرم می‌شد تا ماشین بتواند حرکت کند. این وقت شب و عبور ماشین از این کوچه‌های پرپیچ‌وخم غیرممکن بود و معلوم نبود چطور به اینجا آمده بود. و این باعث شد که بیش از قبل وحشت کند. خودش هم نمی‌دانست؛ اما نمی‌خواست هم بداند که دلیلش چه چیزی می‌تواند باشد! فقط دلش می‌خواست که از آن ماشین فرار کند. دور شود. سریع‌تر گام برمی‌داشت؛ اما همین‌طور که تند حرکت می‌کرد، صدای ماشین را هر آن به خودش نزدیک‌تر از قبل حس می‌کرد. شروع به دویدن کرد. و در همین حین فکر کرد که ماشین چطور می‌تواند این کوچه‌های پرپیچ‌وخم را با این سرعت طی کند؟ صدا خیلی نزدیک شده بود. خودش را وادار کرد که برگردد و به عقب نگاه کند. یک لحظه ایستاد، برگشت، و نگاه کرد. همه‌ی عرض کوچه‌ی تنگ و تاریک را لیموزین قرمزی گرفته بود. می‌خواست او را زیر کند. ماشینْ بیست‌وپنج یا سی متری‌اش بود. از دری که نزدیکش بود، خودش را وارد خانه‌ای کرد. در تاریکی راهروی خانه پنهان شد. احساس کرد که ماشین هم سرعتش را کم کرده است؛ چرا که صدای موتورش آرام به گوش می‌رسید...
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
اصلاً می‌دونی فرق بین باکو و مسکو چیه؟ باکو به دریا تکیه داده مثل قطاری که تا موقع توقف در حرکت باشه. باکو بالاخره تو دریا به پایان می‌رسه. چطوری بهت بگم؛ این‌طوری می‌تونی تصور کنی که انگار باکو به دریا می‌ریزه. نگاه کن به تصویر این خونه‌های ساحلی و درخت‌هایی که کنار هم هستن و عکس اون‌ها روی آب می‌افته؛ اما مسکو... مسکو تموم نمی‌شه. یه‌باره گم نمی‌شه؛ آروم‌آروم نیست می‌شه. از حاشیه‌هاش ذوب می‌شه.
شلاله
«بعضی مواقع آدمیزاد با حدس زدن در مورد اینکه چه حادثه‌ای در آینده رخ خواهد داد، آن را به شکلی کاملاً واضح می‌بیند و آن را زندگی می‌کند.
آلما
صاحب کتاب‌ها، یعنی کسی که اون‌ها رو خریده، یکی‌یکی اون‌ها رو خونده، وقت گذاشته، چه می‌دونم، در مورد اون‌ها فکر کرده، چیزهایی رو که فهمیده، حاشیه‌نویسی کرده، وقتی هم که می‌میرن کتاب‌هاشون رو هم با خودشون می‌بَرَن. یعنی هم اون‌ها می‌میرن، هم کتاب‌ها. دیگه برای صاحب‌های جدیدی که اون‌ها رو می‌خرن، مثل قبل نیستن، بلکه کتاب‌های تازه‌ای‌اَن؛ حتی اگه به‌ظاهر باز همین کتاب‌ها باشن.
شلاله
من تصور می‌کنم که زبان رو بچه‌ها آفریده‌ن، نه آدم‌بزرگ‌ها! و ما بزرگ‌ترها هم از جملاتی که بچه‌ها درست کرده‌ن، استفاده می‌کنیم.
کاربر ۵۴۷۸۹۴۳
وحشت «اولین فریاد شاید وحشت روزهایی است که قرار است بیایند آخرین سکوت ـ مرهمی برای خستگی عمر ـ سایه‌ای ساکت و خنک» رسول رضا
آلما
ببین تو از مسکو اومدی، با جمال هم نصف دنیا رو گشتی؛ اما تا حالا فهمیدی بهترین مسافرت چیه؟ بهترین مسافرت اینه که بتونی نوشیدنی‌ت رو یه‌نفس سربکشی.»
آلما
ببین تو از مسکو اومدی، با جمال هم نصف دنیا رو گشتی؛ اما تا حالا فهمیدی بهترین مسافرت چیه؟ بهترین مسافرت اینه که بتونی نوشیدنی‌ت رو یه‌نفس سربکشی.» این‌طور به سلامتی چیزی خوردن یکی از عادت‌های قدیمی من است. هر وقت می‌خواستم سربه‌سر کسی بگذارم این‌طور می‌گفتم
آلما
ـ تو چرا ازدواج نمی‌کنی؟ با خنده شانه‌هایم را بالا انداختم. نمی‌خواستم در مورد شرایط مسکنم و همچنین وضعیت خانواده‌ام چیزی بگویم. نمی‌خواستم بگویم اداره‌ی خانه با من است. مادرم پیر شده و خواهرم، چیمناز، در باکو و برادرم، جیحون، در مسکو مشغول تدریسند و تمام خرجی آن‌ها را من می‌دهم. هر چند این‌ها تمام علت ازدواج نکردنم نبودند. در اصل این‌ها فقط قسمتی از حقیقت بودند؛ نه همه‌ی آن. ـ نکنه قسم خوردی همه‌ی عمرت مجرد بمونی! شاید هم حق با او بود. وضعیتی که من در آن قرار داشتم به‌سختی با زندگی متأهلی جور درمی‌آمد
آلما
ـ اصلاً می‌دونی فرق بین باکو و مسکو چیه؟ باکو به دریا تکیه داده مثل قطاری که تا موقع توقف در حرکت باشه. باکو بالاخره تو دریا به پایان می‌رسه. چطوری بهت بگم؛ این‌طوری می‌تونی تصور کنی که انگار باکو به دریا می‌ریزه. نگاه کن به تصویر این خونه‌های ساحلی و درخت‌هایی که کنار هم هستن و عکس اون‌ها روی آب می‌افته؛ اما مسکو... مسکو تموم نمی‌شه. یه‌باره گم نمی‌شه؛ آروم‌آروم نیست می‌شه. از حاشیه‌هاش ذوب می‌شه.
آلما

حجم

۱۱۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۱۱۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۲۷,۷۰۰
تومان